Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Duterte zijn menu ( Photo credit: Facebook/News Pilipino – VOVph )

foto tinypic.com


jack



Deze (apple manga) uit eigen tuin, mmmm

nico.cheryl

Citaat van: Luc op donderdag 25 juni 2009, 19:58:17
"namit" betekent dat "lekker" in Digos? In Cebuano is dat "lami".

Balut zou ook goed zijn voor de potentie maar als ik die foto's zie geeft dat bij mij het omgekeerd effect  :benweg:

He dat Lami, dat heb ik eerder gehoord, beetje  :offtopic: maar Lami Lubot, betekend lekker kontje  :lachen:
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

hakke

veel is lekker maar wat ik lekker vind is adobo,crispy pata,Sizzling Pork Sisig,lechon,lechon kawali, en vele andere heb niet veel slechte dingen gegeten

Mijn favoriet om te gaan eten is gerry's grill :eat1ow4:

flipjov

kent iemand een goede plek voor te eten in Tagaytay en Puerto Galera (sabang)

Nick B.

Leaker in Tagaytay : Bag of beans zegt mijn vriendin,Filipino kitchen zegt ze.

Herbie

Citaat van: flipjov op zondag 21 mei 2017, 21:54:32
kent iemand een goede plek voor te eten in Tagaytay en Puerto Galera (sabang)

In Sabang, kan ik je Mermaid, Tropicana Castle, Papa Fred ( heel duur, maar heel lekker :thumb: ), El Galleon aanraden. Er zijn nog een paar hele goeie, maar voor mij is dat top.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

flipjov

Citaat van: Herbie op maandag 22 mei 2017, 16:16:14
Citaat van: flipjov op zondag 21 mei 2017, 21:54:32
kent iemand een goede plek voor te eten in Tagaytay en Puerto Galera (sabang)

In Sabang, kan ik je Mermaid, Tropicana Castle, Papa Fred ( heel duur, maar heel lekker :thumb: ), El Galleon aanraden. Er zijn nog een paar hele goeie, maar voor mij is dat top.

Goed te horen want papa fred logeren wij 5 nachten met Kerstmis.

Nick B.

Ja, buiten het brood maken ze de spaghetti dikwijls vreselijk zoet. Ik heb eens 1 keer spaghetti geproefd van de Jollibee    "

Dat hebben ze v.d. Angelsaxons,probeer is mosterd,brood ,mayonaise (the real one staat er dan op) etc..zonder (te) veel suiker er in verwerkt te vinden in de States. Good luck,speuren zal je.
Verder kom ik veel dingen tegen die eenzelfde origine hebben als hier in Belgie. Hun varkens en rundstoofvlees vind ik best lekker. Ze bruinen het niet omdat hun potten en pannen ondermaats van kwaliteit zijn. De boel zou verbranden. Maar ze bereiken eenzelfde "tasty"resultaat door te spelen met filipijnse azijn en filipijnse soyasaus. Ik merk heel goed waar het vandaan komt.
Maken de soep een beetje zuur (je zit in de tropen)..indien goed uitgebalanceerd best lekker allemaal.
Hadden de Italianen hier 400 jaar geweest..tja...het was spanje.

Nick B.

En nog eentje ,heel klassiek,die ik langs de weg geproefd heb. Lever was eerst gegrild en vervolgens in tapa reepjes gesneden. Ik was benieuwd hoe hij zou eindigen ...en ja..met ajuin en azijn. Lekker. In Milaan,Dijon (buiten het houtvuur) werken ze ongeveer op dezelfde manier. Hier in België ook , en zo kom ik wel meerdere herkenbare dingen tegen.