Jambers : Boer Joël met zijn Filippijnse vrouwen

Gestart door ladgar, donderdag 27 mei 2010, 15:55:46

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: jens op vrijdag 28 mei 2010, 16:19:35


maar laat iedereen zijn hand ééns in eigen boezem steken.

waar hebben wij mannen dan een vrouw voor nodig?  

zijn onze vrouwen dan zo zielsgelukkig?  

doen onze vrouwen dan niet de huishouding en meer?

jens..........


Ik vind dat je appels met peren vergelijkt Jens. Er is dan ook geen enkele reden dat ik mijn handen in eigen boezem zou moeten steken.

Waar moeten wij onze handen voor in onze eigen boezem steken? Na het zien van zo'n filmpje kan je ons toch onmogelijk vergelijken met zulke stumpers van geklopte varkens? Dat bedoel je niet zo, maar komt wel zo over. Waar hebben wij mannen dan
een vrouw voor nodig schrijf je. Wel, ik voor heel andere dingen dan wat men toont in dat filmpje.

Ik heb geen vrouw nodig om op zo'n manier en zonder enig respect te behandelen.
En ik zweer je, als ik mijn toekomstige vrouw met respect behandel, dan krijg ik respect terug. Ik heb ook geen vrouw nodig om op mijn bevel klaar te liggen als ik zin heb in een wip, en om verder enkel het huishouden te doen.

Er zijn voor mij meer waarden in het leven.

Spijtig genoeg zorgen die twee kaffers voor het cliché dat bestaat, al zouden al de Belgen, Nederlanders of wat dan ook kneusjes zijn die aan niets anders dan een Filipina geraken.

Ik weet wel beter.


Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Deze reportage heb ik in de tijd gezien maar wil mij hiervan helemaal distantiëren.
Toen ik dit dan zag was er bij mij nog geen sprake van mijn vrouw maar ik herinnerde mij wel deze uitzending toen ik eraan begon en wist zeker dat ik het helemaal anders zou doen.
Die vrouwen moet je met respect behandelen zoals zij dit met jouw doen.
Uiteraard waren er in die uitzending ook dingen die de waarheid zijn.
Ze hebben daar niet zo veel en willen een beter leven, hier een goed inkomen hebben en het thuisfront wat steunen, waarom ook niet wat zou je zelf doen in dit geval.
En het zijn niet alleen Filippijnen maar iedereen van elk arm land die naar het rijke westen komen delen dezelfde mening.

Ikzelf heb er genot van dat ik mijn familie daar (want zo noem ik ze ook) kan steunen zodat ze niets te kort komen, mijn vrouw werkt trouwens en ze verdienen het dan ook.

Toen de zoon in de reportage zij dat haar vader vroeg om hem niet te vergeten en financieel te steunen dan ben ik daar niet van verwonderd dat is de normale gang van zaken.
Mij hebben ze het echter niet moeten vragen ik heb het zelf gezegd.
Ik zag hoe die mensen moesten leven en vertelde hem, vanaf nu zullen jullie niets meer te kort komen daar sta ik borg voor.

Waar ik in deze reportage niet zeker van ben is of die gierige boeren ene stuiver naar de familie sturen en hun beloftes niet inslikken om haar familie daar niet te vergeten.
Ik denk zelf als ik goed gehoord heb dat hij dat daar ook niet heeft beloofd?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: jens op vrijdag 28 mei 2010, 16:33:14
ik hoop dat ze gehuwd zijn in gemeenschap. bij het overlijden van de ouwe komt er zwaar strond aan de knikker . of kun je in belgie kinderen onderven?.

Laten we uitgaan van het wettelijk stelsel:
Alle eigendom voor het huwelijk blijft persoonlijk goed. Alle aankopen erna zijn gemeenschap.

Laten we ook uitgaan van het feit dat de boerderij gebouwd of gekocht werd tijdens het huwelijk van boer Joël en zijn eerste vrouw:

Zoon erfde 50% naakte eigendom.
De vader heeft met vrouw 2 en 3 elk één kind. Na zijn dood gaat een derde naar elk kind en het vruchtgebruik over zijn deel naar de huidige vrouw. Hij kan maximaal 25% van zijn deel via testament vrij beschikken.

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 28 mei 2010, 19:56:08
Die twee vetzakken wonen op zo'n 5 kilometer van mijn deur.

Oprecht gecondoleerd.  :biggrinn:

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 28 mei 2010, 20:07:33
Begrijpe wie begrijpen kan.  En voor iemand met de allerbeste bedoelingen kost het bloed, zweet en tranen om de nodige visas te krijgen.  :weetikniet:

Conclusie: de wereld behoort toe aan het krapul? :janken:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op vrijdag 28 mei 2010, 20:29:27
Citaat van: jens op vrijdag 28 mei 2010, 16:19:35


maar laat iedereen zijn hand ééns in eigen boezem steken.

waar hebben wij mannen dan een vrouw voor nodig?  

zijn onze vrouwen dan zo zielsgelukkig?  

doen onze vrouwen dan niet de huishouding en meer?

jens..........


Ik vind dat je appels met peren vergelijkt Jens. Er is dan ook geen enkele reden dat ik mijn handen in eigen boezem zou moeten steken.

Waar moeten wij onze handen voor in onze eigen boezem steken? Na het zien van zo'n filmpje kan je ons toch onmogelijk vergelijken met zulke stumpers van geklopte varkens? Dat bedoel je niet zo, maar komt wel zo over. Waar hebben wij mannen dan
een vrouw voor nodig schrijf je. Wel, ik voor heel andere dingen dan wat men toont in dat filmpje.

Ik heb geen vrouw nodig om op zo'n manier en zonder enig respect te behandelen.
En ik zweer je, als ik mijn toekomstige vrouw met respect behandel, dan krijg ik respect terug. Ik heb ook geen vrouw nodig om op mijn bevel klaar te liggen als ik zin heb in een wip, en om verder enkel het huishouden te doen.

Er zijn voor mij meer waarden in het leven.

Spijtig genoeg zorgen die twee kaffers voor het cliché dat bestaat, al zouden al de Belgen, Nederlanders of wat dan ook kneusjes zijn die aan niets anders dan een Filipina geraken.

Ik weet wel beter.



sory rich dat ik het woord dan gebruikte , ben niet zo geschoold en heb het woord [dan]  in iedere zin hier boven gebruikt .had ik beter niet kunnen doen , het spijt mij dan ook.

maar de vraag was niet waarom wij GEEN vrouw nodig hebben , de vraag was waarom wij een vrouw nodig hebben.
en wat de fruitmand hier mee te maken heeft  :ikkeniebegrijp:.

jens.......

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Jens,

No hard feelings.

En het maakt niet uit of iemand nu wel of niet geschoold is.  :respect:
Ik schrok enkel van je bericht, maar zoals ik al zei, je bedoelde het waarschijnlijk niet zo. Dat kon ook bijna niet anders want ik vind je een toffe peer, en ik mag jou wel.   :thumb:

:cheers: Rich
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Mawibata

#36

Krantenknipsel vanmorgen ontvangen van Baliw-Katok.







Zoon van boer Joel haalt weer de krantenkoppen




[expando]http://img84.imageshack.us/img84/4273/boerjoeljr0001.jpg[/expando]



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Sorry dat ik het zeg hoor, maar dit is overduidelijk bewijs dat die Zo stom als het achtereind van een zeug is. Verdient met zo'n hersenloze pan geen enkele Pinay. Hooguit een geit, en dan heb ik daar nog medelij mee.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Baliw-katok

Erg hé, die idioot legt 64 keer zijn theoretisch rijexamen af en haalt het nog niet, maar enkele Filipina's laten overkomen is kinderspel.  Sad but true !

ladgar

En baliw hoe is het nu afgelopen met boer joel en zijn zoon , zijn die filipina's daar nog ?