Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

cagayan de oro

Gestart door pieterbreugel, vrijdag 14 november 2014, 06:08:26

Vorige topic - Volgende topic

pieterbreugel

Hallo aan iedereen.
Heeft er iemand ervaring met Cagayan De oro
Wat voor een plaats is dit en wat is er te zien
En de stad (city) is dit geschikt om in  te wonen ?
Graag wat info, aub ik vind daar niet veel info over op het net
dank bij  voorbaat
Grt

Ronny55

Citaat van: pieterbreugel op vrijdag 14 november 2014, 06:08:26
Hallo aan iedereen.
Heeft er iemand ervaring met Cagayan De oro
Wat voor een plaats is dit en wat is er te zien
En de stad (city) is dit geschikt om in  te wonen ?
Graag wat info, aub ik vind daar niet veel info over op het net
dank bij  voorbaat
Grt
Wat moet ik daarop zeggen , het is een grootstad eerder een beetje anders dan Cebu of Davao , de regels zijn hier minder streng, en het leeft hier dag en nacht 24 op 24 . Weekend heb je het nightcafe , was eerst in het centrum dat is nu verplaatst net buiten het centrun. Je heb hier diverse mooie beatch resorts , de stranden edoch stellen niet veel voor in vergelijking met palawan of boracay. Zelf ben ik hier nu 7 jaar , ben niet echt een natuur mens , ik hou van het stadsleven maar in de stad(centrum) wil ik toch niet wonen. Er zijn hier goede en veilige subdivisie's op zo'n 5 a 6 km van het centrum waar het mooi en veilig wonen is. alle grote winkel centra zijn hier zowat vertegenwoordigd , SM, gaisano meerdere, Ayala en LKK. Het verkeer is hier wel een chaos omdat niemand zich aan de regels houd, iedereen doet en rijd zowat hoe hij wil, veel voertuigen 's nachts zonder licht, en de rode lichten dienen meer als kerstverlichten dan als verkeerslichten . Het openbaar vervoer heeft zowat alles wat je op de  :smiley-philippines: kun terugvinden , Taxi, jeepneey, multicabs, motorella, tricikats ,en habelhabel . Het leven is hier wel iets beterkoop dan VB Cebu of Davao . Het nachtleven is denk zoals in iedere stad  :weetikniet: Ik ga nooit naar de maskes   :floet:  :lachen: :lachen: ik ben heilig schijnt het, of schijn ik heilig of schijnheilig, het is toch zoiets in diene aard.  :weetikniet: precies.

Wil meer weten dan vraag maar op , zo direckt weet ik niets speciaals meer.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pieterbreugel

Hallo Ronny Toch bedankt voor deze info.Heb ergens gelezen dat Cagayan zeer duur is wat betreft huren, kopen van een woning of app.
Sommige beweren dat het er ook gevaarlijk is, (onveilig) klopt dat of is dit maar geklets
Ik verblijf momenteel in Thailand ik denk dat het in de Filipijnen niet veel verschild met Thailand.
Overal is er wel wat.. goed of slecht
Dank  bij voorbaat

GRT

Ronny55

Citaat van: pieterbreugel op zaterdag 15 november 2014, 07:40:46
Hallo Ronny Toch bedankt voor deze info.Heb ergens gelezen dat Cagayan zeer duur is wat betreft huren, kopen van een woning of app.
Sommige beweren dat het er ook gevaarlijk is, (onveilig) klopt dat of is dit maar geklets
Ik verblijf momenteel in Thailand ik denk dat het in de Filipijnen niet veel verschild met Thailand.
Overal is er wel wat.. goed of slecht
Dank  bij voorbaat

GRT

Wat noem je duur, denk in de stad zeker duuder als in de rand , mijn eerste huis huurde ik 7 jaar geleden voor 3500 peso 2 slaapkamers , voor de rest gene grote luxe. Het is grotendeels afhankelijk van wat je eisen zijn  :weetikniet: .

Waar is het nog veilig, wat noem je veilig  :weetikniet: . Woon hier 7 jaar en heb nog niets aan de hand gehad. Die "sommige", zijn die dan al hier geweest of is het ook maar van horen zeggen.  :weetikniet: . Het is niet dat ze hier op iedere hoek van de straat met getrokken messen tegenover elkaar staan of dat er dagelijks shoot-outs zijn.

Het gevaarlijkste hier is dat "broekventje" , als die zijn wil gaat opleggen zou het wel eens veel geld kunnen kosten , maar ik denk dat dat overal zo wel is. Hou je die onder kontrole zal je hier niet veel gebeuren.  :lachen: :lachen:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pieterbreugel

 Ronny   dank voor jou toelichting ik zou zeggen ga der eentje pakken om de hoek van mij
maar this moeilijk misschien later wie weet.
Grt


PeterVL

In cagayan de Oro af en toe een hold-up, een bom die ontploft en 15 dokters dood, een inbraak in Xavier Estates drie dood, een zwaar gewond; arrogante buitenlander neergestoken in een Jeepney, een hold up in SM, in limketkai twee moslims die een Amerikaan voor rot schoppen enzoverder enzovoort. Enfin dat is wat mijn vriend die er woont me onlangs zei in een chat. En eigenlijk kan ik nog zo doorgaan. In de Filipijnen moet je altijd op je hoede zijn waar je ook woont; we moeten nhet niet beter voorstellen dan het is. Klootzak zal ook wel weten wat ik bedoel.

Ronny55

Citaat van: PeterVL op vrijdag 21 november 2014, 10:57:09
In cagayan de Oro af en toe een hold-up, een bom die ontploft en 15 dokters dood, een inbraak in Xavier Estates drie dood, een zwaar gewond; arrogante buitenlander neergestoken in een Jeepney, een hold up in SM, in limketkai twee moslims die een Amerikaan voor rot schoppen enzoverder enzovoort. Enfin dat is wat mijn vriend die er woont me onlangs zei in een chat. En eigenlijk kan ik nog zo doorgaan. In de Filipijnen moet je altijd op je hoede zijn waar je ook woont; we moeten nhet niet beter voorstellen dan het is. Klootzak zal ook wel weten wat ik bedoel.
Wanneer was dat??
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

evethe

Citaat van: PeterVL op vrijdag 21 november 2014, 10:57:09
In cagayan de Oro af en toe een hold-up, een bom die ontploft en 15 dokters dood, een inbraak in Xavier Estates drie dood, een zwaar gewond; arrogante buitenlander neergestoken in een Jeepney, een hold up in SM, in limketkai twee moslims die een Amerikaan voor rot schoppen enzoverder enzovoort. Enfin dat is wat mijn vriend die er woont me onlangs zei in een chat. En eigenlijk kan ik nog zo doorgaan. In de Filipijnen moet je altijd op je hoede zijn waar je ook woont; we moeten nhet niet beter voorstellen dan het is. Klootzak zal ook wel weten wat ik bedoel.
Ik denk dat er overal wil iets gebeurd in de groot steden van de Filippijnen  Mijn vrouw is van Cagayan de ore ik verblijft er alle jaren voor één maand op Filippijnen nooit geen problemen gehad vroeger woonde mijn schoonfamilie in Carmen na de overstromingen van paar jaren geleden zijn ze verhuis naar ganda Europa zeer mooie plaats en niet zo duur
Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

hakke

ik ben in cagayan de oro geweest mijn vriendin is van ginder dus is een drukke stad maar ik heb geen problemen ondervonden met de bevolking iedereen is er vriendelijk :thumb: alleen het is er een beetje vuil en er is smog van al die jeepneys maar das in elke grote stad :weetikniet: voor de rest zijn er wel wat dingen die je kan bekijken zoals de winkelcentrums en macahambus gorge en statue of divine merci en rafting en het eiland camigiun is ook ni iets zo ver wel dit is een must om heen te gaan prachtig gewoon :happy: