Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Met pistool in de nek naar de ATM

Gestart door Adriaan, dinsdag 1 juni 2010, 11:29:47

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Mijn asawa's voormalige collega H., een Filipino verpleegkundige die deelnam aan een medische missie naar zijn moederland, is onlangs hals over kop teruggekeerd naar Australie. In Manila had hij een beetje stille plek uitgezocht om makkelijker een taxi op te pikken. Voor dat hij die kreeg werd hij door twee goedgeklede mannen, zo op het oog behorend tot de respectabele middenklasse i.p.v. de onderwereld, onder bedreiging met een pistool afgemarcheerd naar een ATM waar zij hem dwongen het maximum op te nemen via zijn vier ATM kaarten op Australische banken. Hij zegt dat het hem 4,000 dollar kostte. Hij stond op het punt te gaan trouwen daar maar naar ik vermoed zal hij die gebeurtenis nu naar Australie verschuiven.Voorlopig voor hem geen Filippijnen meer.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 juni 2010, 11:29:47
Mijn asawa's voormalige collega H., een Filipino verpleegkundige die deelnam aan een medische missie naar zijn moederland, is onlangs hals over kop teruggekeerd naar Australie. In Manila had hij een beetje stille plek uitgezocht om makkelijker een taxi op te pikken. Voor dat hij die kreeg werd hij door twee goedgeklede mannen, zo op het oog behorend tot de respectabele middenklasse i.p.v. de onderwereld, onder bedreiging met een pistool afgemarcheerd naar een ATM waar zij hem dwongen het maximum op te nemen via zijn vier ATM kaarten op Australische banken. Hij zegt dat het hem 4,000 dollar kostte. Hij stond op het punt te gaan trouwen daar maar naar ik vermoed zal hij die gebeurtenis nu naar Australie verschuiven.Voorlopig voor hem geen Filippijnen meer.
wat een tuig .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

stip66

#2
Citaat van: jens op dinsdag  1 juni 2010, 11:48:20
Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 juni 2010, 11:29:47
Mijn asawa's voormalige collega H., een Filipino verpleegkundige die deelnam aan een medische missie naar zijn moederland, is onlangs hals over kop teruggekeerd naar Australie. In Manila had hij een beetje stille plek uitgezocht om makkelijker een taxi op te pikken. Voor dat hij die kreeg werd hij door twee goedgeklede mannen, zo op het oog behorend tot de respectabele middenklasse i.p.v. de onderwereld, onder bedreiging met een pistool afgemarcheerd naar een ATM waar zij hem dwongen het maximum op te nemen via zijn vier ATM kaarten op Australische banken. Hij zegt dat het hem 4,000 dollar kostte. Hij stond op het punt te gaan trouwen daar maar naar ik vermoed zal hij die gebeurtenis nu naar Australie verschuiven.Voorlopig voor hem geen Filippijnen meer.
wat een tuig .

Ik begrijp zijn trauma, maar het is in mijn ogen onzin. Ik heb 2 maanden zonder problemen rondgelopen, ja zelfs in de " nare " straatjes.
Zoiets kan je ook overkomen in Belgie. Ga je dan verhuizen uit Belgie ?
Hier laten ze wel jonge allochtone jongeren vrij die reeds bekend stonden bij het gerecht, na een weerom gewapende overval omdat er geen plaats beschikbaar is. 2 dagen later is er oppeens wel plaats, maar kunnen ze het krapuul niet meer vinden. Tja, het gerecht dacht dat die 2 braafjes thuis zaten te wachten met hunne koffer en teddybeer om opgesloten te worden. DAT is een reden om uit Belgie te verhuizen. Hopelijk worden ze geflist als ze tegen 200 Km/h met hunnen gestolen wagen naar het buitenland vluchten. DAT is een boete die ze NIET zullen ontlopen. Arm, arm, arm Belgie en het rechtssysteem.... Ik ben zo blij om op 13 juni weer een andere circusdirecteur te gaan kiezen....

Adriaan

Hij is niet verhuisd naar Australie, Stip. Hij woont hier. En feit is dat hij zich, ten rechte of ten onrechte, hier vooral nu aanzienlijk veiliger voelt dan in zijn geboorteland. Maar inderdaad kan zoiets je ook in Sydney overkomen, hoewel ik denk dat daar de kans dat je zo iets gebeurt toch wel wat kleiner is.

stip66

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 juni 2010, 12:38:55
Maar inderdaad kan zoiets je ook in Sydney overkomen, hoewel ik denk dat daar de kans dat je zo iets gebeurt toch wel wat kleiner is.

Wel, dank zij de immigratiepolitiek van de gezagsdragers tov Albanezen, Marokkanen, Oost Duitsers, Russen, ..... denk ik dat de kans in Belgie groter en groter wordt. Zelfs in bepaalde " No Go " zones is het Brusselse is er geen toegang tot de wetsdienaars. Wij ( de regering ) zijn heel goed bezig hier....
Als ik ne passant weiger een sigaret aan te bieden, wordt ik prompt door hem uitgescholden als racist. Geef ik hem een mep, dan gaat me dat veeeeeeel geld kosten. Het zijn tenslotte " kansarmen " genoemd in een land waar 80% van de gedetineerden allochtonen zijn en â,¬ 5000 per maand kosten. Bij de Ramadan moet er voor dit heerschap nog es een apparte kookploeg komen na zonsondergang. Triest, triest, triest.......
Maar als jij, als brave werkende burger, uw vrouwke wilt laten overkomen omdat ge haar graag ziet en een ( nieuwe ) toekomst wilt opbouwen, wordt ge langs alle kanten tegengewerkt. Mag ik bij deze afsluiten met een sarcastische bedenking ? Als ge uw asawa asap hier wilt hebben, moet ze haar naam in Fathima veranderen. Nog voor het bedrag van uw creditkaart voor de trip is afgeschreven, is ze al hier met een uitkering.....

:atyourservice:

opinie

Citaat van: stip66 op dinsdag  1 juni 2010, 12:16:55
Hier laten ze wel jonge allochtone jongeren vrij die reeds bekend stonden bij het gerecht, na een weerom gewapende overval omdat er geen plaats beschikbaar is. 2 dagen later is er oppeens wel plaats,
...
Hopelijk worden ze geflist als ze tegen 200 Km/h met hunnen gestolen wagen naar het buitenland vluchten. DAT is een boete die ze NIET zullen ontlopen.

Eigenlijk was er vrijdagmorgen al plaats. (Ze werden donderdag wegens plaatsgebrek vrijgelaten) Het was natuurlijk een rechtbank in Luik.  :denk:
Het ergste is nog dat de 17-jarige al twee maanden gezocht werd voor zijn aandeel in een overval met AK-47's! Hij heeft geen bekende verblijfplaats omdat de ouders hem buitengooiden nadat hij reeds enkele keren opgepakt was. Zijn de ouders niet verantwoordelijk voor het gebrek aan opvoeding?

Wel opletten! Als ze geflitst worden met een gestolen wagen dan komt de boete bij de rechtmatige eigenaar van de wagen!

Zou het niet goedkoper zijn om gevangenissen af te huren in landen als Marokko, Libië, Mexico, enz in plaats van in Tilburg?
  • veel goedkoper, het is crisis dus je moet ergens besparen
  • minder stress voor het personeel want alleen kort gestrafde en minder gevaarlijke gevangenen
  • maakt niet uit wie of wat, gewoon vanaf een bepaalde duur of recidivisme
  • middenin de woestijn of het oerwoud is ontsnappen gekkenwerk en helicopters zijn gemakkelijk neer te halen zonder gevaar voor omwonenden
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 juni 2010, 11:29:47
Mijn asawa's voormalige collega H., een Filipino verpleegkundige die deelnam aan een medische missie naar zijn moederland, is onlangs hals over kop teruggekeerd naar Australie.

Nu zou je verwachten dat een Filippijn het gevaar sneller (h)erkend. Is dit niet een bedenking dat men merkt dat een langer verblijf in het buitenland de persoon verandert en zich aldus sneller stoort aan deze dingen die een andere maar moet aanvaarden?

Is het ook niet zo dat een Filippijn die langere tijd in het buitenland zat een zekere "vreemdelingstatus" uitstraalt en een "gerechtvaardigd" doelwit wordt?

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 juni 2010, 11:29:47
In Manila had hij een beetje stille plek uitgezocht om makkelijker een taxi op te pikken.

Je kan hierop zeggen dat hij beter een drukke plaats zocht maar daar was het risico weer dat het eenvoudiger is voor zakkenrollers en gauwdieven.

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 juni 2010, 11:29:47
Voorlopig voor hem geen Filippijnen meer.

Een begrijpelijk reactie is zijn geval. Dan kom je al als welzijnwerker de lokale bevolking helpen en krijg je stank voor dank.

Gelukkig is er een gun ban die duidelijk strikt wordt toegepast. :slapen:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

disnoke

De enige keer dat ik mijn kaarten daar op zak heb is als ik aankom en vertrek, anders heb ik er max 1 op zak en dan is de limiet toch per dag niet zo hoog dat ze zo'n pak kunnen afhalen, dacht dat de limiet maar 20 of 50 000 peso was per dag?

Kan overal gebeuren idd

Adriaan

Ja Opinie dat die gasten snel in de gaten hadden dat ze hier met een 'balikbayan' te maken hadden bij wie er wat te plukken viel vind ik ook vreemd. Maar het is hun brood moet je denken en ze kunnen snel een ietwat afwijkend gedrag onderkennen. Mijn vrouw heeft een andere broodwinning maar als we hier in de verte een ZuidOost Aziatische dame zien kan ze een Filipina meteen herkennen - hoewel de dame in kwestie naar uiterlijk even goed een Maleisische, Indonesische of Thai zou kunnen zijn. Nu zijn wel "the odds in her favour" want er zijn hier meer Filipina's dan vrouwen uit die andere landen. Maar toch ...

Disnoke duizend Australische dollars is het equivalent van ongeveer 40.000 peso. Als de limiet 50.000 is en hij had vier kaarten op zak dan is een verlies van 4.000 (Australische) dollar mogelijk.

Hij prijst zichzelf overigens nog in zekere mate gelukkig want hij had ook gehoord van een geval waarin iemand een week lang werd vastgehouden zodat zijn kidnappers elke dag met zijn kaart de ATM konden melken. Stel je voor dat je dan vier kaarten bij je hebt ...

Fail_over

Tja, in een afgelegen plaats een taxi zoeken. Ik weet niet hoor. Ten eerste komen er in afgelegen plaatsen weinig taxie's, die zoeken meestal het grote publiek op. Ten tweede, als   :smiley-philippines: moet je dat toch weten?  :ikkeniebegrijp:

Als ik een taxi wil, gaan we meestal naar een druk kruispunt. Daar tref je ze.

De laatste trip van Tacloban naar manila, bij uitgaan van de vluchthaven gingen we meestal naar de snelweg. Daar een witte taxi halen.
Hadden ze een dik hek gezet, en waren we verplicht een yellow cab te nemen. Yes sit, to Quezon City thats costs you about 750 php!

Mooi niet. Die gast zette de meter aan, en voor we thuis waren stond hij op 320 php. En dat was een prijs die we ook voor een barrel "white"cab weten te bedingen.

Dus eerste ervaringen met een yalow cab is goed. Tot nu.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......