Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

antzan

Wij hadden dus op vakantie een rekening geopend bij
Equitible Bank  Iligan City.
Na 2 jaar stond er niets meer op .
Bij navraag zei men :
als je niet geregeld bij stort ,
gaat er maandelijks een bedrag af voor kosten .
Opgezegd dus toen .
Later bij PNB in Iligan  een rek.geopend en overgemaakt naar
familie via PNB AMSTERDAM .
PNB A.dam ging dicht [ zonder bericht ] en er stond nog
100 Euro op.
Die hebben ze toen naar Manila overgemaakt , wat ik later pas hoorde.
En het moest persoonlijk AFGEHAALD worden .
Na veel telefoneren en mailen [ wel 5 mnd ]konden we het bij onze volgende vakantie
[ na 8 mnd ] afhalen in Iligan .
Foodmaster

xav

Citaat van: Amice op dinsdag  2 november 2010, 00:07:46
In malate heb ik gisteren even zowel de metrobank als de SPB bank geprobeerd, beiden vragen nu ook P200 per transactie.

Het zal dus landelijk bekokstooft zijn.



bij mij juist hetzelfde... overal 200P per transactie...

Kano

Het is jammer dat PNB in Amsterdam er mee op moest houden (wegens onregelmatigheden?). RCBC had nog wel een remittance center in Rotterdam, maar dat kan ik ook niet meer vinden. Lijkt wel of geen enkele Filipijnse bank meer in NL is vertegenwoordigd.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stijn54

HSBC zou volgens forumleden geen 200 pesos fee aanrekenen. Verschijnt niet op ATM scherm. Nu ik thuis ben wordt er wel 200 pesos fee aangerekend voor HSBC. Dit was in Cebu. Ik denk dat allle banken 150 of 200 fee aanrekenen. Dit ter info

Amice

Nou stijn54 dat is dan wellicht enkel in cebu want ik heb de laatste dagen 2x bij HSBC gepind en ook mijn internet banking gecheckt en er werden geen kosten berekend.
Koers is overigens nog steeds laag 58.38 (dagkoers op xe.com was 59,33)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

antzan

We zijn nu in Iligan City , hebben nog niet gepind , maar wel op Manila airport E.1000 cash
omgewisseld . Eerst goed gekeken [ dacht ik ]  kregen P.57,10 , maar even later , aan de andere kant
stond 58,25 [ B D O bank ] . Dus al 16 Euro verlies .
Nu hier in iligan is de koers [ altijd al ]  2 peso lager dan de Oanda , dus hier kan je dus beter met je
bankpas pinnen bij B P I  of  B D O . dan krijg je de officiele koers ,
ja , en kosten moet je overal betalen . Zelfs toen we een rekening hadden bij P N B
en later Equitable bank .
Antzan
Foodmaster

vvjoris

Welk is eigenlijk de beste bank in de Filippijnen om mee te werken? Ik had een goede indruk van BDO, maar Janice heeft laatst iets voorgehad: ik stuur geld op met LCC, en dan kun je on line zien of het beschikbaar is bij BDO, het duurt 24 tot 48 uur, veel langer dan Western Union of Moneygramm maar ook veel goedkoper, en ook een veel betere wisselkoers. Western Union, dat is gewoon schandalig wat die afhouden, voor een klein bedrag scheelt dat dus 500 pesos tgenover LCC.
Soit ik had gestort, en het was 'available' kon ik zien op de remittance page van BDO. Janice is 5 keer langsgeweest in verschillende branches, in SM in Cebu, en in Legaspi branch. Telkens was het antwoord "Your money is not around", wat voor zever is dat nu, als ik zelf kan zien dat het beschikbaar is. Zaak in nu in onderzoek (geld is er dus nog niet, heb van armoe toch moeten opsturen met WU) maar ik ben wel mijn vertrouwen kwijt in BDO. Ik ga wat zaken doen bij mijn volgende reis naar Cebu, dus wil ik ginder een bank. Iemand een suggestie?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Ik denk dat een bank toch persoonlijk is op welke manier men er gebruik van maakt.
Ik heb goede ervaringen met HSBC maar steek voor geen enkele bank op dit moment mijn handen in het vuur.

Nogthans rekent HSBC geen kosten voor internationaal pinnen en wordt ik goed geholpen maar de crisistoon zal ook wel hier gezet worden,je weet maar nooit.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

HSBC, is dat niet een bank van UK origine? Die hebben dan waarschijnlijk meerdere  :smiley-philippines: branches. Zou handig zijn, dan kan ik misschien op voorhand efkes naar UK vliegen en daar alles persoonlijk regelen. BDO heeft vanalle papierwinkel nodig en rekening kan pas geopend worden als je er persoonlijk bent.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

antzan

Aangezien ik al sinds 25 jaar in iligan kom ,  heb ik diverse banken gehad ,
maar nu blijven we toch maar bij PNB .
Toen we daar deze week kwamen om iets te vragen , herkenden ze ons [ is ook wat waard ]
en onze +/- 6000 Peso van vorig jaar stonden er nog op .
Dus nu gaan we geregeld wat overmaken zodat we later kunnen afhalen .
Antzan
Foodmaster