Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Riens

die extra kosten komen er gewoon bij. dus het word 6,35 plus 1.1% koersopslag........
Wordt geld naar jezelf sturen opeens wat interesanter

panshit

Voor mij is de beste oplossing nog steeds geld uit nederland met Azimo over maken naar mijn rekening bij de BDO bank in de Filipijnen meestal staat het de zelfde dag al op de rekening kosten 2,99 euro tot 900 euro.Voordeel ik heb een pas van BDO kan daar overal mee betalen.De koers van Azimo is niet slecht.
Koop mijn vliegticket met mijn BDO bank kaart .
Panshit

Ronny55

Citaat van: tjenn op dinsdag  2 januari 2018, 13:33:31
Hoe wordt je pension gestort naar hier Ronny? In mijn geval zend 1van mijn zonen geld naar de bank alhier via moneytransfer want via een bank in Belgie verlies je toch wel wa geld denk ik.
Ik gebruik PC-Banking, kosten 8 euro. Tot 50.000 euro(grootste som die ik ooit heb,kan meer zijn  :weetikniet:) gewisseld wordt hier bij aankomst 1,05 peso op de middenkoers , niet echt gunstig , maar ok , nooit problemen gehad op 10 jaar + nu . Om de 3 maanden 4000 euro , daar kom ik mee rond .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Ik gebruik tegenwoordig https://transferwise.com  om geld over te maken naar mijn Filipijnse bankrekening. De kosten zijn afhankelijk van het bedrag dat wordt overgemaakt maar zij hebben een voordelige koers. Zij hebben ook een app.

Voorbeeld op dit moment:
Overmaken 1000 Euro
Kosten 9,90 Euro,
Koersindicatie 61,3965
Ontvanger krijgt Php 60788.67. 

N.B. De koers wordt bepaald op het moment dat men het geld binnenkrijgt



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

peldoman

En vergeet je dan niet de  :nederlandsevlag: bank kosten, in mijn geval €2,25 per transactie.

PIETK

@ Kano,  hoe lang duurt het voordat het op jouw Filippijnse rekening staat?

Kano

Citaat van: PIETK op zaterdag 13 januari 2018, 13:34:34
@ Kano,  hoe lang duurt het voordat het op jouw Filippijnse rekening staat?


Dat verschilt een beetje. gemiddeld 2-3 werkdagen. Ligt ook een beetje aan de verwerking in de Filipijnen.
Geen kosten van Nederlandse bank, overschrijving naar transferwise verloopt via Sofort of Ideal
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

kawaii

al 2 jaar geleden dat ik er nog ben geweest, maar ik ging steeds bij de HSBC-bank.
Limiet 30000 peso en geen extra kost, gewoon afhalen met mijn argenta bankkaart zonder kosten enkel wisselkoers ietsjes lager maar toch nog zeer gunstig.

Kano

Dat is juist Kawaii, maar HSBC heeft helaas alleen vestigingen in Metro Manila (14), Cebu (1) en Davao (1).
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Alex

Kan ook bij citybank pinnen zonder kosten