Raad voor huwelijk in de Filippijnen

Gestart door patrickdewulf, dinsdag 28 juli 2009, 21:04:39

Vorige topic - Volgende topic

patrickdewulf

Beste mensen  :daag:


Ikzelf heb 5 jaar in de Dominicaanse Republiek gewoond en gewerkt, met een project met straatkinderen en ook in het toerisme.
Ik heb een vraag i.v.m. een huwelijk met een filipijnse dame.
Ik heb Juvina leren kennen via het internet en we hebben dagelijks contact, per mail of telefoon.
Ze is 22 en heeft een dochtertje van 18 maanden.
Ze is nooit getrouwd geweest met de vader van haar kind noch met een andere man.
Een vriend van mij werkt en woont reeds 10 jaar in Manila en ik heb hem alles over haar laten controleren en het klopt allemaal.
Zij heeft mij ook nog nooit om geld gevraagd.
Maar je leest en hoort zoveel over omkopen van ambtenaren en dure tussenpersonen dat ik niet goed weet wat ik daar allemaal moet van denken.
Ik wil dit allemaal vermijden en alles op een correcte manier doen.
Ik ben van plan om in november voor 1 maand naar Baguio City
te gaan waar zij woont samen met haar ouders en broers.
Voor alle zekerheid neem ik alle nodige documenten mee om daar te kunnen trouwen.
Kan u mij nog raad geven of eventueel doorverwijzen naar iemand die ons kan helpen.
Ook had ik graag iets geweten over het intervieuw dat mijn toekomstige daar moet doen. Is dat vóór of na het huwelijk?

Alvast bedankt voor de moeite

Patrick   

Fail_over

Check de site van de NL ambassade in Manila
http://www.netherlandsembassy.ph/new/retrieve.php?page=huwelijk

Belangrijkste zijn de goede papieren, CENOMAR, en geboortepapieren.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Patrick, het is misschien handig om te weten voor ons of je  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: bent, ik zie hier al een door verwijzing naar de NL ambassade, maar er is wel degelijk een verschil qua procedure.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Ja, sorry, was ik even vergeten. Voor de Belgen kan je het beste bij de ambassade van België in Manilla kijken. FF googelen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Admin

Hallo gast. :welcome: