Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

nils

Misschien dat dit de transactie kosten van het geldautomaat is.
Zo moest ik in Amerika bijvoorbeeld 2 dollar transactie kosten betalen voor het geldautomaat in de winkel.
Wellicht is dit in de Filippijnen ook zo. Bel anders voor de zekerheid de bank zelf.

Luc

We hebben daar al talloze keren geld afgehaald bij de ATM maar nog nooit hebben ze daarvoor kosten aangerekend bij de bank zelf.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bulldozer

Ligt er misschien aan van welke bank je pasje is? Als je met een BPI pasje gaat pinnen bij een BDO bank moet je ook iets extras betalen. Daarom zie je soms ook als je verschillende soorten automaten heb er voor de één een gigantische rij staat en voor de ander helemaal niets.

Luc

nee ik vrees van niet. Ik lees dit net op een ander forum

"My sister-in-law told my wife they saw on the ATM screen the last time they used our PayPal debit card that a new 150 peso fee for all out of country cards to use the bank ATM in Philippines starting Feb 15.


Has anyone else heard of this new fee?"

Als dit waar is heeft men ons weer dik met ons pietje  :ivebeenripped:

http://www.visajourney.com/forums/index.php?s=eddd76198f3b3d9adb4cfdeaea9bad27&showtopic=242145&pid=3714950&st=0&#entry3714950
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

xav

das bijna 2,5 euro  :negatief: dan worden die buitenlandse cc aan beide kanten belast... uitgenomen argenta moet je meestal bij alle kaarten ook nog es kosten betalen voor een transactie in het buitenland... zo zal het zeer duur beginnen worden vrees ik om geld te pinnen...

Luc

niet alleen cc maar ook gewone maestro kaarten.

Trouwens, Argenta rekent nu ook 2,5â,¬ per afname voor hun Visa kaart aan een ATM. Betalingen in een winkel zijn nog gratis.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Limburger

Citaat van: Hanoar op donderdag 29 oktober 2009, 09:21:24

Tevens zijn er aziaatisch banken die steun aankopen doen om de dollarkoers laag te houden....

Je bedoelt hoog zodat de Chinese producten in de VSA goedkoop zijn en de Chinese reserves in USD niet in waarde verminderen.

opinie

Klopt, de dollar overleeft mijn inziens enkel bij de genade van China.

Een tijdje terug beweerde iemand dat het beter was om de dollar als munt in te voeren in Europa. Stel je de reactie voor van de beurzen! Hoe laag zou de wisselkoers van de euro dan zijn? 5 euro voor een dollar? Want iedereen vlucht dan met zijn kapitaal uit de euro. Iedereen die dan met zijn zuurverdiend pensioen verder moet, krijgt hetzelfde aan de hand als diegenen die van een Sovjet-pensioen in Rusland leefden. De val van de Roebel van 4,00 dollar naar 0,80 dollar deed alles stijgen in prijs. Alles behalve hun pensioen!

Alsof de VS geen begrotingstekort heeft. De kosten van de overzeese acties, banken, crisis, enz...
Een samenleving waar het motto geldt: help uzelve, zo helpt u God.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Bij PS Bank heb ik in ieder geval al prijs. De PS Bank hoort bij de Metro Bank groep.

3000 pesos afgehaald, door de PS Bank 3150 pesos aangerekend.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

xav

misschien beter om dan maar in 1 keer een hoger bedrag af te halen... dan doet die 150P niet veel pijn...