Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bewijs Van Huwelijkswetgeving

Gestart door Raftie, dinsdag 5 oktober 2010, 23:15:31

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Ik ben aan het blokkeren in de visumaanvraag op het bewijs van huwelijkswetgeving. Ik moet dat ding afhalen bij de Filippijnse ambassade in Brussel en nadien laten legaliseren in het ministerie van Buitenlandse zaken in Brussel.
Weet iemand hoe dit ding noemt in het Engels of wat de gebruikelijke term is bij de ambassade.
Ik krijg dit maar niet uitgelegd?
Groeten,
Raf

opinie

Citaat van: Raftie op dinsdag  5 oktober 2010, 23:15:31
het bewijs van huwelijkswetgeving.

http://philembassy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=309&Itemid=183#4

Excerpts of Philippine laws on marriages (Articles 1 to 54 of the Family Code) (Euro 25.00).

The above documents are issued by this Embassy upon presentation of the original and photocopies of the applicant's Philippine passport, and the identity card of the Belgian fiancé(e) and the payment of the corresponding fees. Additional documents may be required by the Consular Officer as the case may be.  :ikkeniebegrijp:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Jan69

Hier blokkeer ik ook op. Maar zou dit niet nodig zijn ingeval van trouwen in België met een Filipijnse man of vrouw als deze hier is met bij een tourist Visum? Hoe kan ik hier het origineel van haar paspoort voorleggen?

Jan69

Of zouden ze  "original or photocopies" in plaats van " original and photocopies" bedoelen.

jiggy

Ik begrijp de verwarring ivm "...origineel en fotokopij van...."
Doch bij zuiver taalkundige ontleding wordt het logisch en helder :

- origineel slaat op de "above documents"
- fotokopij slaat op het "applicant's Philippine passport.

In gesplitste opsomming zou deze tekst dan luiden :

The above documents are issued by this Embassy upon presentation of :
- the original
(van die documenten om ze te kunnen legaliseren....)
- photocopies of the applicant's Philippine passport and the identity card of the Belgian fiancé(e)
- the payment of the corresponding fees.
Additional documents may be required by the Consular Officer as the case may be.


jiggy

Hier blokkeer ik ook op. Maar zou dit niet nodig zijn ingeval van trouwen in België met een Filipijnse man of vrouw als deze hier is met bij een tourist Visum?

Over "dit" :
De procedure en de vereiste documenten staan los van eender welk visum.
Iedereen kan, voor zover zij over de volgens de wet vereiste documenten van burgelijke stand beschikken. Zelfs iemand die hier illegaal verblijft.
(Vandaar vele schijnhuwelijken en onderzoek daarin..)

De vraag voor gezinshereniging is dan een volgende stap :
- via een visum als men niet in hetzelfde land verblijft
- via vraag tot inschrijving in het bevolkingsregister wanneer men beiden in België verblijft.

Ivm "tourist":

Wellicht bedoel je "friend's visit" visum. Dat is net zoals een "tourist" een Schengenvisum , VKV C (Visum Kort Verblijf) doch met andere vormvereisten.
Doch... zoals ik zei : de aard van een visum heeft geen impact op de benodigde documenten om te huwen. 

Jan69

Een zeer verduidelijkende uitleg.

Moet hiervoor ook een volmacht afgegeven worden of is tonen ervan voldoende aangezien ik er maar 1 heb?

jiggy

Jan... stel misschien ook eens een duidelijke vraag?  :lachen:
Wat bedoel je : "aangezien ik er maar 1 heb". Wat 1?


Jan69

Slechts 1 volmacht die DFA Red ribbon heeft en door ambassade is gezien.

jiggy

Tja, Jan... ik tracht ook maar mee te lezen hier en wat op de website van de Filippijnse ambassade vermeld staat
Ik vermoed dat jij diegene bent die die formaliteiten op de ambassade gaat voorleggen?
Ik zie niets over een volmacht...
Indien twijfel : bel of mail dan eens met die ambassade, zou ik zeggen.
Dat zijn vragen veeleer en accurater te beantwoorden door hen dan hier, denk ik...

Succes! En... het is ook steeds nuttig voor andere leden om jouw ervaringen hierover te vernemen...