Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

job in de filipijnen

Gestart door buizesmurf, dinsdag 11 augustus 2009, 17:48:21

Vorige topic - Volgende topic

opinie

chef patissier, chef kok, ...

Het zijn natuurlijk allemaal beroepen waarin men niets is zonder een zeer goed talent. De jobaanbiedingen zijn daarenboven ook heel schaars in dat niveau. Reken daarbij de uren en stress dan zijn dit geen beroepen om even te luilekkeren na de lange dagtaak.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

In de Filippijnen is de werkdruk wel een beetje anders dan hier in het Westen  :jajaja:

En als je even geen zin hebt een bepaald menu te maken dan zeg je toch gewoon "sorry, out of stock sir"  :floet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Lukt die smoes ook bij gasten die 200 à 300 dollar betalen per nacht? Ik vrees dat die onmiddelijk de manager willen spreken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: Luc op maandag 15 februari 2010, 12:20:35
daar kom ik niet  :weetikniet:

Ik ook niet! Als ik het geld ervoor had, zou ik het nog niet doen. Je krijgt toch hetzelfde eten op een mooier bord in een mooiere ruimte. Tja, kuripot hé!  :lachen:

Maar het zijn wel deze internationale hotels die een hoog loon zullen willen en kunnen betalen. De eisen zijn dan ook hoger want ze moeten hun naam hoog houden omdat het anders een blaam is voor hun blazoen.

Een hotel van PhP 1.000 heeft natuurlijk voldoende aan een kok met een salaris van PhP 10.000 - 15.000
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Citaat van: opinie op maandag 15 februari 2010, 12:36:48
Citaat van: Luc op maandag 15 februari 2010, 12:20:35
daar kom ik niet  :weetikniet:

I Je krijgt toch hetzelfde eten op een mooier bord in een mooiere ruimte.


Nou nou, hetzelfde eten?  Hoegenaamd niet hoor. Heb ze allemaal gedaan in het verleden, Manila hotel, Diamond, Westin Plaza, Sheraton........was voor de zaak en kon het declareren.

Nu logeer ik in goedkopere hotels, en het is Ok, maar neemt niet weg dat ik af en toe eens ga ontbijten of dineren in een sterren hotel.

Het verschil is echt wel groot. Je moet is een steak gaan eten in het Manila hotel. Superieur gewoon !
Rich de Nederbelg.

Luc

Ja, gaan eten ben ik ook al in de Marriott Cebu. Dat was in 2006 een uitgebreid buffet voor 600 pesos. Erg lekker. Vanaf 6 uur 's avonds was het "eat all you can". En dat voor de prijs van een dagmenu in een Belgische frituur.

The Grand Majestic was iets goedkoper. Was toen 500 pesos maar je moet daar netjes alles wat je op je bord legt opeten. Anders betaal je dubbel.

Marco Polo is het eten naar het schijnt nog iets beter. Nog niet geweest.

Maar om daar te gaan overnachten voor 200 dollar of meer  :neeneenee:

we zijn nu wel compleet  :offtopic:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Baron

Citaat van: Rich op maandag 15 februari 2010, 12:43:58
Citaat van: opinie op maandag 15 februari 2010, 12:36:48
Citaat van: Luc op maandag 15 februari 2010, 12:20:35
daar kom ik niet  :weetikniet:

I Je krijgt toch hetzelfde eten op een mooier bord in een mooiere ruimte.



Het verschil is echt wel groot. Je moet is een steak gaan eten in het Manila hotel. Superieur gewoon !

Sinds de renovatie eind 2010 is er geen biefstuk meer te verkrijgen in Manila Hotel. Verder is de prijs van het buffet van 950 naar 1700 peso

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :smiley-philippines:

Een beginnend kok, wel al met een goede en ook dure !! opleiding van 2 jaren achter de rug, verdient in het Marco Polo een aanvangs salaris van .....  260 peso / dag.


:negatief: :negatief:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

yamaha

Hallo iedereen

Ik ben een nieuwe  :nederlandsevlag: op dit forum.
Ben sinds 4 maanden op de filipijnen.
Heb geprobeerd via een Nederlands forum te reageren maar de registratie lukt niet.
Heb wel gelezen dat er onder hun enkele zijn die hun geld verdienen in de offshore.
Mijn vraag is nu : Via welk bedrijf of buro kun je hier werk in de on/offshore vinden?
Een steeds terugkerende naam is Gijs.
Wie o wie weet iets??

Alvast bedankt voor reacties