Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fr. Trupa "ZOO"

Gestart door bananacreek, donderdag 11 november 2010, 12:04:31

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Tja, zo te zien spreken de sites mekaar nogal tegen.

Hoedanook......ik ben als de dood voor ze.  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

JFK

Citaat van: bananacreek op woensdag 17 november 2010, 16:14:43
.............
Waar heeft u die gezien ?
Bij Apo, in de buurt van uw plaats, of beide? .............................................
Overal in de Philippijnen waar ik gedoken heb heb ik ze kunnen filmen.
Ze komen echter niet alleen in de Philippijnen voor. Ook in bv Thailand, Malaysia, Indonesia etc.. etc..


Citaat van: bananacreek op woensdag 17 november 2010, 16:14:43
.......................
d' Angelo's Airbus A380 " afgezonken voor de kust. Hoeveel jaren zou dat duren voor dat zo'n vliegtuig vol met koralen zou zitten?
Ik heb ze hier autobanden zien gebruiken als "artificial" coral reef behuizingen dacht ik lang geleden. Doen ze dat nog op die manier?
.............
Dat is arg afhankelijk van waar je het afzinkt. Ik heb op twee nieuwe wrakken gedoken in Sabang daags nadat het was afgezonken, 1 jaar later, 2 jaar later, 3 jaar later, 5 jaar later. Het stalen schip was na 2 jaar al zeer interessant bevolkt en begroeid. Het houten wrak was meteen vol vis in 1 jaar en wat zachte koralen. Autobanden liggen her en der hier voor de kust in bijeengebonden groepjes en herbergen allemaal leven. De begroeing op die banden is echter niet interessant.
Ik mag geen autobanden droppen hier (andere gemeenten laten het vaak wel toe !!) want men denkt dat dat vervuiling geeft aan de zee.
Daar zijn hele stukken over geschreven door voor en tegenstanders.
"Maakt me niets uit", heb ik gezegd, "als ik dan wel betonblokken mag storten doe ik dat".

Je weet hoe lang je moet wachten op een antwoord daarop  :ikkeniebegrijp:

Citaat van: bananacreek op woensdag 17 november 2010, 16:14:43
...........................
waarbij ik effe dacht dat hij in de aanval ging maar spoedig bleek dat hij enkel naar adem snakte en snel naar de oppervlakte wilde 
Wat bedoelt u? Die jongens moeten regelmatig naar de oppervlakte komen?

Yep, net als schildpadden moeten deze zeeslangen regelmatig naar de oppervlakte om een 'luchtje' te scheppen.
JFKJFK

Willy

Creeck en JFK,
Inderdaad zou over een "banded sea snake" kunnen gaan, die giftig is, serieus wat lengte kan maken maar vrij ongevaarlijk zolang je hem niet plaagt:

Maar het zou ook kunnen dat het om de "banded eel" gaat. Dit is een ingevaarlijke slangaal van de familie van de zeepalingen:

Zoals je kan merken is de bek van de twee verschillend maar het lijf is praktisch identiek behalve dat de slangaal wat doffer van kleur is en zich over het algemeen in het zand ingraaft.

bananacreek

#23
Even iets tussendoor:

Op de onderstaande bovenste foto hieronder wordt omschreven (Fr. Tropa zoo) dat het materiaal Quartz is maar de vraag is welke: Het witte materiaal of de bruinere kleur? Het lijkt mij toch dat de lichtere kleur een ander soort materiaal is welk geen zg. "flakes" struktuur heeft? Of zie ik het niet goed? Met "flakes" bedoel ik dat als je  op het materiaal slaat met een hamer bv. dan  breken er stukjes (strookjes) af. een soort zelfde opbouw als ook met mica, maar dat zijn meer "plaatjes".

Hetzelfde materiaal als de meer donkere kleur heb ik ook thuis liggen (maar weer wat lichtere kleur (zie derde foto) en ik heb naast mijn huis ook nog drie grote brokken liggen, (totaal onbewerkt), welke ik heb meegenomen uit de bergen van Kanghatap, Pal-Ew, Tanjay city en aan de oppervlakte kwamen met de aanleg van een weg. (zie onderste foto) Is dat bij mij op de speakerbox dan ook Quartz of niet? Gaarne even advies van de leden die hier meer van weten. Waarom? Ben gewoon nieuwsgierig wat ik dan heb hier.







Schijnt toch dat er een aantal soorten Quartz bestaan en hier een foto van internet:









bananacreek

Betreffende het vliegtuig van d' Angelo in San Miquel, Bacong, Oriental Negros:



Hijzelf wil het wel verkopen voor US$ 10,000.00. Aan hem werd aangeboden 5000 dollar, Het staat op zijn naam, maar zijn ex vrouw wil niet dat wie dan ook op haar lot komt om het weg te halen op straffe van trespassing en meer. Zij beweert dat het van " sentimental value" is. Ze haat haar ex en ze hebben nog zaken tegen elkaar in Italië. En de haat verbied haar om te onderhandelen. Net als mijn ex vrouw. En op de lange baan verliezen ze omdat ze door hun haat foutjes gaan maken.



bananacreek

#25
Waarschijnlijk weer een onschuldig slachtoffer die het zebrapad niet kon vinden in het donker ?




bananacreek

Citaat van: Rich op dinsdag 16 november 2010, 17:21:57
Nu jullie het toch over slangen hebben.

Ik vond deze dode slang bij eb op het strand in Placer/Masbate. Volgens mij een zeeslang aan zijn platte staart te zien.

Weet soms iemand wat voor een slang het is en of deze giftig is? Eén van de neven (hier op de foto) van de familie wist het ook niet.





Nog wat meer keuze:

http://www.poppe-images.com/?t=11&family=TO%20DETERMINATE&fullspecies=Genus%20species&catid=23


bananacreek

#27
Wurgslangenplaag op Aruba ORANJESTAD -  Aruba kampt met een invasie van uitheemse wurgslangen. Het Korps Mariniers en de Arubaanse Militie hebben afgelopen week jacht gemaakt op de boa constrictors. Voorlopige vangst vrijdag na twee ochtenden: dertien stuks.


Volgens natuurorganisaties en de regering zijn de slangen, die oorspronkelijk niet op het eiland voorkomen, ,,een ernstige bedreiging voor de Arubaanse fauna". De meeste boa's zijn illegaal geïmporteerd door particulieren en later ontsnapt of uitgezet.

Inmiddels is een 'Taskforce Boa Constrictor' opgericht. Dat betekent dat door professionals en vrijwilligers gejaagd wordt op de boa's. Ze worden gevangen en later door de Veterinaire Dienst afgemaakt.

De mariniers hebben inmiddels technieken geleerd over hoe zij de slangen op de juiste en meest diervriendelijk manier moeten vangen. Onduidelijk is hoeveel boa's er ongeveer op Aruba in de vrije natuur leven. Regelmatig staan er berichten in de kranten van gevonden boa's in huizen of rioolbuizen




http://dept.sfcollege.edu/zoo/animals/BoaConsitrictor.HTM

bananacreek

A photograph purporting to show a 55ft snake found in a forest in China has become an internet sensation. It was originally posted in a thread on the website of the People's Daily, the official Communist Party newspaper in China . The thread claimed the snake was one of two enormous boas found by workers clearing forest for a new road outside Guping city, Jiangxi province.

They apparently woke up the sleeping snakes during attempts to bulldoze a huge mound of earth. "On the third dig, the operator found there was blood amongst the soil, and with a further dig, a dying snake appeared," said the post. "At the same time, another gold coloured giant boa appeared with its mouth wide open. The driver was paralysed with fear, while the other workers ran for their lives.

"By the time the workers came back, the wounded boa had died, while the other snake had disappeared. The bulldozer operator was so sick that he couldn't even stand up." The post claimed that the digger driver was so traumatised that he suffered a heart attack on his way to hospital and later died.

The dead snake was 55ft (16.7m) long, weighed 300kg and was estimated to be 140 years old, according to the post.




Fail_over

Citaat van: bananacreek op dinsdag  7 december 2010, 11:17:23
" The post claimed that the digger driver was so traumatised that he suffered a heart attack on his way to hospital and later died.

Toch het loodje gelegd. Had hij de film Jurrassic Park niet gezien?  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......