Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Zo'n 8 jaar geleden ook zoiets gehad.

Klein wondje op de binnenkant van mijn linker kuit en dat werd steeds groter en wilde maar niet genezen.
3 weken later zo groot als een eurocent en afspraak gemaakt met de dermatoloog, en er werd onmiddellijk een punctie genomen.

Een week later telefoon dat ik moest langs komen en het was een vorm van huidkanker en er werd meteen een afspraak gemaakt met de chirurg.
Spoedig daarna naar het ziekenhuis en de chirurg vertelde me dat het ging over Spinocellulair.

2 weken later operatie en er werd een grote ronde  snede gemaakt. Ik verkoos plaatselijke verdoving met een ruggeprik, en vanaf mijn heupen was alles lam.  Ik kon de operatie mooi volgen via een spiegel.

Toen het kwaadaardige deel was weggesneden ( het was zo groot als een grote knikker) werd er weer een punctie genomen en moesten we even wachten om te zien of er geen kwaadaardig weefsel meer aanwezig was.  Ondertussen werd een stuk van 10 op 10 cm huid van mijn rechterdij afgeschraapt, en  nadat er goed nieuws was vanuit het labo werd dat stuk huid op de wonde gelegd en werden de kanten dicht genaaid.  Een soort ent eigenlijk.

Daarna 11 dagen in het ziekenhuis en niet uit bed en been in bed houden. Valt niet mee  :neeneenee:

Daarna 2 x per jaar controle gedurende 2 jaar en gelukkig nooit meer iets teruggekomen want dat kan dus idd wel, en overal op het lichaam. Ik ken mensen die het meer dan 1x in het gezicht gehad hebben.

De oorzaak?  Idd zonnebrand  :jajaja:  Bij elke keer dat de huid verbrand is sterven er huidcellen af en dat vergroot het risico op huidkanker.



Rich de Nederbelg.

bananacreek

Citaatk verkoos plaatselijke verdoving met een ruggeprik, en vanaf mijn heupen was alles lam.  Ik kon de operatie mooi volgen via een spiegel.

Ik weet niet of ze dat hier kunnen via een ruggeprik.....ze zouden verkeerd kunnen prikken....... :denk: :denk: :denk:

Ik kreeg een keer een ruggeprik in het rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk in de jaren '70 en toen schoot mijn rechterbeen in één keer recht omhoog.....en als ze dan verkeerd prikken?....het middenbeen door het plafond?........... :confused2: :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek


bananacreek


bananacreek

ZEER GOEDE DJ SOFTWARE VAN PIONEER ....REKORDBOX 5.0.2......MAAR WEL DUUR VOOR EEN TOTAAL VAM 280 DOLLAR .... :run: :run: :run:


bananacreek


bananacreek

Volgende probleem.... :confused2: :confused2:

Was van plan om car tint op de Honda Horizon te laten zetten maar vertrouwde de gegevens van de materialen niet van 3M, SUNTEK (USA) en SUPRA (Korea) want beide producten geven aan 97% bescherming te geven tegen UV A/B....maar mijn uv flashligt wat ik gebruik om zonnebrillen te controleren en broeken enz...gaat er dwars doorheen en dan kan je de safety uv marks in een peso bill toch nog zien dus ik vertrouwde het niet...... :neeneenee: :neeneenee:



De verkoper...en da manager?... :lachen: :lachen: :lachen:

Het gaat nu om deze merken uit Korea en USA... :denk: :denk:



Toen herinnerde ik dat ik mijn sunglasses een keer heb laten testen voor UVA bij Santillan optical naast Ever Mall....en ik ging terug naar de autoglass zaak "Glasscom" en vroeg aan hun of ik een sample boekje even mee mocht nemen om te laten testen om zeker van de zaak te zijn.....en het begon zo: " No sir you have to trust our product because the DTI test if before we can market it"....en ik zei: " Sir the DTI does anything once they will be paid under the table".... :jajaja: :jajaja:
Zo uiteindelijk na lang overwegen en na achterlaten van mijn rijbewijs mocht ik een boekje meenemen en ik gaf een jongen die als verkoper in Santillan werkt 50 pesos en hij was bereid om ALLE samples te testen en waarempel bleken de waarden tussen de 400 (hoogste wat de machine kan meten) en 380 te zitten en dat is natuurlijk uitstekend.... :thumb: :happy:

Maar dan komt de vraag natuurlijk wat er dan fout is met het testen met mijn UV flashlicht...te sterke bundel?.... :weetikniet: :weetikniet:
In ieder geval kan ik nu de zaak laten instaleren en dat gaat P600 per 12 inch kosten met een breedte van 60"....

Maar nu wilde ik een "mirror" type laten instaleren maar het woord gaat dat deze types een metallic base hebben waardoor ten minste AM radio signals beinvloed zouden worden en FM signals zou ok zijn ....maar dat lees je dan alleen op forums en allemaal,verschillende meningen......morgen terug naar de zaak maar ik denk dat ook zij het niet weten..... :denk: :denk:

Zo blijven de problemen komen...soms heb je geen zin meer om te leven... :denk: :confused2:... :run: :run: :run: :run: :run: :run:.... :ripba8: :ripba8: :ontopic:

Naar waarheid opgemaakt in het jaar des Heren 2017

bananacreek


Kano

Creek, wat kost het dan om de hele auto van die UV film te voorzien?  Eigenlijk niet toegestaan, maar geen hond die daar op let merk ik.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

kristof19

Citaat van: Kano op donderdag 23 november 2017, 00:41:05
Creek, wat kost het dan om de hele auto van die UV film te voorzien?  Eigenlijk niet toegestaan, maar geen hond die daar op let merk ik.

In de Phils is er geen enkele wet die gelijk welk type folie verbiedt.
Ikzelf ben ook op zoek naar een nieuwe folie want overdag is het zicht perfect maar s'avonds zie ik geen reet en mijn ogen zijn nog bijna perfect.
Bij de aankoop van onze Mirage konden we tussen 3 folies kiezen. We hebben semi-dark gekozen maar is dus s'nachts niet te doen.

Iemand ervaring met deze? http://solutions.3mphilippines.com.ph/wps/portal/3M/en_PH/Window_Film/Solutions/Markets-Products/Automotive/