Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op donderdag  7 december 2017, 22:17:50
Hoe kan je nu weten dat je  het niet lust als je het nog nooit gegeten hebt ? Toch eens proberen Guy want is echt lekker als je het stampt met aardappelen en spekjes,  en dan een Gelderse rookworst er bij

Maar ja, boerenkool is meer gekend in Nederland, en in Belgiƫ eet men eerder savooikool. Ook lekker trouwens.

Mijn vrouw die lust werkelijk alles, boerenkool, rode kool, witlof, spruiten .........   :lachen: zolang ze maar kan eten  :jajaja:

Hier nog een fotootje voor de Nederlanders  in de Filippijnen, ik durf te wedden dat er heel wat zullen watertanden.

Heb het geproefd toen ik klein was Rich maar kreeg het echt niet binnen. Geef mij maar spruitjes en bloemkool...

bananacreek


bananacreek

Maar dit spande de kroon DIEPVRIES maaltijden en dat ik in de centrale bij van Gelder papier in het turbinehuis machinist was kregen we altijd IGLO  diepvries als we moesten overwerken en dat was heet binnnen 4 minuten op de turbine..... :happy: :happy:



Vroeger zat dat in leuke aluminium bakjes om zo in de oven te steken.... :denk: :denk:

bananacreek


pinay lover

geef mijn asawa maar die spruitjes ... bij haar laatste trip naar huis, verkoos ze zelfs 3 kilo spruitjes mee te nemen in plaats van chocolade toen haar valies overladen was .....  :lachen:

Michaela

Citaat van: pinay lover op vrijdag  8 december 2017, 14:22:41
geef mijn asawa maar die spruitjes ... bij haar laatste trip naar huis, verkoos ze zelfs 3 kilo spruitjes mee te nemen in plaats van chocolade toen haar valies overladen was .....  :lachen:

Nu voor het eerst gehoord, een filippijnse vrouw die 3 kilo spruitjes verkoos boven chocolade  :lachen:

Rich

Ik maak van dat soort dingen bijna dagelijks mee Michaela  :lachen:

Chocolade eet mijn vrouw  zelden, maar hutspot en aardappelen en alle groenten in alle bereidingen kan ze geen genoeg van krijgen.

Is er overschot dan moet ik het niet meer de volgende dag, maar zij maakt alle potten netjes schoon  :thumb:
Rich de Nederbelg.

bananacreek

EENVOUDIG VRAAGJE................. :denk: :denk:

Ik wil een "flight-case" voor mijn dj controller bestellen in Duitsland en ze verzenden normaal met DHL naar de meeste landen maar het probleem is dat niemand bij de DHL mij enige waardevolle inlichtingen kan verstrekken betreffende de CUSTOM duties en het verhaal gaat hier dat die peperhoog kunnen zijn tot 60% van de waarde van het artikel... :denk: :denk:



Als je een persoonlijke zending via Philpost hier ontvangt dan betaal je maar 128 pesos custom duties zover ik hier heb ervaren...ook met een artikel met de afmetingen van een koffer... :happy: :happy: :happy:

Heeft iemand op dit forum ervaringen met het verzenden via DHL? (betreffende het tarief van de custom-duties)

Ik hoorde gisteren dat iemand Custom duties voor boeken moest betalen die hoger waren dan de waarde van de boeken en normaal is er geen custom duties op die artikelen...later bezweek de Custom office en moesten ze 2000 research fees betalen.... :run: :run: :run: :run:

bananacreek

Sigaretten weer omhoog en dat zal mijn grote broer niet leuk vinden....maar dan nog steeds goedkoper dan in Nederland.... :denk: :denk:


bananacreek