Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

SRRVisa

Gestart door Kano, vrijdag 31 december 2010, 04:35:15

Vorige topic - Volgende topic

Kano

De PRA (Philippine Retirement Authority) heeft de regels voor het verkrijgen van een SRRVisum gewijzigd. Zie  http://www.pra.gov.ph/

In het kort komt het erop neer dat:
* De aanvraagkosten worden verlaagd van $ 1400 naar $ 800
* Alle aanvragers vanaf een leefttijd van 35 gelijk worden behandeld  (een borg deposito van US $ 20 000)
* Langjarige SRRV visumhouders naar het nieuwe programma kunnen omschakelen

:hoedjeaf:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 31 december 2010, 04:35:15
De PRA (Philippine Retirement Authority) heeft de regels voor het verkrijgen van een SRRVisum gewijzigd. Zie  http://www.pra.gov.ph/

In het kort komt het erop neer dat:
* De aanvraagkosten worden verlaagd van $ 1400 naar $ 800
* Alle aanvragers vanaf een leefttijd van 35 gelijk worden behandeld  (een borg deposito van US $ 20 000)
* Langjarige SRRV visumhouders naar het nieuwe programma kunnen omschakelen

:hoedjeaf:

Wat een dure riotzooi

Voor 50 T peso of misschien iets meer kan je een 13a "onder de tafel kopen" met de juiste "middleman" en dan heb je de 20 T dollar nog in je zak en dat is ongeveer 870 duizend pesos. Groot verschil voor alleen wat extra werk ?





Luke

Citaat van: bananacreek op donderdag  6 januari 2011, 04:51:23

Voor 50 T peso of misschien iets meer kan je een 13a "onder de tafel kopen" met de juiste "middleman" en dan heb je de 20 T dollar nog in je zak en dat is ongeveer 870 duizend pesos. Groot verschil voor alleen wat extra werk ?


Waarom moet je die "onder de tafel" kopen creek?  :denk:

Amice

Inderdaad is het niet nodig om die 'onder de tafel' te bekomen want je kunt het ook zelf doen en naar immigration gaan kosten zijn dan ca. Php 30000,00

Tenzij je niet getrouwd bent want dan val je niet onder 13a maar dan nog zijn er andere mogelijkheden.
Naar ik vernomen heb wordt de ban op de non quata visa binnenkort weer opgeheven.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op donderdag  6 januari 2011, 06:47:36
Inderdaad is het niet nodig om die 'onder de tafel' te bekomen want je kunt het ook zelf doen en naar immigration gaan kosten zijn dan ca. Php 30000,00

Tenzij je niet getrouwd bent want dan val je niet onder 13a maar dan nog zijn er andere mogelijkheden.
Naar ik vernomen heb wordt de ban op de non quata visa binnenkort weer opgeheven.

Ja, sorry ik ben geheel fout, het ging hier om een race tegen de klok voor een 13e visa :floet:

kamperman

hallo allemaal

ik ben nieuw hier en heb de volgende vraag:

ik zag dat jullie het over de visa 13a hebben en dat je die daar kunt krijgen hoe doe ik dat?
ik heb een filippijnse vrouw (ben dus getrouwd)
en wil mij in de toekomst daar graag gaan vestigen dus is een 13a visum wel makkelijk denk ik
heeft er trouwens ook iemand een idee om wat geld te verdienen daar


alvast bedankt

Budgie

Citaat van: kamperman op donderdag 14 juli 2011, 18:51:26
hallo allemaal

ik ben nieuw hier en heb de volgende vraag:

ik zag dat jullie het over de visa 13a hebben en dat je die daar kunt krijgen hoe doe ik dat?
ik heb een filippijnse vrouw (ben dus getrouwd)
en wil mij in de toekomst daar graag gaan vestigen dus is een 13a visum wel makkelijk denk ik
heeft er trouwens ook iemand een idee om wat geld te verdienen daar


alvast bedankt

Welkom op het Forum
Als je boven aan de pagina de zoekfunktie gebruik en 13A visum invult krijg je al heel veel informatie
En in de Filippijnen geld verdienen zou ik niet aan beginnen want dat geeft meestal gedonder
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

 :welcome:

Gewoon naar de filippijnen komen en dan naar bureau of immigration en de 13a aanvragen.
Verdienen doe je nagenoeg niets in de filippijnen, tenzij je een grote zak geld meeneemt om n paar condo's te kopen waarvan je de  huur kunt opstrijken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent