Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tagalog leren

Gestart door koy, zondag 9 januari 2011, 18:56:34

Vorige topic - Volgende topic

ganda



weet niet of ik het juist schrijf: ako mahirap belgian ( ik ben een arme belg )

daar lachte men ook hard om, maar ze wisten meteen dat er bij mij niet veel te halen viel.

:thumb:

boeman

Hey,

Heeft er iemand soms weet van een cursus tagalog voor beginners hier in België ?


boldy

Kijk eens op Youtube en zoek naar alanmillet. Die heeft een paar filmpjes met lessen van Tagalog miss heb je daar iets aan.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Dbsz

Jezelf daar verstaanbaar maken is erg makkelijk.
Je hoeft namelijk niet volledig Tagalog te leren.
"taglish'' is immers erg populair (Ook onder de eigen bevolking)
Zodoende hoeft je woordenschat niet immens groot te zijn.

Ronny55

Tagalog is de nationale taal in de  :smiley-philippines: , waarom dat mag joost weten , het wordt enkel in Luzon gesproken . Maar de scholen in het hele land moet het aanleren aan kinderen die er de eerste maal op 6 jarige leeftijd van horen. Mijn zoon heeft Visayas als moedertaal, despijt hij een heel goede student is, is tagalog een strop voor hem. De leraar komt van Luzon en geeft les in tagalog als of hij les geeft aan kinderen die altijd tagalog gesproken hebben, weigerd enig andere taal te spreken. Als ik laatst zijn examenblad bekeek waren de helft van de vragen onbeantwoord , als ik vroeg waarom? Daddy, sorry but dit not understand what he was asking  :confused2: . Bij rondvraag bij andere ouders , precies hetzelfde probleem , klasgemiddelte 76% , wat in  :eu: normen neerkomt op 52 % . Ja zegt de leraar daar kan ik niets aan doen, hij moet maar harder studeren  :confused2: Nb, chinees 95% , wiskunde 97% , sience 92% ...zonder tagalog , algemeen  94% . Dat om een taal te leren die officieel  0,00 waarde heeft ......alles gebeurd in het engels, de hele bureaucratie , alle wetten zijn in het engels , alle officiele documenten in het engels, zelf de grondwet, de basis van een land, is in het engels geschreven.....Waarom , ze hebben in het tagalog gewoon teweing woorden om het onmisverstaanbaar neer te schrijven, BV, voor de dood , vermoord , verongelukt , overleden enz , een woord "Patay" . Tagalog heeft 24000 woorden , terwijl bijna elke taal er +/- 200.000 heeft.zo zijn er woorden die tot 20 tot 30 verschillende betekenissen kunnen hebben.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

JC

Ik heb een (gratis) App voor mijn iPhone van Ilang, De app heet "Learn Tagalog" en is van Greg Vick. Hij werkt met plaatjes, geluid en heeft diverse leermogelijkheden. Ik vind hem heel behulpzaam en prettig. Hij zal ook wel voor andere telefoons beschikbaar zijn omdat hij uitgegeven is door een groot taalinstituut.
Informatie over wonen en reizen in de Filipijnen? Lees: Hallo Aarde
Visit my travel blog: Leaving Holland

One minute Videos of the Philippines on the Leaving Holland YouTube Channel

Adik

www.langwiser.com

Hagelnieuwe website voor mensen die een andere taal willen leren of iemand anders willen helpen een taal te leren. Interessant voor:

* Nederlanders in de filippijnen, die filippijnse mensen willen helpen voorbereiden op Nederlands examen bij de ambassade voor MVV?
* Filippijnse mensen die het leuk vinden iemand Tagalog te leren? (en zo enig inkomen te hebben. Spread the word by your family in law. :P )

De site is net nieuw, dus nog weinig studenten maar ook nog geen concurrentie van andere "leraren". Een goede gelegenheid om van begin af aan naam op te bouwen voor de bedreven personen hierin? Lijkt mij in ieder geval een ideale oplossing voor degene die niet in de regio een goede leraar voor een bepaalde taal kunnen vinden.




 

Pjottr

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

jamietagabundok

Is nieuwe website , maar ik begrijp zodra er een leraar Tagalog zich aanmeld , vanaf dat moment ook mogelijk is Tagalog te leren

Adik

Citaat van: Pjottr op donderdag 24 september 2015, 05:42:31
Helaas geen Tagalok

Zag zojuist dat iemand zich heeft aangemeld die tagalog aanbiedt.