Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

condtel interessant of niet?

Gestart door MadRed, maandag 24 januari 2011, 13:52:02

Vorige topic - Volgende topic

MadRed

Hallo Forum leden,

Ik zit al een tijdje na te denken over het aankopen van een condotel appartement. Om een beetje extra inkomen te hebben en een plek om te zitten als we in Ph zijn.
Ik vind van alles over condotels online maar wat ik niet kan vinden zijn ervaringen van mensen die daadwerkelijk zoiets al eens gekocht hebben.
Zijn er mensen hier die zich er aan gewaagd hebben? En zo ja wat is de ervaring die jullie er mee hebben?


Amice

Het begrip 'condotel' is mij minder bekend en klinkt verwarrend.
Men kan een condominium kopen en die al dan niet voor langere tijd verhuren. De meeste condotowers hebben wel een dergelijke mogelijkheid binnen hun administratie met de nodige provisie voor hen.

Daarnaast zijn er 'appartels'  eigenlijk appartement hotels, waar men dagelijks,wekelijks maandelijks kan verblijven tegen dagelijke vergoedingen.

Deze laatste slaat meer op het begrip 'condotel' maar in dat geval is het hele gebouw(tower) van een eigenaar,waarbij deze wel meerdere investeerders kan hebben.

Variant hierop is een studio complex waar de studio's verschillende eigenaren hebben,die deze vervolgens weer onder beheer plaatsen van de tower administratie die deze dan als hotelkamer verhuurd.
http://www.themidlandplaza.com/ppc/offer01-google-midlandplaza.php?gclid=CNGKxZ-qrJQCFQ5aegod1QE2tA is zo een complex.

De aanschafprijzen zijn best interessant, ik dacht iets van 1-2 miljoen peso. Waarbij je kunt beslissen om deze als hotelkamer of als studio per maand te verhuren.
Midland plaza loopt als zodanig redelijk goed en staat ook redelijk bekend.

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Mawibata



What is a condo hotel or condotel?

GREENE:
Think of it as buying a condominium, although one that is part of a 4 or 5-star hotel. Therefore, as an owner, when you are on vacation, you will get the benefit of more 4-5-star services and amenities than you'd get in a typical condominium.

The big difference between a hotel and a condo hotel is that a hotel typically has one owner, either individual or corporate, but condo hotels are sold off unit by unit. Therefore, a 300 room condo hotel could have as many as 300 unit owners. A hotel guest will likely never know that the hotel has tons of owners because every room in the rental program will look identical to every other.

Condo hotels are sold as second, third, fourth or fifth homes, for that matter, but they are not typically sold as primary residences. In fact, many of them limit the unit owner's usage of the unit because their unit is wanted and expected to be included in the hotel's inventory of rentable units.

As the owner of a condo hotel unit, you may place your unit into the hotel's rental program where it will be maintained and rented out for you, just like any other room in the hotel. As owner, you receive a share of the revenue that the rental of your room generates.


:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

MadRed

yup het is een hotel waar je 1 "kamer" of meer koopt welke dan verhuurd worden door het management en waar je inkomen van kan trekken. Meestal heb je 15-45 dagen per jaar dat je er zelf gebruik van kan maken en de rest van de tijd valt het onder het hotel.

Het is in Ph best veel aanwezig. Vooral Manilla, Cebu en Boracay. Ook in Florida, Thailand en Indonesie maar daar moet je vaak 200K euro neer leggen voor een appartement. In Ph soms al vanaf 1,4 mil peso maar of dat de moeite is weet ik niet.

Amice

Dan is dat dus hetzelfde als midland plaza met dien verschil dat de tower verdeeld is in hotel en studio's.
De investering komt op hetzelfde neer.
De opbrengst.

hotelroom vanaf $ 50 per nacht, hoeveel je share is blijft een vraag.
studio php 15000 per maand (halfjaar contract)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Als je de verkopers mag geloven van dit project in AC is her rendement jaarlijks zo 15 -16 -18% en heb je in 6 jaar je investering terug.  http://www.thepenthouseinvestments.com/   Klink in ieder geval aantrekkelijker dan geld op een bank zetten, of is het toch te mooi om waar te zijn ?

Kano

Eerst zien dan geloven Gosternokke.  Het is een gelikte website.  Maar ik heb niet kunnen vinden wat de investering is. En de verwachtingen zijn mijns inziens (te) hoog gespannen. Bijvoorbeeld een bezettingsgraad van 90% en een huuropbrengst van gemiddeld P 5000 per nacht (zou jij dat daar voor over hebben? ) Een degelijke onderbouwing van kosten en baten ontbreekt. Om het allemaal goed te begrijpen moet je contact opnemen " Please contact us to understand the compelling details".  En als je dat doet val je waarschijnlijk ten prooi aan gladde praatjes die geen relatie met de realiteit hoeven te hebben.

En dan heb je de disclaimer:
If you rely on this website or any information, product or service available through this website, you do so at your own risk. You understand that there may be delays, omissions, interruptions, inaccuracies, and/or other problems with the information, products, and services published on or promoted over this site. This website is provided to you "as is." Penthouse.com and its affiliates, agents and licensors, cannot and do not warrant the accuracy, completeness, currentness, non-infringement, merchantability or fitness for a particular purpose of the information available through this website (or any information, goods or services that are referred to, advertised or promoted on, or sold through this website). Nor do we or they guarantee that the website will be error free, or continuously available, or that the website will be free of viruses or other harmful components. The information on this website is also subject to errors, omissions or changes without notice. All dimensions and measurements are approximate.


Misschien ben ik te negatief, maar als het echt zo aantrekkelijk is dan is men echt binnen een dag uitverkocht.







Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

#7
Citaat van: gosternokke op donderdag 27 januari 2011, 14:53:11
Als je de verkopers mag geloven van dit project in AC is her rendement jaarlijks zo 15 -16 -18% en heb je in 6 jaar je investering terug.  http://www.thepenthouseinvestments.com/   Klink in ieder geval aantrekkelijker dan geld op een bank zetten, of is het toch te mooi om waar te zijn ?

Te mooi om waar te zijn. Ik geloof hier niet in, en het is trouwens allemaal heel vaag.

Rich de Nederbelg.

Luke

De website van www.lawfides.com staat op "geparkeerd". Dus domeinnaam niet onderhouden. Op de andere websites is er geen enkele uitleg over de firma's zelf. Geen introductie of management overzicht etc. Zeeeeeeeeeeer vaag maar mooie flash-filmpjes. En dan die disclaimer....
Ze noemen zoiets een "boilerroom"; mensen zoeken/aanzetten tot beleggen en als er genoeg binnen is vertrekken met de noorderzon!

gosternokke

Maar een boilerroom kan toch alleen met aandelen?   Daar is hier geen sprake van. Het gaat als ik het goed begrepen heb om een  bestaand project ,het Lewis Grand hotel ,dat per kamer word verkocht aan beleggers
http://www.lewisgrand.com/