Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

condtel interessant of niet?

Gestart door MadRed, maandag 24 januari 2011, 13:52:02

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

Too many buts and questions. In het verleden heb ik mij een tijdje beziggehouden met time-share (niet als verkoop of ontwikkeling maar als controle), en ik zie veel overeenkomsten. In de info worden juist die vragen die belangrijk zijn niet aangestipt, ik kan er zo meer dan 5 belangrijke verzinnen, wat ik nu nog even niet doe. Is tamelijk risky, kan je beter met 10+ forumleden een condo kopen (als dat tenminste PH-juridisch mogelijk is, heb ik nog niet onderzocht) en de hele boel in eigen hand houden.
Kopen van een condo in Manila is (als je er veel gebruik van maakt) redelijk safe, maar de goedkopere zijn erg klein. 

yepyep

Weet niet waar je zoekt, maar http://f1citycenter.com/ kan interessant zijn qua locatie.

PeterVL

Citaat van: MadRed op maandag 24 januari 2011, 13:52:02
Hallo Forum leden,

Ik zit al een tijdje na te denken over het aankopen van een condotel appartement. Om een beetje extra inkomen te hebben en een plek om te zitten als we in Ph zijn.
Ik vind van alles over condotels online maar wat ik niet kan vinden zijn ervaringen van mensen die daadwerkelijk zoiets al eens gekocht hebben.
Zijn er mensen hier die zich er aan gewaagd hebben? En zo ja wat is de ervaring die jullie er mee hebben?


Ikzelf heb twee appartementjes gekocht bij Pueblo de oro courtyards die ik verhuur en wat me een goed inkomen geeft in die zin dat zelfs een belgische bank me die intrest niet kan geven op mijn investering. Let wel die appartementjes zijn mijn eigendom omdat pueblo een gat in de markt vond, namelijk de grond is eigendom en blijft eigendom van peublo de oro maar de appartementen staan wel degelijk op mijn naam hoor. Grond kan je niet bezitten maar appartementen wel. Dit is geen geintje.

rudy1962

Citaat van: PeterVL op zondag 30 januari 2011, 06:42:10
Citaat van: MadRed op maandag 24 januari 2011, 13:52:02
Hallo Forum leden,

Ik zit al een tijdje na te denken over het aankopen van een condotel appartement. Om een beetje extra inkomen te hebben en een plek om te zitten als we in Ph zijn.
Ik vind van alles over condotels online maar wat ik niet kan vinden zijn ervaringen van mensen die daadwerkelijk zoiets al eens gekocht hebben.
Zijn er mensen hier die zich er aan gewaagd hebben? En zo ja wat is de ervaring die jullie er mee hebben?


Ikzelf heb twee appartementjes gekocht bij Pueblo de oro courtyards die ik verhuur en wat me een goed inkomen geeft in die zin dat zelfs een belgische bank me die intrest niet kan geven op mijn investering. Let wel die appartementjes zijn mijn eigendom omdat pueblo een gat in de markt vond, namelijk de grond is eigendom en blijft eigendom van peublo de oro maar de appartementen staan wel degelijk op mijn naam hoor. Grond kan je niet bezitten maar appartementen wel. Dit is geen geintje.

Die appartementen zien er heel degelijk uit ( wat ik helaas van dat geval a/d overkant, Golden Pension house,niet kan zeggen maar daarover later meer).

Lijkt me idd een goede inverstering

gosternokke

Ik zat net effen op de site van hun te kijken  http://www.pueblodeoro.com/index.php   Deze bedrijf heeft nogal wat projecten ,zowel in Cagayan als in Pampanga.   @Peter die appartemenen die U gekocht heeft ,dat is gewoon voor permanente bewoning neem ik aan?  En geen short term verhuur voor vakantie doeleinden?    En wil je ons ook verklappen welk rendement daar zo uit rolt ?

bananacreek

#15
Grond kan je niet bezitten maar appartementen wel. Dit is geen geintje.

Als buitenlander mag je normaal gesproken altijd een gebouw op naam laten registreren bij de Assessors Office, geen probleem.

MadRed

Nou ik heb me er toch maar ingestort. Een appt gekocht in MNL (quezon city) in een condotel.
Ik zal wel laten weten hoe het verder gaat lopen maar het appt word pas over een jaar opgeleverd.

Kano

Gefeliciteerd MadRed met de aankoop. Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat verlopen en dat men alle condo's kan verkopen zodat de bouw geen vertraging ondervindt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Citaat van: MadRed op maandag 24 januari 2011, 13:52:02
Hallo Forum leden,

Ik zit al een tijdje na te denken over het aankopen van een condotel appartement. Om een beetje extra inkomen te hebben en een plek om te zitten als we in Ph zijn.
Ik vind van alles over condotels online maar wat ik niet kan vinden zijn ervaringen van mensen die daadwerkelijk zoiets al eens gekocht hebben.
Zijn er mensen hier die zich er aan gewaagd hebben? En zo ja wat is de ervaring die jullie er mee hebben?


Wat ik heb gedaan is het volgende.IK heb zelf een pand gebouwd en de bedoeling was er zelf te wonen.We kregen
de gelegenheid om dat te verhuren en hebben er destijds een apartelle van gemaakt.
Voor ons werkt het en geef toe dat het geluk ook aan onze kant was.
Business doen hier is niet gemakkelijk.
Maandelijkse belasting aangiften voor de verchillende taxen.Want daar weten ze hier alles van. Als het maar geld oplevert.
Vandaag weer aangifte gedaan Income tax Percentage tax en quarterly tax.
Ik dacht dat Holland hoge belastingen had maar hier kan het ook aardig oplopen

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

MadRed

Citaat van: Kano op dinsdag 12 april 2011, 14:50:53
Gefeliciteerd MadRed met de aankoop. Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat verlopen en dat men alle condo's kan verkopen zodat de bouw geen vertraging ondervindt.
Dank je. Dat zit wel goed. Ze hadden er nog 3 over 3 weken geleden en vorige week geen kamer meer over.