geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

joselito

Kan me iemand zeggen op welke manier ik geld kan sturen naar de Filipijnen? Met een check of overschrijving of wat dan ook?

dank bij voorbaat

Rich

Joselito,

Er zijn verschillende mogelijkheden.  Bijvoorbeeld gewoon via je bank per internationale overschrijving, de kosten verschillen van bank tot bank maar liggen tussen de 25 en 35 Euro.

De tijd van zo'n transfer is ongeveer een kleine week.

Kijk verder eens op volgende site's : www.moneybookers .com         ook account aanmaken denk ik, maar ben niet zeker.

En                                              www.xoom.com

Bij xoom maak je een account aan, je maakt geld over aan hen via je creditkaart en zij zorgen dat het bij een bank komt in de plaats van de begunstigde, en hij/zij kan het daar afhalen, ook al hebben ze geen bankrekening. Dus erg makkelijk en gewoon op vertoon van hun id kaart. Xoom heeft diverse partners/banken in de Filippijnen.

De kosten liggen aanzienlijk lager dan overschrijving via de bank. Ik heb eerder gelezen dat dit een zeer goeie en betrouwbare methode is.

Succes.  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Mawibata

Voor het overschrijven :

Wij doen het met argenta.      :link:  Kan niet goedkoper en goede koers !!!





Alles gratis, behalve geld afhalen met VISA.  :link: Kosten



# Optimaal betaalcomfort

   * Gratis debetkaart
   * Gratis geld afhalen met debetkaart in binnenland
   * Gratis geld afhalen met debetkaart in buitenland
   * Gratis Bancontact-functie Gratis Proton-functie
   * Gratis internetbankieren

# Geen beheerskosten
# Vraag uw kredietkaart aan, zonder start- of beheerskosten










Wat we ook gedaan hebben voor kleinere bedragen :


Een rekening geopend bij    :link:

Een van de twee bankkaarten hebben we opgestuurd naar de  :smiley-philippines: .

We storten hier het geld op deze rekening, en ginder gaan ze het geld uit de ATM halen.










Als het echt snel moet gaan : XOOM.    :link:

Cash Pickup 5,087 Branches    :link: Kijk hier



Geld kan afgehaald worden in  

Geld is na ± 15 Min reeds ter beschikking om af te halen.

Kosten zijn er wel, zie    :link:




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

ik gebruik ook argenta... maar als het echt es vlug moet gaan gebruik ik https://www.yespinoy.com/Default.asp

het enige dat de ontvanger moet doen is een een smart card aanvragen, kost zo'n 400 P denk ik... eens je credit kaart aanvaard is dan staat er geld op de kaart na enkele seconden...


dolfijn76

Wij sturen geld via LCC (zitten in Antwerpen, Brussel en nog ergens dat ik vergeten ben voor België dan).  Als je een cashcard aanvraagt staat het geld er onmiddellijk op.  Je kan een aanvraag formulier invullen hier en dan krijgen ze in de Filippijnen een cashcard opgestuurd of zij gaan ze op een afgesproken bank ophalen.  Dan moeten zij jou de nummer van de kaart doorgeven en dan kan je steeds naar die rekening storten.  Het kan ook zonder cashcard maar dan kan het tot 3 dagen duren vooraleer het op de rekening staat.

De rates zijn vrij goed voor zover ik dit kan volgen en de kostprijs is 4 euro per transfert en elke 5de transfert is gratis

mira

Geld sturen naar Ph met Citibank.

Citibank is niet een van mijn favoriete banken, maar voor geld op te sturen naar PH best wel te pruimen:
misschien voor sommigen onder jullie te omslachtig, maar ik geef het gewoon even mee.

1. Open in Manilla een atm account bij citibank. (gemakkelijker gezegd dan gedaan)

2. Open in Be of NL een zichtrekening bij citibank met mogelijkheid tot online bankieren

3. als je geld wil overschrijven naar PH kan dit met global fund transfer, een optie binnen het online bankieren van citibank.
--> kosten: 4 euro per maand, ook als stuur je elke dag 1 euro (bij wijze van voorbeeld)
--> rate: voordeligere transferkoers dan bij LCC , moneytrans or whatever...

Zo, je ziet maar wat je ermee doet.


Kano

@Mira, volgens mij is er geen Citibank in Nederland. Zijn die â,¬ 4 per maand alle kosten of brengt men bij de ontvangende Citibank in RP kosten in rekening.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

joselito

Ik heb vandaag een tweede zichtrekening geopend bij Argenta. Ik heb Golden genomen waarmee je niet onder nul kan gaan. Ergens de volgende week heb ik de debetkaart en kan ik ze opsturen naar de Filipijnen.
Dit is echt wel een eenvoudig systeem en bovendien volledig gratis.

Bedankt voor al het goede advies :thumb:

kumusta kayo

ik had goede info gekregen van subito, staat ergens op multiply maar ben de link verloren
het was max 3000â,¬ per maand of in een maal, kosten 5â,¬
ik heb spijtig genoeg de mail vernietigd