geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

#20
Citaat van: joselito op vrijdag 16 oktober 2009, 18:54:23
Hallo Mawibata,

Kan je me vertellen, na overleg met Mihmi natuurlijk, aan welke bankautomaten je geld kan afhalen met een Argenta kaart op de Filipijnen?


Met de Visa van Argenta lukt het veel meer dan met de gewone bankkaart.

Ik heb even de ticketjes nagekeken

We hebben  â,±  afgehaald bij :


  • Chinabank Visa -
  • PCI  Visa - Maestro
  • Philippine National Bank  Visa -
  • Express Teller  Visa -
  • Metrobank  Visa - Maestro
  • Citybank  Visa -
  • UPC  Visa -


Meestal krijg je slechts â,± 5.000 per keer. Maar je kan drie maal na elkaar pinnen.

Heb je een groot bedrag nodig, kan je dit binnen in de bank bekomen. Ze moet wel Equitable PCI zijn.

Equitable PCI Bank's main competitors included Metrobank, Bank of the Philippine Islands, Land Bank of the Philippines, and Philippine National Bank.

Let op niet alle filialen van bvb Metrobank zijn Equitable.
Meestal enkel de grotere kantoren.



 :link:



In de grote malls kan je ook aan de kassa betalen met je gewone bankkaart van Argenta.

  en ook in de Gaisano.





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

#21
Hier meestal BPI.

De BPI heeft hier 4 ATM's naast mekaar. Aan 2 kun je max 5000 pesos afhalen en komen er briefjes van 500 uit, aan de andere 2 kun je max 10000 pesos uithalen en krijg je briefjes van 1000.


Werkte niet : BDO
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

joselito

Ok , bedankt. Maar spreken jullie dan beiden over de Visa kaart of over een debetkaart, in dit geval Maestro?

Luc

#23
Ik heb het over Maestro. Visa gebruik ik alleen in geval van nood bij ATM (dan rekent Argenta 2,5 euro kosten per afname) of voor grote aankopen in winkels. Al met Argenta visa betaald in SM Cebu (Ace Hardware en Robinson Appliances). Telkens met pincode, geen papierke voor handtekening.

PSB gaat ook met Argenta maestro kaart (Philippine Savings Bank)
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

g

lijkt me een ononknoopbaar kluwen
ik heb gevraagd in mijn bank (fortis) en die vroegen 40euro kosten voor een overschrijving van een 100 euro naar een rekening in de filippijnen (op Alied Bank)

nu gebruik ik Western Union hoewel dat ik die charges ook gek vind !

enige oplossingen?

Argenta rekening openen? en dan?

thanks
wushu

stip66

Ik heb in juni gewoon een overschrijving gedaan via mijn bankrekening ( Bank vd Post ) om ter plaatse kosten te besparen door zelf te pinnen.
Vaste kost voor elk bedrag, â,¬ 7.

WU zijn dieven met hun wisselkoers en transferkosten.

Ik kreeg PHP 57 voor â,¬ 1 bij WU ( bij de Bank vd Post PHP 70 voor â,¬ 1 ). Dan zwijg ik nog over het atronomische bedrag voor de transfer....

Gago

ja wushu,

vlug argenta rekening openen zou ik zo zeggen (is volledig gratis). en vraag gewoon twee debetkaarten (maestro) op uw naam.

eens je ze beide in uw bezit hebt kan je ene opsturen naar uw asawa, en eens je via de cam kan zien dat ze de kaart in haar bezit heeft kan je ze de code geven, en er wat geld opzetten.

ook zeker bijzeggen bij argenta dat de kaart NIET in het rood mag gaan. je weet maar nooit.
ai met Western Union betaal je zoveel kosten, ik denk op 50 euro betaal je 10 euro kosten. in the phils kan je daar al wat te eten mee kopen hoor.

meestal staat er op mijn argenta zichtrekening 0 euro, maar als er dan iets is met den asawa kan je ze op deze manier vlug helpen. en vooral je betaald geen extra kosten.

zo doe ik het toch. indien er iemand anders suggesties heeft, altijd welkom

Groetjes

g

okee ik heb het begrepen ;-)
alleen zij haalt dan geld uit de muur he? (want ik veronderstel niet dat er daar een argenta bank is :-)
hoe zit dat dan met het onder nul gaan? zit daar echt een stop op?
en wat zijn de kosten om geld af te halen daar uit de "muur" ?

bij mijn bank fortis lijkt dat toch nog op te lopen
:s

dank nog maar s
;-)
wushu

Gago


klopt wushu,

mijn vriendin pinde daar vroeger uit de muur met een dexia kaart van mij, en daar kwamen toen iets van 3 euro kosten bij denk ik. (is nog steeds veel goedkoper dan western union)

maar als uw vriendin geld uit de muur haalt met de argenta kaart is het volledig gratis.  :thumb:

met dat onder nul gaan heb ik gelukkig geen ervaring. ik heb gewoon op het argenta kantoor gezegd dat ze moesten zorgen dat het saldo niet onder nul kon gaan.
ik zeg telkens tegen mijn asawa hoeveel geld ze mag en kan afhalen, want zij kan daar het saldo niet controleren.

greetz

g

dank je alweer Gago,


ik sta al een stuk verder nu ;-) (zij kan nog altijd het geld nadien op haar Alied Bank parkeren :-) :thumb:

gedaan met dat geldverslindende  Western Union :-)

op naar Argenta ;-)

(wat is de vertaling van Asawa? beginners vraagje ;-)