geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Asawa  is het Tagalog voor spouse.

Spouse is : echtgenoot - genote

:atyourservice:
Rich de Nederbelg.

g

ah we zijn helemaal (nog) niet getrouwd hoor   :lachen:

toch weer bdankt voor al de info
ik heb echt veel aan dit forum
:thumb:

joselito

ik heb een tijd terug een nieuwe rekening geopend bij Argenta. Het is een rekening waar je niet mee onder nul kan gaan. Daar heb ik dan een debetkaart (maesto) op aangevraagd. En deze kaart heb ik naar daar gestuurd. Dus als ik nu geld wil opsturen zet ik het gewoon op die rekening en een paar dagen later kan ze het ginds afhalen. Er zijn geen kosten en de wisselkoers is behoorlijk.

xav

Citaat van: joselito op vrijdag  4 december 2009, 19:33:14
ik heb een tijd terug een nieuwe rekening geopend bij Argenta. Het is een rekening waar je niet mee onder nul kan gaan. Daar heb ik dan een debetkaart (maesto) op aangevraagd. En deze kaart heb ik naar daar gestuurd. Dus als ik nu geld wil opsturen zet ik het gewoon op die rekening en een paar dagen later kan ze het ginds afhalen. Er zijn geen kosten en de wisselkoers is behoorlijk.

wel mee opletten als je zelf ook nog een argenta kaart gebruikt... want als hun systeem merkt dat er op dezelfde dag in 2 verschillende landen geld afgehaalt is dan kun je erop rekenen dat ze gaan vragen hoe dit komt... ik spreek uit ondervinding  :lachen:

Mawibata



Citaat van: xav op vrijdag  4 december 2009, 21:27:33


wel mee opletten als je zelf ook nog een argenta kaart gebruikt... want als hun systeem merkt dat er op dezelfde dag in 2 verschillende landen geld afgehaalt is dan kun je erop rekenen dat ze gaan vragen hoe dit komt... ik spreek uit ondervinding  :lachen:


1.  Een   :belgiesmiley:  koppel, waarvan de echtgenoot op reis is in de  :smiley-philippines:  en de vrouw is in   :belgiesmiley:  gebleven, dat kan toch.   :weetikniet:

2.  Die rekening gebruiken wij enkel voor de family ginder.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

Citaat van: Mawibata op vrijdag  4 december 2009, 22:00:13


Citaat van: xav op vrijdag  4 december 2009, 21:27:33


wel mee opletten als je zelf ook nog een argenta kaart gebruikt... want als hun systeem merkt dat er op dezelfde dag in 2 verschillende landen geld afgehaalt is dan kun je erop rekenen dat ze gaan vragen hoe dit komt... ik spreek uit ondervinding  :lachen:


1.  Een   :belgiesmiley:  koppel, waarvan de echtgenoot op reis is in de  :smiley-philippines:  en de vrouw is in   :belgiesmiley:  gebleven, dat kan toch.   :weetikniet:

2.  Die rekening gebruiken wij enkel voor de family ginder.





dit kan idd... en dan zullen ze er waarschijnlijk niet moeilijk om doen... maar als beide rekeningen op 1 naam staan wel...  :biggrinn:

Gago


misschien kan dit wel problemen opleveren. maar heb er nog geen ondervonden.

ik heb op het bankkantoor wel duidelijk uitgelegd dat het voor mijn vriendin in de phils was.
daar hebben ze er toch niks over gezegd.

nu ik zet er enkel maar kleine bedragen OP, het AFHALEN gebeurd altijd in de filippijnen.
ikzelf heb nog nooit geld van de rekening moeten afhalen. :biggrinn:

greetz

tbennekik

Hallo,

Ikzelf gebruik dit systeem al verschillende jaren en heb hier nog nooit problemen mee ondervonden. Het zijn gewoon twee aparte rekeningen.
Het enige negatieve dat men zou kunnen aanvoeren is dat in de Filippijnen een bankkaart wordt gebruikt door iemand anders dan de rekeninghouder.

groeten

tbennekik

xav

Citaat van: tbennekik op zaterdag  5 december 2009, 00:13:04
Hallo,

Ikzelf gebruik dit systeem al verschillende jaren en heb hier nog nooit problemen mee ondervonden. Het zijn gewoon twee aparte rekeningen.
Het enige negatieve dat men zou kunnen aanvoeren is dat in de Filippijnen een bankkaart wordt gebruikt door iemand anders dan de rekeninghouder.

groeten

tbennekik

dat is juist waar ze over vallen... het namelijk verboden om een bank kaart van hun door te geven aan iemand... allee, dat was hun uitleg tegenover mij :)...

Gago... dan heb jij een goeie bank directeur  :lachen: de mijne hier is nog wat groen achter de oren, misschien zou hij gewoon beter zijn mond houden en zo blijf ik misschien klant bij hem  :biggrinn:

Mawibata

Citaat van: xav op zaterdag  5 december 2009, 04:48:52

Gago... dan heb jij een goeie bank directeur  :lachen: de mijne hier is nog wat groen achter de oren, misschien zou hij gewoon beter zijn mond houden en zo blijf ik misschien klant bij hem  :biggrinn:

Daar kan hij nix aan doen. Groen is de kleur van Argenta   

:lachen:      :lachen:      :lachen:   



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.