Is er een verschil tussen de Thaise of Filippijnse vrouwen ?

Gestart door Jommeke, maandag 25 april 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Dat is ook vaak mijn gevoel, Rich.
Ik ben wel nooit getrouwd geweest met een andere maar als ik zo rondkijk dan zie ik best veel gelukkige mensen die lokaal trouwden en ook heb ik bedenkingen bij sommige PH-TH vrouwen.
Mijn leraar Frans zei het ooit: als we jullie boven Italië met een parachute droppen en 10 jaar later komen kijken dan zijn de meesten getrouwd. De spreuk: "op elk potje past een dekseltje" klopt niet! "op elk potje passen meerdere dekseltjes" Wees nooit zo dwaas om te zeggen "die en geen ander".
Een naar mijn mening wijze levensles. Als je soms ziet hoe men bij een breuk elkaar uitmoordt (obsessie) of zich in bochten wringt om toch maar die ene te hebben (pussy whipped).

Scheidingen komen ook voor in de gemengde huwelijken. De illusie van supertrouw wordt gewekt door het gebrek aan echtscheidingsrecht. Als die supertrouw echt was dan was er geen nood om bij erfenis te spreken over buitenechtelijke kinderen en ouders.

Goede afspraken op voorhand kunnen veel leed voorkomen. Naijver en afgunst onder de  :smiley-philippines: kunnen zelfs dan nog problemen geven. Veel vrouwen bezitten het boze oog.
Judaism believes that a "good eye" designates an attitude of good will and kindness towards others. Someone who has this attitude in life will rejoice when his fellow man prospers; he will wish everyone well.
An "evil eye" denotes the opposite attitude. A man with "an evil eye" will not only feel no joy but experience actual distress when others prosper, and will rejoice when others suffer. A person of this character represents a great danger to our moral purity
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op maandag 25 april 2011, 23:40:42
Inderdaad allemaal mooie verhalen over mooie oogjes, een lach om weg te smelten, nooit geen hoofdpijn, enz enz. Alsof dat allemaal het belangrijkste is.

En de vrouwen van hier zijn ineens allemaal niks meer waard?  Nou nou, dat is me nogal wat en dat zou ik zeker niet durven stellen.

Och...."liefde" is blind nietwaar?




wel de vrouwen van hier zijn natuurlijk net zo veel waard als de filippijnse , het ligt er ook aan waar je genoegen mee neemt .en wat je op een bepaalde leeftijd van het leven verwacht.
kijk als je net zo als ik al een langdurige relatie achter de rug hebt met een vrouw van hier en al een twee tal kinderen hebt groot gebracht , dan weet je wel zo ongeveer hoe een vrouw van hier denkt en doet .  wel, dan is zo,n aantreklijk asiaties type met veelal andere normen en waarden toch het iedeale vrouwtje . 

mooie oogjes een vriendelijke lach en nooit geen hoofdpijn is zeker niet het belangrijkste, maar het hoord er gewoon bij. en als zo,n vrouw deze kwaliteiten bezit dan is zij bij mij al voor 75% door de keuring heen. kijk alleen voor een goed gesprek kun je beter een oude praatpaal van de anwb kopen , ben je veel goedkoper uit.

oke jongens tot zo ver.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Jommeke

Citaat van: jens op dinsdag 26 april 2011, 23:15:39
kijk alleen voor een goed gesprek kun je beter een oude praatpaal van de anwb kopen , ben je veel goedkoper uit.

oke jongens tot zo ver.

jens.......

Dat is hem nu juist ....ik ben zelf al geen grote prater . Ik ben een nederige Vlaamse Limburger hé hahaha!
Nee eerlijk ...ik ben nogal bescheiden , rustig en niet overdreven ambitieus ....en ik hou niet dat vrouwen ...en mannen oeverloos liggen te zeuren . Bij mij moet je ook niet afkomen voor een diepgaand gesprek ...brrr...dan zou ik het liefst wegvluchten . En zoals ik nog ergens zei op dit forum ....betuttelende woordjes ...daar walg ik van


Paring Belga

Kijk hier eens op die website.  Lees the berichten van de mensen die ervaring hebben met Thaise en Filipijnse vrouwen.

http://meetasianbabe.com/blog/philippines-or-thailand/thai-girls-versus-filipinas/


What ik uithaal is dat de Thaise vrouw meer voor haar ouders en familie doet en een beetje minder trouw is voor hun man, maar iedereen kan verschillend zijn.

opinie

Welke zijn beter?
Er zijn rotte appels in elke mand! Heb je de pech de verkeerde appels te nemen dan heb je het spek aan je been. Het is maar hoe je elkaar leert kennen, hoe je selecteert en wat de verwachtingen zijn van beide kanten.

Trouw: geen garantie in beide gevallen. Wie dat meent dat van de nationaliteit te kunnen afleiden, komt bedrogen uit.
Familiesteun: dat hangt samen met de gezinssituatie, niet het land.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: opinie op donderdag 28 april 2011, 00:21:49
Welke zijn beter?
Er zijn rotte appels in elke mand! Heb je de pech de verkeerde appels te nemen dan heb je het spek aan je been. Het is maar hoe je elkaar leert kennen, hoe je selecteert en wat de verwachtingen zijn van beide kanten.

Trouw: geen garantie in beide gevallen. Wie dat meent dat van de nationaliteit te kunnen afleiden, komt bedrogen uit.
Familiesteun: dat hangt samen met de gezinssituatie, niet het land.
:thumb: en zo is dat.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Jommeke

Citaat van: Paring Belga op woensdag 27 april 2011, 11:08:40
Kijk hier eens op die website.  Lees the berichten van de mensen die ervaring hebben met Thaise en Filipijnse vrouwen.

http://meetasianbabe.com/blog/philippines-or-thailand/thai-girls-versus-filipinas/


What ik uithaal is dat de Thaise vrouw meer voor haar ouders en familie doet en een beetje minder trouw is voor hun man, maar iedereen kan verschillend zijn.


Thanks ! This is a good site about the diversity between Philippino and Thai girls ! :atyourservice:

balikbayan

Het is allemaal 1 pot nat en zeggen dat de ene beter is dan de ander is mijns inziens pure onzin ik sluit me dan liever aan bij Opinie.

Gedrag is niet afhankelijk van de nationaliteit

PeterVL

Er is wel degelijk een verschil een thaise vrouw is pragmatisch een filipijnse ook maar soms heeft ze meer geduld om te blijven bij degene die ze trouwde uit pragmatisme, een thaise zal rapper de hof af zijn. Waarmee ik niet generaliseer, want zeer zeker zijn er hier in de filipijnen multiculturele huwelijken waar liefde primeert.
Voor zo ver ik weet en verneem is de terugkeer van filipijnse vrouwen die zijn of waren getrouwd met een buitenlander en dus in het buitenland woonden in stijgende lijn. Huwelijken van buitenlanders die met hun filipina in de filipijnen wonen houden sterk stand.

opinie

#29
Citaat van: PeterVL op zaterdag 11 juni 2011, 15:22:20
  • Voor zo ver ik weet en verneem is de terugkeer van filipijnse vrouwen die zijn of waren getrouwd met een buitenlander en dus in het buitenland woonden in stijgende lijn.
  • Huwelijken van buitenlanders die met hun filipina in de filipijnen wonen houden sterk stand.

  • Wat zijn de redenen voor deze terugkeer zonder partner? Ik veronderstel dat je, omdat je in de  :smiley-philippines: leeft, de versies van de vrouwen verneemt. Iedereen zal de waarheid inkleuren naar eigen behoeftes.
    Mogelijke redenen voor terugkeer:
    • misbruik: losse handjes
    • ontgoocheling: de rijkdom bleek relatief, eens daar bleek ze zelf de was in de machine te moeten doen en dat zonder maid :eek:
    • de pluimen waren geplukt en een kaal kuiken is nutteloos.

  • Ook dit is relatief. Standhouden of zo lijken. Denk aan het vreemde verhaal onlangs aan de Zweed die zonder geld of contacten geen uitweg meer zag. Als hij niet de hand aan zichzelf had geslagen dan hield zijn huwelijk stand omdat hij niet anders kon.
    In tegenstelling tot in het Westen waar de vrouw kan bescherming krijgen bij misbruik, kan dit niet in de  :smiley-philippines: indien de buitenlander genaaid werd. Hij kan dan enkel wachten op het einde maar zijn huwelijk houdt stand.
    Een gekend geval: Voor vertrek een hoop leningen aangegaan en nu staan de schuldeisers in de rij. Terugkeren betekent einde vrijheid.
    Een andere variant is: enkel samenwonen in de :smiley-philippines: en nooit een visum aanvragen voor haar, geen onroerend goed kopen en zo alle touwtjes in handen houden.

De mensen die in  :smiley-philippines: of  :eu: gelukkig samenwonen met hun eigen vrouw dienen blij te zijn. Het is steeds verstandig om aan de mogelijke problemen te denken voor ze gebeuren. Je neemt toch ook een brandverzekering voordat de vlammen door het dak slaan?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus