Is er een verschil tussen de Thaise of Filippijnse vrouwen ?

Gestart door Jommeke, maandag 25 april 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: opinie op zondag 12 juni 2011, 17:58:44
Citaat van: PeterVL op zaterdag 11 juni 2011, 15:22:20
  • Voor zo ver ik weet en verneem is de terugkeer van filipijnse vrouwen die zijn of waren getrouwd met een buitenlander en dus in het buitenland woonden in stijgende lijn.
  • Huwelijken van buitenlanders die met hun filipina in de filipijnen wonen houden sterk stand.

  • Wat zijn de redenen voor deze terugkeer zonder partner? Ik veronderstel dat je, omdat je in de  :smiley-philippines: leeft, de versies van de vrouwen verneemt. Iedereen zal de waarheid inkleuren naar eigen behoeftes.
    Mogelijke redenen voor terugkeer:
    • misbruik: losse handjes
    • ontgoocheling: de rijkdom bleek relatief, eens daar bleek ze zelf de was in de machine te moeten doen en dat zonder maid :eek:
    • de pluimen waren geplukt en een kaal kuiken is nutteloos.

  • Ook dit is relatief. Standhouden of zo lijken. Denk aan het vreemde verhaal onlangs aan de Zweed die zonder geld of contacten geen uitweg meer zag. Als hij niet de hand aan zichzelf had geslagen dan hield zijn huwelijk stand omdat hij niet anders kon.
    In tegenstelling tot in het Westen waar de vrouw kan bescherming krijgen bij misbruik, kan dit niet in de  :smiley-philippines: indien de buitenlander genaaid werd. Hij kan dan enkel wachten op het einde maar zijn huwelijk houdt stand.
    Een gekend geval: Voor vertrek een hoop leningen aangegaan en nu staan de schuldeisers in de rij. Terugkeren betekent einde vrijheid.
    Een andere variant is: enkel samenwonen in de :smiley-philippines: en nooit een visum aanvragen voor haar, geen onroerend goed kopen en zo alle touwtjes in handen houden.

De mensen die in  :smiley-philippines: of  :eu: gelukkig samenwonen met hun eigen vrouw dienen blij te zijn. Het is steeds verstandig om aan de mogelijke problemen te denken voor ze gebeuren. Je neemt toch ook een brandverzekering voordat de vlammen door het dak slaan?

Opinie, zeer juist; wil ik hier nog aantoevoegen:

- Een "ontgoocheling" die men vaak zelf in de hand heeft gewerkt omwille van het te rijkelijk laten rollen van geld
- de misvatting dat een Aziatische vrouw onderdanig en volgzaam zou zijn en het vaak het gedrag van de man als dusdanig

boldy

als er mannen zijn die al geloven dat hun vriendin/vrouw  in eerste instantie valt op hun uiterlijk , nou dan weet ik zeker dat er mensen geloven in zo'n goedkoop sprookje . :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

antzan

#32
Mijn  :smiley-philippines: vrouw is 48 ,ik  :nederlandsevlag: ben nu 68 , vroeger gevaren bij de H A L . Dus veel gezien .
3 x in Thailand geweest , mooie vrouwtjes , maar de meesten kunnen
niet " werken "
En toen ben ik op de Filippijnen gaan " zoeken " en heb daar mijn
huidige echtgenote ontmoet.
27 jaar zijn we nu getrouwd  , ze heeft 2 baantjes , en is nog
steeds erg blij als ze ergens een koopje uithaalt .
Regelmatig gaan we samen nog naar rommelmarkten .
Alleen , ik wil in de Fil. gaan wonen , maar zij wil liever
hier in Heerlen blijven .
Maar ook daar komen we wel uit .
En als ik zo rond kijk bij de Azie verenigingen [ waar we wel eens gaan feesten ] ben ik blij , dat ik een Filippijnse heb gekozen ,
niet uit Manila maar van Iligan City .
:happy2: Anton
Foodmaster

Hansy

Om even terug te keren naar de vraag van TS

Ik denk het haast van wel.

Ik heb een paar korte relaties gehad met Thaise vrouwen, en niet allemaal even positief.
Met Ph vrouwen heb ik geen ervaring (alleen via internet), maar stellen zich in deze kontakten 10 x meer open dan de thai.

De Thai hebben het Buddisme, en waarden en normen, die behoorlijk afwijken van de onze.
Iedereen kent de Thaise glimlach, wat daarachter zit, is niet eenvoudig. De Thai geeft zichzelf niet, maar speelt continu toneel (in onze ogen, doet wat de omgeving van hem verwacht).

Als je dit leest http://www.nu.nl/buitenland/2570680/thai-hebben-geen-moeite-met-corrupte-regering.html, dat is niet voor niets.
Thai zijn in mijn beleving grote egoïsten.

Ik kan nog veel meer schrijven, maar om het kort te houden, Thai hebben voor mij afgedaan.

Maar op elk potje past een deksel, wellicht op de jouwe een Thais dekseltje.

yepyep


Anakin

je kan je goed weten of ze op je geld uit zijn of niet.
als je zeg dat je er niet veel hebt en ze ook zullen moet werken,dan zal je vlug weten of ze nog willen of niet
mijne is gebleven gelukkig :)
en ja is wel zo,ze zal moeten blijven werken ,want rijk ben ik niet :)

PHwaarde

Ikzelf heb ook lange tijd een relatie gehad met een Thaise vrouw (4 1/2 jaar), alvorens mijn huidige Filippijnse vriendin te ontmoeten. Er is wel degelijk verschil tussen een Thaise & Filippijnse vrouw. Voor een Thai komt de familie ten alle tijde op de eerste plaats. Hoe goed je relatie ook met je Thaise vrouw is, als man kom je op de 2e plek. Ook mag er geen gezichtsverlies worden geleden t.o.v. familie of buitenstaanders (ruzie maken of boos worden in het openbaar is a big no no, & bewijst je zwakheid als persoon). Dan is er nog de veelal boedhistische opvoeding die erg afwijkt van wat wij in Europa gewend zijn, & vereist mijn insziens grotere comprissen dan in het geval van een Filippijnse relatie. Het grootste pluspunt van een Filippijnse vrouw vind ik echter het feit dat Pinoy uitstekend Engels spreken. Communicatie, het belangrijkste in een relatie is daardoor veel beter gewaarborgd.

yepyep

Citaat van: cagayanmelanie op zaterdag 23 juli 2011, 14:48:06
[text]..... Ook mag er geen gezichtsverlies worden geleden t.o.v. familie of buitenstaanders (ruzie maken of boos worden in het openbaar is a big no no, & bewijst je zwakheid als persoon). Dan is er nog de veelal boedhistische opvoeding die erg afwijkt van wat wij in Europa gewend zijn, & vereist mijn insziens grotere comprissen dan in het geval van een Filippijnse relatie. Het grootste pluspunt van een Filippijnse vrouw vind ik echter het feit dat Pinoy uitstekend Engels spreken. Communicatie, het belangrijkste in een relatie is daardoor veel beter gewaarborgd.

Filipinas hebben hier ook een grote hekel aan

collins

Beste,
ER is toch heel wat verschil hoor..........relegie is een voorbeeld maar maak je geen zorgen
je moet jezelf ondekken waar je je best bij voelt .in ieder geval succes

Hansy

Citaat van: yepyep op zaterdag 23 juli 2011, 17:23:53
Filipinas hebben hier ook een grote hekel aan

In Thailand is het een onderdeel van het dagelijkse gedrag.

Het fraai voorbeeld, je vraagt een Thai de weg, en hij stuurt je ergens naar toe.
Het blijkt dat hij de weg niet wist.

Moeten toegeven, dat een Thai iets niet weet, betekent voor hem/haar gezichtsverlies.
Dus hij/zij stuurt je willekeurig ergens naar toe.