Is er een verschil tussen de Thaise of Filippijnse vrouwen ?

Gestart door Jommeke, maandag 25 april 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Citaat van: Luc op woensdag 27 juli 2011, 23:13:37
Er zijn ook verschillende dialecten van het Tagalog. Ooit was er een Filipina tegen mij aan het verkondigen dat alleen in Batangas het echte, pure Tagalog wordt gesproken.

"At present, no comprehensive dialectology has been done in the Tagalog-speaking regions, though there have been descriptions in the form of dictionaries and grammars on various Tagalog dialects. Ethnologue lists Lubang, Manila, Marinduque, Bataan, Batangas, Bulacan, Tanay-Paete, and Tayabas as dialects of Tagalog. However, there appear to be four main dialects of which the aforementioned are a part; Northern (exemplified by the Bulacan dialect), Central (including Manila), Southern (exemplified by Batangas), and Marinduque."

http://en.wikipedia.org/wiki/Tagalog_language
Kan kloppen want in Manila wonen nu eenmaal mensen uit het hele land inclusief veel buitenlanders.


Budgie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 28 juli 2011, 10:45:54
Citaat van: Luc op woensdag 27 juli 2011, 23:13:37
Er zijn ook verschillende dialecten van het Tagalog. Ooit was er een Filipina tegen mij aan het verkondigen dat alleen in Batangas het echte, pure Tagalog wordt gesproken.
Ook weer zo'n muts die maar wat bralt. In NL zeggen ze dat het echte ABN in Haarlem wordt gesproken, ik weet niet of dat veel toevoegt.
Overigens geen haar op mijn vacht die iemand zou onderschatten omdat hij Twents spreekt. En ik denk dat ik zeker de enige niet ben, dus geen complex voor nodig. Met Limburgs worden ze zelfs minister.

Daarom is ABN ook een dialect namelijk Haarlems Ik ben het echter geheel met je eens Het maakt niet uit welk dialect je spreek Het zijn je andere qualiteiten die bepalenen of je iemand bent of niet.
Getting older beats the alternative -dying young