Is er een verschil tussen de Thaise of Filippijnse vrouwen ?

Gestart door Jommeke, maandag 25 april 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

Jommeke

Ok , ik weet dat dit een rare vraag is ,maar toch verwacht ik een antwoord van sommige leden ;

Wel , ik vraag me af als hier leden zijn die ooit een relatie met een Thaise vrouw hebben gehad ? En ik zou graag willen weten als er grote verschillen zijn tussen deze twee nationaliteiten . Ik weet ook dat iedere mens verschilt van andere mensen . Ieder individu is anders . Maar welke grote culturele verschillen zijn er ? En wat heeft de doorslag gegeven om voor een Filippijnse te kiezen ? Ik zou graag voor een Filippijnse kiezen omdat ik denk dat ze misschien vriendelijker en geen personen zijn die de hele tijd ligt te zeuren over futiliteiten....over de kleinste prul . En natuurlijk ....ik vind Aziatische vrouwen mooier en leuker in de algemene omgang .

En waarom kiezen jullie voor een Filippijnse vrouw in plaats van een Nederlandse of een Belgische ? Ik zou kiezen voor een Filippijnse omdat ik graag een jonger iemand aan mijn zijde wil hebben en ik denk dat ze zorgzamer en  aangenamer in de omgang zijn dan de Europese vrouwen . Ik heb geprobeert met Belgische vrouwen , maar dat heeft nog nooit goed gelukt .Ik voelde me ergens te min of soms behandelt gelijk een stuk vod waarvoor ze geen respect moesten hebben . Bij de Belgische vrouwen moet je uzelf op alle gebieden steeds bewijzen. En ik wil vooral genieten van het leven.....kan dit met een Filippijnse ? Wat denken jullie ?

Groetjes ,
Coike .

spo0n

Hmmm, het verschil??? De nationaliteit... Geloof... Het eten in Thailand is stukken beter :p

En geloof me dat je ook voor beide moet uitkijken. Die Aziatische vrouwen die in arme landen leven faken wel regelmatig dat ze van je houden. Ik spreek uit ondervinding bij beide nationaliteiten trouwens.

Is de Aziatische vrouw haar liefde echt? Wss in sommige gevallen wel, maar meestal... Ze houden er ook graag Filipijnse vriendjes op na.

Kijk maar goed uit ;)

Jommeke

Citaat van: spo0n op maandag 25 april 2011, 12:02:12
Hmmm, het verschil??? De nationaliteit... Geloof... Het eten in Thailand is stukken beter :p

En geloof me dat je ook voor beide moet uitkijken. Die Aziatische vrouwen die in arme landen leven faken wel regelmatig dat ze van je houden. Ik spreek uit ondervinding bij beide nationaliteiten trouwens.

Is de Aziatische vrouw haar liefde echt? Wss in sommige gevallen wel, maar meestal... Ze houden er ook graag Filipijnse vriendjes op na.

Kijk maar goed uit ;)

Dan hebben alle vrouwen veel gemeen ....ik vertrouw eigenlijk geen enkele vrouw meer . Als je een "sukkel" bent met een gemiddeld inkomen , dan zou je bijna een tweede job moeten doen om mevrouw haar royale levensstandaard te kunnen onderhouden . Dat is tegenwoordig de norm : uiterlijk vertoon is belangrijk in Vlaanderen. Het innerlijke is van bijkomstig belang tegenwoordig . Veel pracht en praal , maar dat kost geld en veel werk . Als je daar niet aan voldoet , dan wordt je vervangen door een betere geldschieter . Ik wil genieten met het weinige geld dat ik verdien ..ik heb niet veel nodig om gelukkig te zijn . Alleen dioe juiste vrouw nog hé ... 

klootzakken (voorheen Jens)

ha die jommeke , waarom een filippijnse?.   wel ik was niet zo speciaal op zoek naar zo,n soort ,maar ben er per toeval tegen aan gelopen , en ik moet je eerlijk bekennen dat ik van mijn vrouw [filippijnse] geen moment spijt heb. in tegendeel , had ik haar maar 20 jaar eerder ondmoet.
ik heb haar dan ook niet uit de fils weg moeten halen , op die van mij zat reeds een ned kentekenplaat. daar heb ik geluk mee gehad.

voorheen een ned vrouw gehad, maar naar 17 jaar was de rek er uit. einde huwlijk. met die ned vrouw heb ik natuurlijk ook een fijne tijd gekend maar ook een mindere fijne tijd. en je weet hoe dat gaat de mooie tijd vergeet je al snel maar de mindere vergeet je nooit hehe.
in het algemeen hebben de filippijnse dames toch meer normen en waarden dan de europese, een uitzondering daar gelaten.
ik ben nu eenmaal niet zo modern dus doe mij dat filippijnse maar , daar kan ik als ned man boven de 50 toch iets beter mee leven . ik voel mij dan ook iets meer man bij de filippijnse vrouw dan bij zo,n nederlandse soepkip , aldus mijn mening , een ander mag hier gerust anders over denken. maar voor mij nooit meer zo,n kreng.
voorbeeld ', kom je van je werk, helemaal uit geteld . kan het maar zo zijn dat je ned of belgiese partner je doodleuk even vraagt de hond uit te laten de afwas te doen of het gras even te maaien en vergeet niet te sofzuigen hehe, en wil je even van bil :copulatie: dan moet je daags er voor schriftelijk aan vragen en vergeet vooral niet om de hoofdpijn pillen op het nachtkastje te zetten , want mevr is moe of heeft hoofd pijn . of de buurman heeft er op gezeten terwijl jij je de pluris werkt . tsja jens is natuurlijk oudewets maar hier pas ik voor.

mijn huidige asawa is toch een beetje anders , kom ik van mijn werk [wat inmidd zelden voor komt] vraagt ze direct of ik een zware dag heb gehad en of zij even moet maseeren haha ,wel je kunt al wel raden wat mij het beste past, indd het laatste.

met thaise heb ik geen ervaring .

ik ben wel eens op zo,n filippijns feestje geweest en iedereen hier weet wat ik bedoel . de eerste keer dat ik op zo,n feest was heb ik mij de ogen uit gekeken , ik dacht nog dat kan toch niet waar zijn . allemaal mooie filippijnse dames , en ook allemaal hebben ze zo,n halfe zool aan de band. de eene man was oud en de andere erg ziek daar weer een gehandikapt. en de rest van de mannen was zo lelijk daar wil geen ned vrouw ook maar met een stokje aan roeren . en de rest van de mannen was te bleu om ook maar een vrouw aan te kijken.
tsja dan vraag je je zelf toch wel even af hoe dit in godsnaam mogelijk is , wat bezield de filippijnse vrouw wel om met zo,n man mee te gaan. dan denk je al snel dat het om de poen gaat. en natuurlijk is dit ook zo bij de meeste vrouwen, met het verschil dat ze toch gek met zo,n man zijn , en zo,n man verzorgen tot aan de dood ,en daarbij ook nog eens trouw zijn .wel zoek deze vrouwen eens op in ned of belgie.ik denk zelf dat deze soort van vrouwen hier al lang zijn uitgestorven.
oke tot zo ver .
ik hoef je nu niet meer te vetellen dat ik wel respect voor de pinai heb.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

spo0n

Jommeke, ik geef je gelijk dat het hier meestal om uiterlijk vertoon gaat. Maar je kent de mensen die vanbinnen niet en ik heb ook al ondervonden dat Filipijnse eigenlijk niet anders denken! Die hebben eerlijk gezegd ook liever een sexy man dan iemand die niet sexy is, die gaan dat natuurlijk niet zeggen anders hebben ze zoiets van een gemiste kans om uit de armoede weg te geraken.

Ik heb al vele verhalen gehoord van Filipijnse die met een stokoude man trouwen en dan hier liggen rondn**ken...

Elke medaille heeft een keerzijde hoor, vergeet dit niet... Er is een reden dat die vrouwen zogezegd niet naar het uiterlijke kijken!

Als de Filipijnen een welstellend land was, geloof me dan gerust dat ze moeilijk te krijgen zouden zijn of zelfs niet!

Jommeke

Citaat van: spo0n op maandag 25 april 2011, 15:11:00
Jommeke, ik geef je gelijk dat het hier meestal om uiterlijk vertoon gaat. Maar je kent de mensen die vanbinnen niet en ik heb ook al ondervonden dat Filipijnse eigenlijk niet anders denken! Die hebben eerlijk gezegd ook liever een sexy man dan iemand die niet sexy is, die gaan dat natuurlijk niet zeggen anders hebben ze zoiets van een gemiste kans om uit de armoede weg te geraken.

Ik heb al vele verhalen gehoord van Filipijnse die met een stokoude man trouwen en dan hier liggen rondn**ken...

Elke medaille heeft een keerzijde hoor, vergeet dit niet... Er is een reden dat die vrouwen zogezegd niet naar het uiterlijke kijken!

Als de Filipijnen een welstellend land was, geloof me dan gerust dat ze moeilijk te krijgen zouden zijn of zelfs niet!

Dat is iets wat ik wel zeker weet ! Als bijna vijftiger lig ik redelijk goed bij de vrouwelijke Belgische leeftijdgenoten . Maar ik begin er niet meer aan , ik vind er m'n draai niet mee ..ze willen je steeds veranderen hé .Zou liever een jonge meid aan mijn zijde hebben . En ik weet ook dat die jonge meiden eigenlijk niet op een oude man liggen te wachten , maar wel op zijn portemonee . Want ik ben voorheen naar Thailand geweest en ben daar met de allermooiste meiden weggeweest . Zo ongelooflijk mooi ....dat het wel een droom leek . En die meisjes waren blij met het geld dat ze toegeschoven kregen...misschien zagen ze ook wel een zorgzame vaderfiguur in mij . Ik ben best wel realistisch en kijk zeker goed uit mijn doppen vooraleer mij in een getrouwd leven te storten . Maar die kleine Aziatische meisjes zijn zo mooi en lief hé ...

Jommeke

Citaat van: jens op maandag 25 april 2011, 14:46:41
ha die jommeke , waarom een filippijnse?.   wel ik was niet zo speciaal op zoek naar zo,n soort ,maar ben er per toeval tegen aan gelopen , en ik moet je eerlijk bekennen dat ik van mijn vrouw [filippijnse] geen moment spijt heb. in tegendeel , had ik haar maar 20 jaar eerder ondmoet.
ik heb haar dan ook niet uit de fils weg moeten halen , op die van mij zat reeds een ned kentekenplaat. daar heb ik geluk mee gehad.

voorheen een ned vrouw gehad, maar naar 17 jaar was de rek er uit. einde huwlijk. met die ned vrouw heb ik natuurlijk ook een fijne tijd gekend maar ook een mindere fijne tijd. en je weet hoe dat gaat de mooie tijd vergeet je al snel maar de mindere vergeet je nooit hehe.
in het algemeen hebben de filippijnse dames toch meer normen en waarden dan de europese, een uitzondering daar gelaten.
ik ben nu eenmaal niet zo modern dus doe mij dat filippijnse maar , daar kan ik als ned man boven de 50 toch iets beter mee leven . ik voel mij dan ook iets meer man bij de filippijnse vrouw dan bij zo,n nederlandse soepkip , aldus mijn mening , een ander mag hier gerust anders over denken. maar voor mij nooit meer zo,n kreng.
voorbeeld ', kom je van je werk, helemaal uit geteld . kan het maar zo zijn dat je ned of belgiese partner je doodleuk even vraagt de hond uit te laten de afwas te doen of het gras even te maaien en vergeet niet te sofzuigen hehe, en wil je even van bil :copulatie: dan moet je daags er voor schriftelijk aan vragen en vergeet vooral niet om de hoofdpijn pillen op het nachtkastje te zetten , want mevr is moe of heeft hoofd pijn . of de buurman heeft er op gezeten terwijl jij je de pluris werkt . tsja jens is natuurlijk oudewets maar hier pas ik voor.

mijn huidige asawa is toch een beetje anders , kom ik van mijn werk [wat inmidd zelden voor komt] vraagt ze direct of ik een zware dag heb gehad en of zij even moet maseeren haha ,wel je kunt al wel raden wat mij het beste past, indd het laatste.

met thaise heb ik geen ervaring .

ik ben wel eens op zo,n filippijns feestje geweest en iedereen hier weet wat ik bedoel . de eerste keer dat ik op zo,n feest was heb ik mij de ogen uit gekeken , ik dacht nog dat kan toch niet waar zijn . allemaal mooie filippijnse dames , en ook allemaal hebben ze zo,n halfe zool aan de band. de eene man was oud en de andere erg ziek daar weer een gehandikapt. en de rest van de mannen was zo lelijk daar wil geen ned vrouw ook maar met een stokje aan roeren . en de rest van de mannen was te bleu om ook maar een vrouw aan te kijken.
tsja dan vraag je je zelf toch wel even af hoe dit in godsnaam mogelijk is , wat bezield de filippijnse vrouw wel om met zo,n man mee te gaan. dan denk je al snel dat het om de poen gaat. en natuurlijk is dit ook zo bij de meeste vrouwen, met het verschil dat ze toch gek met zo,n man zijn , en zo,n man verzorgen tot aan de dood ,en daarbij ook nog eens trouw zijn .wel zoek deze vrouwen eens op in ned of belgie.ik denk zelf dat deze soort van vrouwen hier al lang zijn uitgestorven.
oke tot zo ver .
ik hoef je nu niet meer te vetellen dat ik wel respect voor de pinai heb.

jens.....

Awel Jens ...zo zie ik het ook allemaal een beetje , ben nogal ouderwets op bepaalde gebieden . Bedankt voor je verhaal !

spo0n

Citaat van: Jommeke op maandag 25 april 2011, 15:30:54
Citaat van: spo0n op maandag 25 april 2011, 15:11:00
Jommeke, ik geef je gelijk dat het hier meestal om uiterlijk vertoon gaat. Maar je kent de mensen die vanbinnen niet en ik heb ook al ondervonden dat Filipijnse eigenlijk niet anders denken! Die hebben eerlijk gezegd ook liever een sexy man dan iemand die niet sexy is, die gaan dat natuurlijk niet zeggen anders hebben ze zoiets van een gemiste kans om uit de armoede weg te geraken.

Ik heb al vele verhalen gehoord van Filipijnse die met een stokoude man trouwen en dan hier liggen rondn**ken...

Elke medaille heeft een keerzijde hoor, vergeet dit niet... Er is een reden dat die vrouwen zogezegd niet naar het uiterlijke kijken!

Als de Filipijnen een welstellend land was, geloof me dan gerust dat ze moeilijk te krijgen zouden zijn of zelfs niet!

Dat is iets wat ik wel zeker weet ! Als bijna vijftiger lig ik redelijk goed bij de vrouwelijke Belgische leeftijdgenoten . Maar ik begin er niet meer aan , ik vind er m'n draai niet mee ..ze willen je steeds veranderen hé .Zou liever een jonge meid aan mijn zijde hebben . En ik weet ook dat die jonge meiden eigenlijk niet op een oude man liggen te wachten , maar wel op zijn portemonee . Want ik ben voorheen naar Thailand geweest en ben daar met de allermooiste meiden weggeweest . Zo ongelooflijk mooi ....dat het wel een droom leek . En die meisjes waren blij met het geld dat ze toegeschoven kregen...misschien zagen ze ook wel een zorgzame vaderfiguur in mij . Ik ben best wel realistisch en kijk zeker goed uit mijn doppen vooraleer mij in een getrouwd leven te storten . Maar die kleine Aziatische meisjes zijn zo mooi en lief hé ...

Dat zijn ze zeker, ik heb er ook een zwak voor... :(

Phille

Jommeke,

Ik ben nog maar zeer recent getrouwd en kan dus nog niet meespreken over hoe het leven samen nu echt gaat zijn. Ik heb ze weliswaar al 6 keer in het echt gezien, maar dat zegt maar gedeeltelijk iets, daar het nog niet als samenwonen kan omschreven worden, ik ben dan in vakantiestemming en de dagelijkse beslommeringen zijn dan ook zeer ver weg.

Het verschil tussen Thaise en Filipijnse vrouwen ken ik niet, maar kan me wel inbeelden dat het verschil wel eens groter zal zijn dan velen vermoeden, ze zijn wel beide Aziatisch, maar vergeet niet dat de Filipijnen 3 eeuwen lang onder Spaans bewind hebben geleefd en dus toch wel veel meer doordrenkt zijn van de west-Europese waarden en normen en rooms katholiek geloof in het algemeen, welk dan toch aansluit bij de Belgische waarden en normen, wat minder het geval zal zijn voor een Thaise vrouw. Eveneens zal in vele gevallen het Engels beter beheerst worden door een Filipina dan door een Thaise.

Waarom ik op een Filipina ben gevallen is eerder toeval dan een echte bewuste zoektocht; al jaren betrapte ik er mij op dat ik een Aziatische vrouw aantrekkelijk vond, maar nooit dacht ik er aan om eens naar die regio op vakantie te gaan, tot op een zekere dag ik hier in Belgie aan de praat ben geraakt met een Filipina die hier al een jaartje of 15 woonde, getrouwd is en kinderen heeft. En zoals bij velen wilde die mij introduceren aan een nichtje (dat achteraf niet echt een nichtje was, maar wist ik veel). Door dit toeval ben ik toch maar eens beginnen rondneuzen op een datingsite, niks nieuws voor mij daar ik daar ook al actief mee was hier in België, maar het nogal snel voor bekeken hield na een paar desastreuze afspraken, wat een verschil met wie men denkt te zijn en met wie men is. Tijdens de periode op de datingsite, om in contact te komen met een filipina heb ik met veel, heeeeel veel filipina's gesproken en heel veel geleerd. In vele gevallen, de overgrote meerderheid, was het snel duidelijk dat centjes toch wel hun grootste drijfveer was om een westerse man aan den haak te slaan. Men is er nu eenmaal van overtuigt dat 'elke' westerse man rijk is. Verder gaan we het hier niet over hebben, daar kan je in de overig topics meer dan voldoende informatie over terug vinden. Wat ik wel kwijt wil, pas op voor de lieve snoetjes, de puppy oogjes, de killing smile, want ze zijn niet allemaal zo lief als we graag willen denken.

Behoed U ook voor het cliché dat ze zorgzamer zijn, ja ze zijn dat, in zoverre dat men ze met de nodige "egards" behandelt. De Filipijnse vrouwen staan bekend om de meest geëmancipeerde vrouwen te zijn in de Aziatische wereld; hou daar goed rekening mee of het komt zeker niet goed. Ze zijn geen huisslaafjes of welke andere vorm van slavernij er ook zou mogen zijn. Respect is het sleutelwoord! Hou er ook rekening mee dat ze behoorlijk koppig kunnen zijn en soms door kleine dingen opeens van stemming kunnen veranderen. Maar het is wel zo, elk individu is anders als ook elke relatie weer anders is en het is een wisselwerking tussen twee personen. Er is naar mijn mening ook een groot verschil of ze vanuit de provincie komt of eerder het stadsleven gewoon is.

Tot op heden, heb ik er nog geen minuut spijt van om mijn vrouwtje ontmoet te hebben, hoe het verder in de toekomst gaat lopen, dat zal ik aan den lijve moeten ondervinden. Maar het ziet er allemaal ongelooflijk veelbelovend uit. Wetende dat ze met momenten geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken kan zijn.

Ik wens je heel veel succes toe!
:daag:



apollo

Ik heb in belgieland twee lange relaties erop zitten en daarna een hoop dates. Het eerste waar die vrouwen over beginnen is ,,met welke auto rijden we,, gewoonlijk is dat wel die van U. waar gaan we eten en als ge geluk hebt kiezen ze nog voor een betaalbaar restaurant . In een iets dieper gesprek begint de mizerie en gaat het over mijn vorige vriend hielp mij niet! Kon niet koken!wassen!strijken! een gezaag dat ge denkt ik stap het hier op en heb het gezien. Dan zit ge nog bij zo een vreselijk afgeleefde tang ,sorry voor de uitdrukking, maar het is de realiteit die al met god en klein pierke op hotel is geweest en begint te zagen over haar borsten die afhangen en haar wallen onder haar ogen.

Ik moet eerlijk toegeven ook ik heb mijn asawa in de phils gevonden maar dat is toch andere koek hoor. Natuurlijk worden die vrouwtjes ook eens graag verwend met een presentje maar om een voorbeeld te geven:Ik was met haar in de asian mall en ze mocht van mij wat kiezen van kleding. Laat me zeggen dat ze in de solden is gaan neuzen en dan nog is gaan onderhandelen met de verkoopster en het is haar ook nog gelukt dat hebbedingetje voor een paar euro te kopen. Probeer dat hier maar is!!!

Dagelijks in de watten gelegd en nooit geen,,hoofdpijn,, integendeel !!!! :thumb:
goede afspraken maken overal en altijd!!

Allemaal niet tegelijk naar de filipijnen nu heee :lachen: :thumb: