Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten bankoverschrijving naar Filipijnse bank.

Gestart door Kano, zondag 8 mei 2011, 12:52:18

Vorige topic - Volgende topic

tillschweiger

Hallo,

Ik doe mijn overmakingen door to door, bank to bank met SUNRO, die brengen afhankelijk van de grootte van het bedrag vaste kosten in rekening, door to door gaat in ider geval supersnel (2 dagen) en tegen een goede koers, ben er tevreden mee.

Groetjes

Digos

 Nou ja... wat is nu het voordeligst?

Heb ik hier nog niet kunnen uitmaken....uit al de postings.

â,¬ rekening of peso.....maakt niet veel uit.

Als de wisselkoers goed staat......schrijf je over naar je  phil rekening
LIVE ONCE - LIVE IT

Johan En Elvie

Citaat van: MadRed op zondag  8 mei 2011, 13:32:38
Ik gebruik Suri-Change. Die brengen 5 Euro in kosten per transactie en dat is ook alles.
Ik had op 26-04 een koers van 62.50 en het gehele bedrag kwam ook aan.


Heb die site eens bekeken, deze kantoren zijn in Nederland, je kan ook online geld overmaken maar kan dat ook vanuit België of heb je een Nederlands adres nodig?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

MadRed

Citaat van: Johan En Elvie op maandag  9 mei 2011, 09:07:50

Heb die site eens bekeken, deze kantoren zijn in Nederland, je kan ook online geld overmaken maar kan dat ook vanuit België of heb je een Nederlands adres nodig?

mmm niet op de manier zoals het voor mij werkt denk ik. Maar daarvoor kan je gewoon een mailtje naar ze sturen. Ik kreeg van mijn bank (PNB) deze naam door om geld over te maken daar dit hun "partner" is in NL.
Ik ben er best tevreden over. In 3 werkdagen staat het geld op rekening van de ontvanger.

ruff rider

 :hoedjeaf:

Het grootste probleem is meestal de slechte wisselkoers die je krijgt bij het wisselen van Euro naar Peso zoals in het voorbeeld van Kano (meer dan 3 peso verschil met de middenkoers). Dit kan je grootendeels voorkomen door de overschrijving in US-dollar te doen. Bij het wisselen van Euro naar Dollar bij de Belgische bank wordt de middenkoers gebruikt en bij het wisselen van Dollar naar Peso bij de Filippijnse bank is het verschil met de middenkoers slechts 0,5 peso ongeveer. Vooral bij grotere bedragen kan de winst behoorlijk groot zijn.

greetz
Ruff Rider

Paring Belga

Citaat van: ruff rider op maandag  9 mei 2011, 11:08:23
:hoedjeaf:

bij het wisselen van Dollar naar Peso bij de Filippijnse bank is het verschil met de middenkoers slechts 0,5 peso ongeveer. Vooral bij grotere bedragen kan de winst behoorlijk groot zijn.

greetz
Ruff Rider

Inderdaad, als je Dollars koopt met je Peso's en je Dollars verkoopt voor Peso's is de koers beter dan als je Euro's koopt en verkoopt.

Verschil is bij BDO:

Als BDO je Dollars kopen voor Peso's: P42.65
Als BDO je Peso's verkopen voor Dollars: P43.15

Verschil is: 1.10%

Als BDO je Euro's kopen voor Peso's: P60.77
Als BDO je Peso's verkopen voor Euro's: P62.45



Paring Belga

Wel, voor Kano is het Euro.  Ik weet niet als hij voordeling mee kan doen als hij z'n Euro's eerst overmaakt naar US Dollars en dan die wisselt in Peso's.  Misschien, als het een zeer grote som is kan het wel voordeliger uitkomen.  Het verschil kan wel 1,60% zijn (2,70% min 1,10%).

ruff rider

 :hoedjeaf:

Dan heb je bij BDO een zeer goede wisselkoers voor de Euro. Het verschil bij BPI is veel groter.
Dit zijn de huidige koersen bij BPI:


Currencies        Buying       Selling

US Dollar          42,5000  43,3200 
Euro                 58,2500  63,2400 

http://info.bpiexpressonline.com/bpiprod/produpd.nsf/Foreign+Exchange+Rates/ForeignExchangeRates

Het verschil tussen kopen en verkopen is 5 peso bij de Euro en slechts 0,8 peso bij de USD

greetz
Ruff Rider

Luke

Citaat van: ruff rider op dinsdag 10 mei 2011, 10:40:01
:hoedjeaf:

Dan heb je bij BDO een zeer goede wisselkoers voor de Euro. Het verschil bij BPI is veel groter.
Dit zijn de huidige koersen bij BPI:


Currencies        Buying       Selling

US Dollar          42,5000  43,3200 
Euro                 58,2500  63,2400 

http://info.bpiexpressonline.com/bpiprod/produpd.nsf/Foreign+Exchange+Rates/ForeignExchangeRates

Het verschil tussen kopen en verkopen is 5 peso bij de Euro en slechts 0,8 peso bij de USD

greetz
Ruff Rider

Zeer goede wisselkoers???
Je krijgt maat 58,25 PHP voor 1 EUR
De middenkoers vandaag is rond 61.72 PHP voor 1 EUR

Kano

Vandaag nog maar eens naar de BPI geweest om na te vragen hoe zij de pesos hebben berekend. De BPI heeft eigen wisselkoersen en hun buying rate bedroeg 60.7519 Pesos voor een Euro. Service charge bedroeg P 1061.40 en Documentary Stamps P 911.40

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn