Bouwkost op de Filippijnen

Gestart door Raftie, donderdag 9 juni 2011, 07:00:58

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Dank     U jiggy, precies wat ik zocht, stevige ruwbouw  :thumb:   Nu alleen nog het prijskaartje ?  :biggrinn:

Amice

Per m2 zou ik het zo niet weten maar in de province (in dit geval IloIlo) zijn ze momenteel ook bezig om iets te realiseren.

Het gaat daarbij om een huis met 3 bedrooms op de 1e verdieping en sala-keuken en cr begane grond.

De fundering met staande pilars kostte P70000
de begane grond ruwbouw P 60000 voornamelijk holowblocks dus nog zonder ramen en deuren.

Ze zijn nog niet verder dus de rest is even afwachten.

Het is wel filipino bouw, dus weinig westers maar ook daar is de grond/lot reeds aanwezig.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op maandag 16 februari 2015, 22:54:52
De fundering met staande pilars kostte P70000

Dit is een Filippijnse manier van bouwen, en zeker niet de beste manier.

Het is veel beter om eerst de muren op te trekken in hollow blocks en vervolgens de pilars ertussen te gieten, op die manier worden de muren 1 geheel en krijg je achteraf geen barsten waar de hollowblocks tegen de pilars zijn aangebouwd.

nils

Mijn schoonouders hebben afgelopen jaar hun eigen huis gebouwd in Zamboanga gebouwd.
Een vrij stressvol gebeuren in de Filippijnen, maar zeker de moeite waard.
http://dutch-phforum.com/index.php?topic=13822.0

jiggy

Citaat van: Pinocchio op maandag 16 februari 2015, 23:55:55
Citaat van: Amice op maandag 16 februari 2015, 22:54:52
De fundering met staande pilars kostte P70000

Dit is een Filippijnse manier van bouwen, en zeker niet de beste manier.

Het is veel beter om eerst de muren op te trekken in hollow blocks en vervolgens de pilars ertussen te gieten, op die manier worden de muren 1 geheel en krijg je achteraf geen barsten waar de hollowblocks tegen de pilars zijn aangebouwd.

Sorry, Pinocchio, maar wat jij zegt is ook geen garantie. Hollowblocks en vol beton hebben ondermeer andere uitzettingsgraad en spanning in andere richting (door wapening van het beton). Dus.. ook dat kan barsten. Is het niet aan de beton/blockverbinding (vermits aangegoten) dan zal het één steen verder zijn....

Pinocchio

Citaat van: jiggy op dinsdag 17 februari 2015, 00:24:21
Citaat van: Pinocchio op maandag 16 februari 2015, 23:55:55
Citaat van: Amice op maandag 16 februari 2015, 22:54:52
De fundering met staande pilars kostte P70000

Dit is een Filippijnse manier van bouwen, en zeker niet de beste manier.

Het is veel beter om eerst de muren op te trekken in hollow blocks en vervolgens de pilars ertussen te gieten, op die manier worden de muren 1 geheel en krijg je achteraf geen barsten waar de hollowblocks tegen de pilars zijn aangebouwd.

Sorry, Pinocchio, maar wat jij zegt is ook geen garantie. Hollowblocks en vol beton hebben ondermeer andere uitzettingsgraad en spanning in andere richting (door wapening van het beton). Dus.. ook dat kan barsten. Is het niet aan de beton/blockverbinding (vermits aangegoten) dan zal het één steen verder zijn....

De manier waarop meestal in de Filippijnen wordt gebouwd is inderdaad zonder garantie.

Maar ik zie niet echt het verschil tussen het beton dat in de hollowblocks wordt gestort inclusief bewapening en het beton dat in de pilars wordt gestort inclusief bewapening.

Als de pilars achteraf worden gestort gaat de bewapening tussen de hollow blocks door de pilars.
Als de pilars op voorhand worden gezet is dit niet het geval of ze moeten beginnen boren wat voorzover ik weet niet het geval is.

Amice

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 17 februari 2015, 01:14:43
Citaat van: jiggy op dinsdag 17 februari 2015, 00:24:21
Citaat van: Pinocchio op maandag 16 februari 2015, 23:55:55
Citaat van: Amice op maandag 16 februari 2015, 22:54:52
De fundering met staande pilars kostte P70000

Dit is een Filippijnse manier van bouwen, en zeker niet de beste manier.

Het is veel beter om eerst de muren op te trekken in hollow blocks en vervolgens de pilars ertussen te gieten, op die manier worden de muren 1 geheel en krijg je achteraf geen barsten waar de hollowblocks tegen de pilars zijn aangebouwd.

Sorry, Pinocchio, maar wat jij zegt is ook geen garantie. Hollowblocks en vol beton hebben ondermeer andere uitzettingsgraad en spanning in andere richting (door wapening van het beton). Dus.. ook dat kan barsten. Is het niet aan de beton/blockverbinding (vermits aangegoten) dan zal het één steen verder zijn....

De manier waarop meestal in de Filippijnen wordt gebouwd is inderdaad zonder garantie.

Maar ik zie niet echt het verschil tussen het beton dat in de hollowblocks wordt gestort inclusief bewapening en het beton dat in de pilars wordt gestort inclusief bewapening.

Als de pilars achteraf worden gestort gaat de bewapening tussen de hollow blocks door de pilars.
Als de pilars op voorhand worden gezet is dit niet het geval of ze moeten beginnen boren wat voorzover ik weet niet het geval is.

Mja, ik weet enkel dat ze de kosten over bepaalde fases hebben verdeeld e.g. fundering-begane grond-1e verdiep-dak.
Hoe ze bouwen weet ik niet ben er ook niet bij en het is ook niet mijn huis. dat het volgens de filippijnse methode gebeurt staat vast uiteraard.

Wat ik hier in manila wel zie(er wordt nogal gebouwd ) is dat het betonijzer er al wel staat maar dat ze wachten met storten tot de muren opgetrokken zijn, dat zou betekenen dat er dus wel verankering met de muren zou kunnen zijn.

Ik heb er geen verstand van, dus ik hou me maar van verre.
Ze bouwen hier toch redelijk snel en er komt ook niet zomaar een huis naar beneden zetten.
Voor  filipino's is het te doen, ze weten niet beter en ze hebben toch dat oh zo belangrijke house en lot tegen voor hun betaalbare prijzen.
Dus ik laat ze maar begaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: Amice op dinsdag 17 februari 2015, 01:59:47
Citaat van: Pinocchio op dinsdag 17 februari 2015, 01:14:43
Citaat van: jiggy op dinsdag 17 februari 2015, 00:24:21
Citaat van: Pinocchio op maandag 16 februari 2015, 23:55:55
Citaat van: Amice op maandag 16 februari 2015, 22:54:52
De fundering met staande pilars kostte P70000

Dit is een Filippijnse manier van bouwen, en zeker niet de beste manier.

Het is veel beter om eerst de muren op te trekken in hollow blocks en vervolgens de pilars ertussen te gieten, op die manier worden de muren 1 geheel en krijg je achteraf geen barsten waar de hollowblocks tegen de pilars zijn aangebouwd.

Sorry, Pinocchio, maar wat jij zegt is ook geen garantie. Hollowblocks en vol beton hebben ondermeer andere uitzettingsgraad en spanning in andere richting (door wapening van het beton). Dus.. ook dat kan barsten. Is het niet aan de beton/blockverbinding (vermits aangegoten) dan zal het één steen verder zijn....

De manier waarop meestal in de Filippijnen wordt gebouwd is inderdaad zonder garantie.

Maar ik zie niet echt het verschil tussen het beton dat in de hollowblocks wordt gestort inclusief bewapening en het beton dat in de pilars wordt gestort inclusief bewapening.

Als de pilars achteraf worden gestort gaat de bewapening tussen de hollow blocks door de pilars.
Als de pilars op voorhand worden gezet is dit niet het geval of ze moeten beginnen boren wat voorzover ik weet niet het geval is.

Mja, ik weet enkel dat ze de kosten over bepaalde fases hebben verdeeld e.g. fundering-begane grond-1e verdiep-dak.
Hoe ze bouwen weet ik niet ben er ook niet bij en het is ook niet mijn huis. dat het volgens de filippijnse methode gebeurt staat vast uiteraard.

Wat ik hier in manila wel zie(er wordt nogal gebouwd ) is dat het betonijzer er al wel staat maar dat ze wachten met storten tot de muren opgetrokken zijn, dat zou betekenen dat er dus wel verankering met de muren zou kunnen zijn.

Ik heb er geen verstand van, dus ik hou me maar van verre.
Ze bouwen hier toch redelijk snel en er komt ook niet zomaar een huis naar beneden zetten.
Voor  filipino's is het te doen, ze weten niet beter en ze hebben toch dat oh zo belangrijke house en lot tegen voor hun betaalbare prijzen.
Dus ik laat ze maar begaan.


Bouwen is leren, net zoals het leven.
Ook hier zien we nu bouwfouten uit het verleden. Vooral bij toen nieuwe technieken waarbij uiteraard geen voordeel door ervaring was. De tijd als 4e dimensie heeft ons die duidelijk gemaakt.

eddyvm

hallo
We hebben laatst een fencemuur laten bouwen,dus elke 3 m een post en daartussen 4 inch dikke hollowblocks.Je kan ongeveer 2000p/m2 rekenen hiervoor.inbegrepen: graafwerken,betonwerken,materialen,labor.
materiaalkosten in Bohol:9mm:80p.zak cement230p.10mm:125p.steelbar12mm kost 175p.sand:1300p/m3.gravel is dezelfde prijs.Ramen en deuren kosten ongeveer 5000p/stuk(degelijke kwaliteit.)
Een betonnen vloer giet je wel ongeveer 1000p/m2 allin.Dakprijzen?Hangt natuurlijk van de materialen af.Hoop dat dit u een idee geeft.groetjes

Pinocchio

Even bij de concurentie over het muurtje kijken . . .is dat toegelaten? :neeneenee:

http://dutch-phforum.com/index.php?topic=3094.70;wap2

De prijzen zijn wat verouderd (2010) maar zijn wel bruikbaar