Bouwkost op de Filippijnen

Gestart door Raftie, donderdag 9 juni 2011, 07:00:58

Vorige topic - Volgende topic

pagud

Tegenwoordig moet je rekenen op ongeveer 18.000 php per vierkantemeter all in ( permits , materials, alles ).
Ik ben momenteel aan het bouwen en betaal 15.750 php per vierkante meter omdat ik weet wat ik wil en een vriend/architekt zen hulp heb gevraagd . Huis , fences , tiles , alles , sleutel op de deur .
Mijn ander huis heb ik ongeveer 14.800 php per vierkante meter betaald in 2009 , is wel meer smaakvol ingericht en een huis dat ik verhuur ( 160 vierkante meter), heb ik 11.875 php per vierkante meter betaald.
Ik heb 2 goede huurders die mij netjes op tijd betalen en mijn huis niet afbreken ; ook zorg ik goed voor hun......... :hoedjeaf:

jamietagabundok

Bedank Padud, hier kan ik wat mee  :thumb:   Die 18.000 is dus inclusief alles, maar het word bij mij alleen een casco, , onafgewerkt , geen tiles, geen keukenblok, wel elektra erin,  maar ook geen toiletpot, want ze willen blijven hurken   :lachen:

Wel ramen en deuren uiteraard,  en alleen aan de buitenzijde een stuclaag cement op de holle blokken.   En dan een tijdelijke kap van cocolumber erop, omdat er over aantal jaar nog een verdiep op komt.    En misschien komt die ook wel niet maar dat zal mij worst zijn. :biggrinn:

Iemand enig idee welk gedeelte de afwerkingskosten uitmaken van die 18.000 ?   Dus stucwerk, sanitair , vloer en wand tegels, aftimmering, moeten ze allemaal niet.  Ik blij    :happy:

  Voor de goed orde ik heb nog helemaal niks beloofd, maar ik heb genoeg fotoos gezien om te weten dat ze nu in een bamboe bouwval wonen.  Dus ik wil voor dat de vragen komen weten over welke bedragen ik dan spreek.

Ifugao

Als het dan toch allemaal zo simpel moet, waarom dan geen nipa huis bouwen. Een hele leuke ruime woning zet je neer voor 1500 - 2000 euro.
Er zijn erg goede voorbeelden te zien hier op het forum.

Ifugao

Citaat van: Ifugao op donderdag 19 februari 2015, 03:00:32
Als het dan toch allemaal zo simpel moet, waarom dan geen nipa huis bouwen. Een hele leuke ruime woning zet je neer voor 1500 - 2000 euro.
Er zijn erg goede voorbeelden te zien hier op het forum.

Kijk even hier: http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14445.0.html

jamietagabundok

Citaat van: Ifugao op donderdag 19 februari 2015, 03:00:32
Als het dan toch allemaal zo simpel moet, waarom dan geen nipa huis bouwen. Een hele leuke ruime woning zet je neer voor 1500 - 2000 euro.
Er zijn erg goede voorbeelden te zien hier op het forum.


  Probleem is ,ze hebben nu een dergelijk huis, en ik heb me laten vertellen dat dat soort huizen aangetast worden door termiten.  Vriendin zegd altijd dat haar haar bed vol poeder ligt van die termiten   :negatief:  En de bestrijding van die  insecten schijnt ook duur te zijn   :weetikniet:

Dan zet ik liever wat van cement gebouwd neer dan weer zo een bamboe ding.    Ik weet ze zien er leuk uit die bamboehuizen, maar voor hoe lang ?

  Dat het dan geen luxe afwerking behoeft is hun keuze,  en alleen maar gunstig voor mijn  geldbuidel :biggrinn:   

  En die wc pot die ze niet willen, komt er toch wel, ik vind een hurktoilet niks  :negatief:    Misschien omdat ze moslimgebied wonen, dat  het daar normaal is zo een hurktoilet.

bananacreek

Een bamboo huis welk op een eenvoudige manier gepreserveerd is (extra kosten misschien 20%) gaat dan toch wel een dertig to veertig jaar mee.....

Waar uw vriendin over spreekt is de zogenaamde "Buk-Buk"......................maar kunnen ook "drywood-termites" zijn....

Dan is het huis of het bed niet behandeld met bijvoorbeeld solignum...of wat dan ook.............





Poeder is van de de buk-buk.....kan geen fotro vinden van die gabbers omdat de naam waarschijnlijk verkeerd is gespeld............ :weetikniet: :weetikniet:

Dit is het resultaat van de drywood termites.... :negatief:





Vaak een gevecht zonder einde en als je hier bijvoorbeeld kasten koopt dan zijn die ook "meestal" niet behandeld en dat is meestal zacht spaanderplaat en dat vinden ze heerlijk....... :thumb: :happy:

bananacreek

Tijd om aan te passen verlopen....verdorie maar een paar minuten...is het Martial Law op dit forum?............. :negatief: :negatief: :negatief:

bananacreek

Dan nog maar een keer een aangepaste aflevering...... :lachen: :jajaja:

Een bamboo huis welk op een eenvoudige manier gepreserveerd is (extra kosten misschien 20%) gaat dan toch wel een dertig to veertig jaar mee.....

Waar uw vriendin over spreekt is de zogenaamde "Buk-Buk"......................maar kunnen ook "drywood-termites" zijn....

Dan is het huis of het bed niet behandeld met bijvoorbeeld solignum...of wat dan ook.............





Poeder is van de de buk-buk.....kan geen foto vinden van die gabbers omdat de naam waarschijnlijk verkeerd is gespeld............ :weetikniet: :weetikniet:

Dit is het resultaat van de drywood termites.... :negatief:





Vaak een gevecht zonder einde en als je hier bijvoorbeeld kasten koopt dan zijn die ook "meestal" niet behandeld en dat is meestal zacht spaanderplaat en dat vinden ze heerlijk....... :thumb: :happy:



Ik gebruik nu naast de "lethal injections" ook insect killers zoals deze en dan is het een genot om ze te zien exploderen..... :happy: :ripba8:



In huizen met gesloten ramen natuurlijk veel en veel minder problemen....en er zijn blanken hier die hebben GEEN hout in hun huis.....

Maar oud cocolumber hetgeen keihard is daar blijven ze uit vandaan...dat is te harde kost .......ook de Mahogany wat nu de Lawa-an heeft herplaatst is flink hard en soms moeilijk om er een spijker in te krijgen....

Ok...tijd voor den Havermout.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy: :benweg: :benweg: :benweg:

Hasta La Vista

jamietagabundok

Mijn vriendin spelt het als bokbok  :biggrinn:     .  Ik vind het er zeer mooi uitzien die bamboe huizen, maar wat ook wel meespeelt denk ik ze heeft al haar hele leven in zo een bamboe huis geleefd en wil nu ook wel eens een ,, echt,, huis van cement .

Ifugao

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 19 februari 2015, 10:16:58
Mijn vriendin spelt het als bokbok  :biggrinn:     .  Ik vind het er zeer mooi uitzien die bamboe huizen, maar wat ook wel meespeelt denk ik ze heeft al haar hele leven in zo een bamboe huis geleefd en wil nu ook wel eens een ,, echt,, huis van cement .

Mijn buurman dacht dat ook. Hij bouwde een cement huis naast zijn bamboo hut, helemaal klaar, maar hij komt er bijna nooit in omdat het veel te heet en vochtig is. Nipa of bamboo huizen zijn veel koeler, ademen beter en zijn veel aangenamer en niet zo vochtig. Hij woont dus eigenlijk gewoon in zijn oude bamboo hut.