Bouwkost op de Filippijnen

Gestart door Raftie, donderdag 9 juni 2011, 07:00:58

Vorige topic - Volgende topic

Cobra

Citaat van: bananacreek op donderdag 19 februari 2015, 10:03:42


Poeder is van de de buk-buk.....kan geen foto vinden van die gabbers omdat de naam waarschijnlijk verkeerd is gespeld............ :weetikniet: :weetikniet:



Zoals al gezegd door een ander, in Cebu noemen ze die Bok-Bok.
Het zijn de boktorren waar het over gaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boktorren

Ik had wbp platen tegen mijn huis gespijkerd en er 2 x een laag met teerverf over gedaan als bescherming.

Dan zou je denken dat je geen last krijgt van bok-bok.

Zelfs dan lag er ineens wit poeder onder, die boktorren trekken zich er niks van aan.

Ik moet er wel bij vermelden dat die teerverf niet de kwaliteit had van teer in NL, het vel brandde niet van mijn armen af tijdens het aanbrengen in die hitte.

Dus erg sterk was het niet.

Maar het was de enige teer die ik kon vinden daar.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Amice

Ik weet niet wat kippen allemaal eten maar die tip was hier al eens gegeven .
Daardoor vroeg ik mezelf al eens af hoe het kwam dat de familie al decennia ln in zo'n huis leefde en het ding er feitelijk nog steeds staat zonder opgevreten te zijn door termieten,boktorren en wat dies meer zij.

Tijdens mijn bezoek aldaar zag ik wel genoeg kippen rondscharrelen, dus wellicht dat het schijnt te helpen want het hout was zowel binnen als buiten onbewerkt.

Pas nu wordt dat huis opnieuw aangepast omdat ze daarvoor overheidsgeld hebben gekregen vanwege typhoon Yolanda maar het blijft wel gewoon van hout opgetrokken en van bewerking is thans nog steeds geen sprake, zelfs schilderen nog niet maar goed ze zijn dan ook nog niet klaar(hoop doet leven nietwaar.)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 18:59:15
Bedank Padud, hier kan ik wat mee  :thumb:   Die 18.000 is dus inclusief alles, maar het word bij mij alleen een casco, , onafgewerkt , geen tiles, geen keukenblok, wel elektra erin,  maar ook geen toiletpot, want ze willen blijven hurken   :lachen:

Wel ramen en deuren uiteraard,  en alleen aan de buitenzijde een stuclaag cement op de holle blokken.   En dan een tijdelijke kap van cocolumber erop, omdat er over aantal jaar nog een verdiep op komt.    En misschien komt die ook wel niet maar dat zal mij worst zijn. :biggrinn:

Iemand enig idee welk gedeelte de afwerkingskosten uitmaken van die 18.000 ?   Dus stucwerk, sanitair , vloer en wand tegels, aftimmering, moeten ze allemaal niet.  Ik blij    :happy:

  Voor de goed orde ik heb nog helemaal niks beloofd, maar ik heb genoeg fotoos gezien om te weten dat ze nu in een bamboe bouwval wonen.  Dus ik wil voor dat de vragen komen weten over welke bedragen ik dan spreek.
Ik denk in jouw geval 6000php de m2.Normaal mag je voor ruwbouw 10000php rekenen, maar dat is wel met een metalen dak, 2 verdiepingen etc.

bananacreek

Citaat van: Cobra op donderdag 19 februari 2015, 10:45:13
Citaat van: bananacreek op donderdag 19 februari 2015, 10:03:42


Poeder is van de de buk-buk.....kan geen foto vinden van die gabbers omdat de naam waarschijnlijk verkeerd is gespeld............ :weetikniet: :weetikniet:



Zoals al gezegd door een ander, in Cebu noemen ze die Bok-Bok.
Het zijn de boktorren waar het over gaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boktorren

Ik had wbp platen tegen mijn huis gespijkerd en er 2 x een laag met teerverf over gedaan als bescherming.

Dan zou je denken dat je geen last krijgt van bok-bok.

Zelfs dan lag er ineens wit poeder onder, die boktorren trekken zich er niks van aan.

Ik moet er wel bij vermelden dat die teerverf niet de kwaliteit had van teer in NL, het vel brandde niet van mijn armen af tijdens het aanbrengen in die hitte.

Dus erg sterk was het niet.

Maar het was de enige teer die ik kon vinden daar.

Was dat coaltar?

De "coaltar" die je hier voor een paar honderd pesos per gallon in de hardware store koopt gebruiken ze vaak om de cocolumber tegen houtrot te beschermen en dan eerst gebruikte olie er op smeren...en deze coaltar is zeker niet wat men in NL vroeger gebruikte......was dat niet Carboleum?.. :weetikniet:..........en correct bok-bok gaan daar ook doorheen......

Ik had MAPECOM naar mijn huis laten komen en die hebben de hele "zolder" ingespoten  (NOOIT EN TE NIMMER MEER)...met HI en daarna toch geen last meer gehad...maar zelfs nadat de grond rondom de bunker was geinjecteerd toch nog af en toe problemen gehad met "soil-termites"....het blijft (vaak) een gevecht zonder einde....





1998 prijzen


De meeste Mapecom producten zijn al achterhaald door goedkopere producten en ook Solignum heeft een goedkopere vervanger bij de naam van WOODSHIELD (voorbeeld)


bananacreek

Ik dacht dat de leden die in Australia hebben gewoond en speciaal in de "Northern Territoy"  en "Queensland" daar ook veel ervaring in zouden moeten hebben vergeleken met degenen die in  :eu: wonen?..... :weetikniet:


pierrevanwies


  woon al 17 jaar in dit bamboo gedoe dat een frits in 1985 pakjauw liet bouwen ,is nog steeds niet omgevallen en heeft bopha[pablo]goed doorstaan want die kwam hier toen rats met zijn oog over......

  buitenkant is bamboo,daarachter plywood, dan de frame 2x2 en posten 6x6 en aan de binnenkant nog eens amacan.

  huis staat minder dan 20 meter van de zee en zo om de paar jaar bij zwaar weer en wind komt het zeewater tot onder het huis.

 

 

 

 

 
  [jeep=ford gpw[general purpose willy] = bouwjaar 1944

bananacreek

Ja, daar heb ik me vaak aan verwonderd ...kleine reparaties.........ook bok-bok...en drywood termites maar de zaak staat nog goed overeind....reparaties daar kom je na een aantal jaren nooit onderuit.....en dat staat een meter of zestien van de zee....dan kan je nagaan wat het zout doet.............

pierrevanwies

soms bij een squall wordt zelfs het zeewater binnen geblazen,ik wen eraan maar de computer die toen permanent in de porch stond heeft er dikwijls de brui aangegeven   :lachen:   

 

 

 

   

jamietagabundok

@ Cobra          Ik ken de kwaliteit van teer niet in  :smiley-philippines:, maar ook in   :nederlandsevlag: is de kwaliteit niet meer als voorheen ,  de orginele koolteer is verboden door strenge milieuregels.  Het zijn nog slechts  ,, koolteervervangers,, die in de handel zijn.   


@ Ifugao        Misschien gaat het hier dan ook wel zo, dat het  ,, cementen,, huis zo heet is dat ze liever in het bamboe huis zitten  :biggrinn:   Nou ja dan kan ze toch  ,, pronken,,     met  haar cementen huis  :happy2:   


@Lenn           Zou mooi zijn als het voor 6000 peso per vierkant meter gaat lukken,   dak weet ik nog niets van. wel dat het een tijdelijk dak word


@ Pierrevanwies& segers..    ik vind dat wel een heel mooi iets dat huis van U.  En als ik het goed begrijp heeft u dan een dubbele wand ?  Komt daar geen ongedierte als ratten en muizen tussen ? Of  hebben ze die daar niet ?   

Cobra

Citaat van: bananacreek op donderdag 19 februari 2015, 12:34:01
Citaat van: Cobra op donderdag 19 februari 2015, 10:45:13


Zoals al gezegd door een ander, in Cebu noemen ze die Bok-Bok.
Het zijn de boktorren waar het over gaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boktorren

Ik had wbp platen tegen mijn huis gespijkerd en er 2 x een laag met teerverf over gedaan als bescherming.

Dan zou je denken dat je geen last krijgt van bok-bok.

Zelfs dan lag er ineens wit poeder onder, die boktorren trekken zich er niks van aan.

Ik moet er wel bij vermelden dat die teerverf niet de kwaliteit had van teer in NL, het vel brandde niet van mijn armen af tijdens het aanbrengen in die hitte.

Dus erg sterk was het niet.

Maar het was de enige teer die ik kon vinden daar.

Was dat coaltar?

De "coaltar" die je hier voor een paar honderd pesos per gallon in de hardware store koopt gebruiken ze vaak om de cocolumber tegen houtrot te beschermen en dan eerst gebruikte olie er op smeren...en deze coaltar is zeker niet wat men in NL vroeger gebruikte......was dat niet Carboleum?.. :weetikniet:..........en correct bok-bok gaan daar ook doorheen......

Ik had MAPECOM naar mijn huis laten komen en die hebben de hele "zolder" ingespoten  (NOOIT EN TE NIMMER MEER)...met HI en daarna toch geen last meer gehad...maar zelfs nadat de grond rondom de bunker was geinjecteerd toch nog af en toe problemen gehad met "soil-termites"....het blijft (vaak) een gevecht zonder einde....



Het was een teerverf die glanst als het opgedroogd is.

Koolteer in NL is pikzwart en mat en als je dat gebruikt als de zon schijnt brand het vel van je armen en je gezicht als je niet van te voren vaseline er op gesmeerd had.


Dat was bij deze verf zeker niet het geval.

Carboleum is weer iets anders, dat is waterdun en stinkt naar teer.  

Beste is gewoon altijd geen hout gebruiken in een land waar termieten veel voorkomen.

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 19 februari 2015, 19:27:08
@ Cobra          Ik ken de kwaliteit van teer niet in  :smiley-philippines:, maar ook in   :nederlandsevlag: is de kwaliteit niet meer als voorheen ,  de orginele koolteer is verboden door strenge milieuregels.  Het zijn nog slechts  ,, koolteervervangers,, die in de handel zijn.   
 

Weer iets geleerd, door mileueisen gaan vele producten achteruit van kwaliteit, dat was me wel al bekend.

Dat ouderwetse teer ook al verboden is, is weer iets nieuws voor me.

Das dan de vooruitgang zullen we maar denken.

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: