Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

reis advies gevraagd

Gestart door B the Dutchman, vrijdag 17 juni 2011, 23:49:03

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Dit zijn de regels volgens de IATA (het is deze tekst dat het personeel van de incheckbalie op hun scherm zien ) voor het vliegen van een Belg naar de Filippijnen , de maatschappijen zijn verantwoordelijk dat hun passagiers daar aan voldoen , zij kunnen een boete krijgen en de kosten van de repatriering moeten dragen.
Er staat duidelijk onderaan dat een return- of onward- ticket vereist is.



National Belgium (BE)           /Embarkation Belgium (BE)
Destination Philippines (PH)   


Philippines (PH)



Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid
  for at least 6 months on arrival.
- Former nationals of the Philippines and their immediate

   family members can enter with passports valid on arrival.
- Holders of a visa under Sec. 9 (except Sec. a.), and 47 can
   enter with passports valid less than 6 months on arrival
   provided there is an embassy or consulate of country of
   nationality in the Philippines (with valid ACR I-Card,

   where applicable).

Visa required, except for Nationals of Belgium, for a max.

stay of 21 days.
Visa required, except for Passengers able to prove that they
are former nationals of the Philippines,

For details, click here
Visa Issuance:
Visa required, except for Nationals of Belgium, can obtain a

visa on arrival, for a max. stay of 59 days.
Fee: USD 50.- (bank exchange slip is mandatory). Express fee:
PHP 500.-.   
Minors:
- Foreign minors, aged up to/incl. 14 years, not residing in
  the Philippines and traveling without parents require a
  Waiver of Exclusion Ground (WEG)For details, click here
- Minors travelling accompanied by parents
  For details, click here
Additional Information:

- Visitors are required to hold proof of sufficient funds to
  cover their stay and documents required for their next
  destination.

- Multiple extensions of 59 days, (with a maximum of 1 year),

  available for those listed under visa exemptions.

  For details, click here   
- Length of stays are calculated by starting on the next day

  after the day of arrival in the Philippines.
Warning:
- Return/onward ticket is required to travel to Philippines.

Digos


Ja maar net als nu.....leest niet iedereen alles to the bottom
LIVE ONCE - LIVE IT

Luke

Citaat van: yepyep op zaterdag 18 juni 2011, 17:15:07
Citaat van: Digos op zaterdag 18 juni 2011, 17:13:35

CitaatLuchthavens worden namelijk door de Filippijnse authoriteiten beboet als men iemand laat vliegen met een enkeltje Manila.

Kan je dat bewijzen?



Ik kan je het telefoonnummer van mijn vrouw geven die getuige was.



De LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ wordt beboet als ze reizigers vervoeren naar de Filipijnen zonder een onward ticket!
Als je in aanmerking komt voor een Balikbayan visum hoef je geen onward ticket te hebben.

Bij alle vliegmaatschappijen, waar ik mee naar de Filipijnen gevlogen heb, vragen ze al of niet naar het onward ticket.
Het is afhankelijk van de persoon die achter de incheck-balie staat.
Ik Korea liepen ze me achterna toen ik al in the tax-free zone was om mijn onward ticket te tonen.
Bij KLM riepen ze voor de landing op tot de passagiers die geen onward ticket hadden dat deze zich bij aankomst eerst moesten melden bij het grondpersoneel alvorens naar immigratie te begeven.

yepyep

#13
Citaat van: Luke op zondag 19 juni 2011, 04:20:30
Citaat van: yepyep op zaterdag 18 juni 2011, 17:15:07
Citaat van: Digos op zaterdag 18 juni 2011, 17:13:35

CitaatLuchthavens worden namelijk door de Filippijnse authoriteiten beboet als men iemand laat vliegen met een enkeltje Manila.

Kan je dat bewijzen?



Ik kan je het telefoonnummer van mijn vrouw geven die getuige was.



De LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ wordt beboet als ze reizigers vervoeren naar de Filipijnen zonder een onward ticket!
Als je in aanmerking komt voor een Balikbayan visum hoef je geen onward ticket te hebben.

Bij alle vliegmaatschappijen, waar ik mee naar de Filipijnen gevlogen heb, vragen ze al of niet naar het onward ticket.
Het is afhankelijk van de persoon die achter de incheck-balie staat.
Ik Korea liepen ze me achterna toen ik al in the tax-free zone was om mijn onward ticket te tonen.
Bij KLM riepen ze voor de landing op tot de passagiers die geen onward ticket hadden dat deze zich bij aankomst eerst moesten melden bij het grondpersoneel alvorens naar immigratie te begeven.

Luke, toen ik er op aan gesproken werd had ik recht op een balikbayan visum en had reeds meerdere stempels in mijn paspoort staan. Het is mij tweemaal overkomen, eenmaal in Jakarta en eenmaal in San Francisco. In Jakarta mocht ik na lang zeuren toch instappen, maar in San Francisco werd ik door het grondpersoneel (of in ieder geval het personeel die Philippine Airlines vertegenwoordigde) verplicht om een onward ticket te kopen met als reden dat het vliegveld een boete krijgt van of Philippine Airlines of NAIA als men iemand laat vliegen die geen retourticket of onward ticket heeft geboekt.  De 'Filippijnse authoriteiten' is inderdaad een verkeerde woordkeuze geweest in mijn vorige post.

[EDIT] Als de immigratie bij aankomst in de Filippijnen iemand oppakken die geen uitgaande/retour ticket heeft dan wordt de luchtvaartmaatschappij inderdaad beboet.

Danny

Ik was in 2010 5 maal op de Fi!lippijnen,de eerste keer werd mij om een retourticket gevraagd maar sinds ik getrouwd ben is er geen vraag meer geweest en na het zien van de meerdere stempels en mijn verklaring dat ik mijn vrouw kwam bezoeken was er géén probleem meer!

callebaut

November 2009 afgereisd Phills enkele richting ...géén retourticket of doorvoer ticket .....
Oktober 2010 afgereisd Phills enkele richting ....géén retourticket of doorvoer ticket ......
Te Brussel telkenmale gevraagd reden enkele reis = telkenmale verteld dat ik voor lange tijd in de Phills verblijf , heb hun  mijn ACR I card en Phills rijbewijs getoond ....en telkenmale géén probleem te Brussel .
Aangekomen te Manila ...géén problemen ondervonden
Tweemaal geluk gehad .....denk het niet ....werd tweemaal gevraagd voor de stempel van binnenkomst waarom géén retour ...door de imigratie agent ...
en tweemaal have a nice evening sir ...... :jajaja:

B the Dutchman

Iedereen hartelijk bedankt voor al jullie reacties, geweldig!!

Ik heb besloten om een 59 daags visum te halen op de ambassade, in de twee maanden dat ik in Manila ben ga ik toch nog even met mijn vrouw naar Hong Kong of Tokio, als we dan terug komen proberen we gewoon een BB visum te krijgen, lukt dat niet dan koop ik een multipe entry visa voor een jaar.

grt. R. de Block

Rich

Mij is er me ook nog nooit van mijn leven een retourticket gevraagd geweest.
Rich de Nederbelg.

Luke

Citaat van: callebaut op zondag 19 juni 2011, 08:42:26
November 2009 afgereisd Phills enkele richting ...géén retourticket of doorvoer ticket .....
Oktober 2010 afgereisd Phills enkele richting ....géén retourticket of doorvoer ticket ......
Te Brussel telkenmale gevraagd reden enkele reis = telkenmale verteld dat ik voor lange tijd in de Phills verblijf , heb hun  mijn ACR I card en Phills rijbewijs getoond ....en telkenmale géén probleem te Brussel .
Aangekomen te Manila ...géén problemen ondervonden
Tweemaal geluk gehad .....denk het niet ....werd tweemaal gevraagd voor de stempel van binnenkomst waarom géén retour ...door de imigratie agent ...
en tweemaal have a nice evening sir ...... :jajaja:

Met een permanent verblijfsvisum (13a,b.. 9g etc) hoef je geen outbound ticket bij te hebben...

callebaut

Citaat van: Luke op zondag 19 juni 2011, 10:48:29
Citaat van: callebaut op zondag 19 juni 2011, 08:42:26
November 2009 afgereisd Phills enkele richting ...géén retourticket of doorvoer ticket .....
Oktober 2010 afgereisd Phills enkele richting ....géén retourticket of doorvoer ticket ......
Te Brussel telkenmale gevraagd reden enkele reis = telkenmale verteld dat ik voor lange tijd in de Phills verblijf , heb hun  mijn ACR I card en Phills rijbewijs getoond ....en telkenmale géén probleem te Brussel .
Aangekomen te Manila ...géén problemen ondervonden
Tweemaal geluk gehad .....denk het niet ....werd tweemaal gevraagd voor de stempel van binnenkomst waarom géén retour ...door de imigratie agent ...
en tweemaal have a nice evening sir ...... :jajaja:

Met een permanent verblijfsvisum (13a,b.. 9g etc) hoef je geen outbound ticket bij te hebben...


Ik verblijf in de Phills met een tourist visa , elke 2 maanden verlengen ......