Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

huur in mall

Gestart door jaco2702, maandag 20 juni 2011, 15:02:45

Vorige topic - Volgende topic

jaco2702

heeft er iemand hier een idee hoeveel een winkelruimte zo ongeveer kost op (huur) basis van 1 jaar?
een jaar geleden of zo heb ikzelf eens gezocht op't web en ongeveer he tvolgende gevonden... +-60m2 was ongeveer 15000 dollar per jaar ( dit diende 1 jaar vooruit betaald te worden )
mijn vrouw zegt steeds dat de prijzen die ik van hieruit belgie vind niet goed zijn daar ter plaatse veel beter zaken te doen zijn. vanaf't ogenblik dat ze op't web komen zijn ze dus veel duurder.
dit is haar idee en ik denk wel dat ze juist is.
wij zouden graag in de toekomst iets beginnen daar , echter mijn idee is dat als je de kans hebt iets in een mall te doen je meestal wel klanten hebt en redelijk veilig zit ivm overvallen enz.
ik heb nog geen idee wat we zouden doen maar ben een beetje bang van food en horeca (warm land beestjes , snel bederf van voedsel enz) echter kledij en non food articelen zou ik wel zien zitten.
je bent in een mall ook zeker van je openingsuren en hebt dan min of meer een geregeld leven denk ik zo.
hier in belgie is de prijs in een shopping veel minder aantrekkelijk en zo iets vraagt hier dan weer een heel ruim budget....

een tweede punt voor mij is dat ik graag op een ander eiland zou wonen dan mindanau omdat ik niet graag in davao verbleef ( veel te streng - zelfs op straat of in taxi geen sigaret mogen opsteken)
op dit eiland woont ook haar familie .
zij zegt wel steeds dat het moeilijker zou zijn op een ander eiland omdat vanwege de corruptie en gebrek aan connecties alles zou kunnen tegengehouden worden tot je er van miserie mee kapt.
door haar ervaring en zelf ooit tewerkgesteld geweest bij de overheid geloof ik haar wel maar denk dat ze dat tendele ook zegt om dichter bij vrienden en familie te kunnen blijven......

zo maar wat ideeen

klootzakken (voorheen Jens)

hallo jaco, vooral eerst  :welcome: aan boord hier.

tsja wat de huur doet in zo,n mall weet ik zo niet , maar ik denk dat het zwaar tegen valt 15000 euro per jaar is 75000 peso per maand, o ik zie net dat je over dollar praat , wel dan is het nog een hoop geld en dat moet je eerst verdiennen , het valt namelijk niet mee in de fils om daar zaken te doen , bezind eer ge begint zou ik zeggen . maar niet geschoten is aaltijd mis das ook weer waar. ik wens je in ieder geval veel geluk ,dat zul je nodig hebben.

wat het 2e  punt betreft kan ik heel kort zijn, namelijk hoe verder je bij de famm weg woond hoe beter je uit bent. geen gezeur meer over pera pera, wat heet, het gebedel zal wel blijfen maar dan woond de fam tenminste niet op loopafstand en heb je dat probleem uit de wereld weg.

oke ik wens je veel succes met beide hehe.

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Ja die 15000 is dollars dusdan kom ik op ongeveer 55duizend peso per maand.  Nou weet ik ook niet wat een normale huur in een mall doet in  :smiley-philippines:  maar ik vind het een bak geld.
Meeste filipinaas willen graag dicht bij hun ouders zitten, en daar kun je gemak van hebben, maar als je vriendin geen weerstand weet te bieden aan hun eventuele  financiele verlangens is het einde zoek.

balikbayan

Ik vind het veel geld betekent dat je netto per maand al een behoorlijke winst moet maken.

Heeft je vriendin uberhaupt wel horeca / retail ervaring ?

xav

volgens mij zal die 15.000$ via een broker of zo zijn... die moeten natuurlijk ook nog hun commisie hebben... volgens mij zal je misschien, zoals je vrouw voorsteld goedkoper uit zijn als je terplaatse wat kan regelen...

nu zijn ze op palawan een robinsons place aan het bouwen, en volgens mijn vrouwtje zal de huur daar ook rond de 50.000 P zijn... wat de oppervlakte dan is weet ik niet... je moet dan al iets hebben die zeer goede inkomsten opleverd om er nog te kunnen van leven...

yepyep

Ik dacht dat de prijs wat aan de hoge kant was, maar als ik op internet kijk zie ik dat de prijs per m2 in Mall of Asia 900+ pesos per m2 is. Dat komt grofweg op 55000 voor 60m2.

Ik zou juist wel food verkopen, want dat blijf je aan de lopende band verkopen in de malls. Of je verkoopt non food producten met een hoge waarde.
Als ik er zo over nadenk dan zie je inderdaad voornamelijk food stalls in de malls staan.

Bron: http://www.pinoymoneytalk.com/forum/index.php?topic=8417.0

yepyep

Met zo'n food kraampje hoef je trouwens geen 60m2 voor af te huren.

Volgens mij doen Dairy Queen het ontzettend goed (alleen weet ik niet of je hier van kan franchisen) en de lokale Filippijnse meriendas (zoals wafelrollen etc.)

Robert

Als je geen idee hebt wat je eigenlijk wil gaan doen, moet je er nooit aan gaan beginnen.
Je zal iets aparts moeten gaan verkopen, anders ben je kansloos.
Eerst je locatie bepalen, dan eens kijken wat de mogelijkheden zijn, en zeker weten dat je vrouw/vriendin ervoor wil gaan.

ladgar

In de grote malls zoals SM moet men naast de hoge huur voor de oppervlakte , ook een hoog percentage van de omzet aan de Mall afstaan.

Amice

Inderdaad ladgar dat is juist en dat varieert van 3 tot 10%.

Het is ook afhankelijk van de Mall waar je wilt vestigen, Hier in manila zijn de mindere malls zoals coastal mall, harrison Plaza enz. n stuk goedkoper dan Robinson Manila en MOA.

Waarbij meteen opgemerkt dient te worden dat het verloop van zaken en daar mee gepaard gaande leegstand in de mindere malls ook weer meer is dan in de druk bezochte malls.

Met de te verwachtte ontwikkeling in de phils laat ik investeren wel over aan de chinezen.  :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent