Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

huur in mall

Gestart door jaco2702, maandag 20 juni 2011, 15:02:45

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Ik heb eens horen vertellen dat je ook niet overal gelijk wat mag beginnen. Zij bepalen wat je op welke plaats mag doen. Je mag zo maar geen restaurantje of zo beginnen. Zij bepalen op welke plaats een restaurant mag komen en waar niet.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

O.B.Bommel

Citaat van: jaco2702 op maandag 20 juni 2011, 15:02:45
zo maar wat ideeen
Het is net een virus dat dromen over zakendoen in PH. Komt elke keer weer terug.
Naast de Spaanse bestaat er ook de Filipijnse griep lijkt het wel.
Wellicht een ideetje: een handeltje in dromen of sprookjesboeken. Dromen genoeg, en daar is misschien markt voor, daar dromen er ook genoeg. Probleem is dat de ene droom niet de andere is.............

Jonge vriend Tom Poes heeft voor dit fenomeen nog geen list verzonnen. Geniet van eenvoudige doch voedzame maaltijden ter plaatse (misschien wel uit eigen tuin) en mijmer wat in uw leunstoel ter plaatse zodat Super en Hieper geen zaken hebben.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Phille

Het huren van een pand in een mall impliceert dat je een bedrijf wenst op te starten, dus zou je misschien maar eens beginnen met na te kijken hoe het zit met de wettelijke bepalingen hieromtrent; naar wat ik begrepen heb is het net zoals het niet kunnen bezitten van grond, het oprichten van een bedrijf ook onderhevig aan strikte voorwaarden waar ge ook geen volledige eigenaar kan zijn. Het is ook maar een bedenking hoor  :weetikniet:

Een zaak brengt engagementen met zich mee; die huur is maar een onderdeel ervan en dat is toch al een heel groot engagement; en wat met de overige verplichtingen; ik ken ze niet, maar er zijn hier een aantal leden dat u daar zeker raad in kunnen geven.

Dus alvorens over het huren te beginnen, eerst is de rest bekijken ... of heb je misschien al een zaak opgestart?


O.B.Bommel

Nu was ik een week geleden in het afrika-museum (ja, een Bommel doet ook nog wel eens aan cultuur) en daar hebben zij enige fascinerende Afrikaanse spreuken aan de wand, met uw welnemen. Ik dacht aan deze:

"Omdat het regende op de dag dat het uit het ei kwam, dacht het kuiken dat hij een vis was."

Het mooie van deze spreuk is dat je er veel kanten mee uit kan, maar de essentie is duidelijk.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Jacco, je hebt nog geen idee wat je zou willen doen lees ik. Het komt zo'n beetje over van ik wil wel, maar ik weet niet wat.

Ik ben van mening dat, wat je ook begint, je op de hoogte moet zijn van het product, en de nodige know-how moet bezitten om een zaak op te starten.
Naast de wetgeving dien je ook kennis te hebben van boekhouding etc.

In ieder geval vind ik. Laat je dromen de vrije loop, maar droom voorzichtig en weloverwogen. Mensen die niet dromen zijn dooie mussen.

"Noem u niet arm, omdat uw dromen niet in vervulling zijn gegaan; werkelijk arm is slechts hij, die nooit gedroomd heeft."
Marie von Ebner-Eschenbach
Oostenrijks schrijfster (1830-1916)

Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Ik vraag mij wel af of Marie, de schrijfster van dit overigens mooie citaat, bij het verzinnen het hebben van een sores-zaak op de Filipijnen in gedachte had  :lachen:
Of kunnen dromen ook vervangen worden door nachtmerries?  :weetikniet:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luc

Citaat van: Rich op maandag 20 juni 2011, 23:11:32
Jacco, je hebt nog geen idee wat je zou willen doen lees ik. Het komt zo'n beetje over van ik wil wel, maar ik weet niet wat.

Ik ben van mening dat, wat je ook begint, je op de hoogte moet zijn van het product, en de nodige know-how moet bezitten om een zaak op te starten.
Naast de wetgeving dien je ook kennis te hebben van boekhouding etc.

In ieder geval vind ik. Laat je dromen de vrije loop, maar droom voorzichtig en weloverwogen. Mensen die niet dromen zijn dooie mussen.

"Noem u niet arm, omdat uw dromen niet in vervulling zijn gegaan; werkelijk arm is slechts hij, die nooit gedroomd heeft."
Marie von Ebner-Eschenbach
Oostenrijks schrijfster (1830-1916)



als we toch beginnen te citeren...


"Het vergeten van het doel is de meest voorkomende vorm van domheid."
Friedrich Nietzsche
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag 20 juni 2011, 23:41:23

Of kunnen dromen ook vervangen worden door nachtmerries?  :weetikniet:


Ik weet het wel.

Je kunt dingen, in dit geval dromen, positief bekijken. Je kan het echter ook negatief gaan bekijken en dan is het uberhaupt gedoemd om te mislukken, een nachtmerrie misschien? Hangt ervan af, maar een mislukking is niet altijd een nachtmerrie. Je kan er ook uit leren.

Wie niet waagt niet wint. Toch?

Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Luc op maandag 20 juni 2011, 23:56:00

als we toch beginnen te citeren...


"Het vergeten van het doel is de meest voorkomende vorm van domheid."
Friedrich Nietzsche

Dit Citaat is hier niet aan de orde denk ik  :neeneenee:  Denk is goed na.
Rich de Nederbelg.

Luke

Om even terg te komen op de originele vraag:

SM malls hebben nu ook overal in het land malls. Maar ze geven geen prijzen voor ze weten wat je wil doen.
Komt daar nog een hele papierwinkel bij...
http://www.smsupermalls.com/smsupermalls/?p=647
http://pinoyfranchising.blogspot.com/2006/05/guides-in-mall-leasing-mall-is-ideal.html

Een vriend van mij heeft ooit een voorstel gedaan om in MOA een kiosk te beginnen met poffertjes.
Het kwam er op neer dat ie 300000 peso vooriuit diende te betalen voor 6 maanden huur.
Dan moet er nog 10 of 15% van de inkomsten afgestaan worden. (de kassa is op hun netwerk aangesloten)

Robinson and Ayala werken op hetzelfde principe. De minder bekende malls zijn wel goedkoper met een wat afgezwakt principe.

Google eens:
http://www.google.com/search?q=SM+rental+stalls
http://www.google.com/search?q=mall+lease+rates+philippines