Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

huur in mall

Gestart door jaco2702, maandag 20 juni 2011, 15:02:45

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Je moet daar geen zaak willen beginnen tenzij je alhier in BE of NL al ruime ervaring hebt.

Ik denk dat je de dame in kwestie moet uitleggen dat wat je alleen al in een jaar kwijt bent aan huur liever gebruikt om daar een jaar van te leven.

Het is hier in NL al een crime om een zaak te starten laat staan daar.

Ik zou beginnen met een Sari Sari store aan huis

josv

Citaat van: balikbayan op dinsdag 21 juni 2011, 08:58:29
Ik denk dat je de dame in kwestie moet uitleggen dat wat je alleen al in een jaar kwijt bent aan huur liever gebruikt om daar een jaar van te leven.

Da's lullen tegen de bierkaai want de dame snapt dat (waarschijnlijk) ook wel ! Maar het gaat haar nl niet om JOU inkomsten !!!! Take it or leave it, er staan er nog meer in de rij die het WEL willen betalen.

De eigenarresse van het "gebouw" waar wij de SQ hebben heeft voor 'n paar "oude" huurders de huur flink opgetrokken per unit. 1 heeft z'n restaurant teruggebracht van 4 naar 2, 'n andere ( canadees die er al 8 jaar zit met 'n hele gezonde zaak ) is vertrokken. Dus 6 leegstaande units. En verdomd, na 2 maanden zijn ze allemaal bezet. Dus die betalen WEL die huur. Kijk, of ze het gaan redden...................... Maar dat maakt de verhuurder geen reet uit. Die heeft z'n voorschot binnen, en de volgende ligt alweer op de stoep te hijgen of hij het mag huren!! En in 70% van de gevallen, als de oude verhuurders gewoon "niet meer op komen dagen", heeft ze nog 'n complete inventaris er ook nog gratis bij. Zelf heeft ze namelijk in een ander deel van de stad ook nog zelf allerlei zaakjes.

That's businness in de Philippines !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

jaco2702

bedankt iedereen voor de info ,

dat je ook nog een gedeelte van je inkomsten moet afstaan wist ik niet. over franchise heb ik wel zoekwerk gedaan en ik vind dat vrij duur . je moet zelf de grond kopen of huren en bovendien moet je alle grondstoffen en machines bij hun kopen enz. in dat geval lijkt het me beter iets zelf te doen.
wij hadden ook zo gedacht van kleren koopt iedereen en in't speciaal zij die met een buitenlander daten ( die krijgen geld opgestuurt en willen er natuurlijk op hun best uitzien op cam, en meestal volgt in die periode de rest van de familie ook als het om mee genieten gaat  :lachen: )
tja je mag zeker niet hals over kop aan iets beginnen.
eerst rustig iets huren en dan aan een lange studie beginnen dacht ik zo. je ziet dan uiteindelijk wel een kans ergens en daar je een huis huurt kun je even gemakkelijk veranderen van locatie dichter bij wat je dan ook van plan bent.
van een vriendin hebben we wel gehoord dat de belastingen er een grapje zijn in vergelijking met belgie, dus daar betaal je min of meer wat je wil afstaan.
een snackbar of zo dat zou nog kunnen zolang er geen al te ingewikkelde kooktoestanden aan te pas komen.
we zien wel in de toekomst ....

Rich

Citaat van: jaco2702 op dinsdag 21 juni 2011, 12:01:21

over franchise heb ik wel zoekwerk gedaan en ik vind dat vrij duur . je moet zelf de grond kopen of huren en bovendien moet je alle grondstoffen en machines bij hun kopen enz. in dat geval lijkt het me beter iets zelf te doen.


Wat is duur? Als je winst maakt en er al goed van kan leven is niets te duur. Het gaat er om wat je kunt verdienen.

Als franchise-houder/nemer van een bekend concept is het makkelijker en overzichtelijker om een inschatting te maken van wat je zal verdienen.
Begin je morgen een Pizza-Hut, dan weet je ongeveer wat je zal gaan verdienen. Je hebt dan een heel marketingsysteem achter je staan. Daar betaal je natuurlijk voor.
De investering is in dit geval wel groter, maar je hebt tevens meer zekerheid.

Eén van de nadelen vind ik, dat je vastzit aan "de formule" van de franchise -gever. En verder zou ik nooit in zee gaan met een nog onbekend merk of handelsnaam.
Rich de Nederbelg.

josv

Tja, ik lees nu pas het 1e bericht in dit topic ( sorry, dacht dat het een oud topic was ).

Mijn enige advies is dan  :benweg:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

balikbayan

Citaat van: josv op dinsdag 21 juni 2011, 10:03:56

Da's lullen tegen de bierkaai want de dame snapt dat (waarschijnlijk) ook wel ! Maar het gaat haar nl niet om JOU inkomsten !!!! Take it or leave it, er staan er nog meer in de rij die het WEL willen betalen.


Ik bedoelde eigenlijk de partner van Jaco.


xav

Citaat van: Rich op dinsdag 21 juni 2011, 12:23:15
Citaat van: jaco2702 op dinsdag 21 juni 2011, 12:01:21

over franchise heb ik wel zoekwerk gedaan en ik vind dat vrij duur . je moet zelf de grond kopen of huren en bovendien moet je alle grondstoffen en machines bij hun kopen enz. in dat geval lijkt het me beter iets zelf te doen.


Wat is duur? Als je winst maakt en er al goed van kan leven is niets te duur. Het gaat er om wat je kunt verdienen.

Als franchise-houder/nemer van een bekend concept is het makkelijker en overzichtelijker om een inschatting te maken van wat je zal verdienen.
Begin je morgen een Pizza-Hut, dan weet je ongeveer wat je zal gaan verdienen. Je hebt dan een heel marketingsysteem achter je staan. Daar betaal je natuurlijk voor.
De investering is in dit geval wel groter, maar je hebt tevens meer zekerheid.

Eén van de nadelen vind ik, dat je vastzit aan "de formule" van de franchise -gever. En verder zou ik nooit in zee gaan met een nog onbekend merk of handelsnaam.

idd... op palawan is er van sommige bekende merken maar 1 franchise op het hele eiland (uigezonderd jollibee) en die draaien zeer goed, je moet er dan wel een serieuze investering voor over hebben... geen spek voor mijn bek maar volgens mij kun je met eten geen al te grote flater begaan als je weet waar je mee bezig bent...

Johan En Elvie

In een grote mall gaan zou ik niet doen veel te duur en veel te veel regeltjes, wat wel een optie is.
In een grote stad in het centrum waar heel veel volk komt iets beginnen in een pand die je huurt, maar dan iets die opbrengt zoals snackbar.

Nog een betere optie vind ik is met uw familie daar enkele kleine ruimten kopen (of van 1 grote plaats verschillende units maken) en deze commerciële ruimten dan verhuren voor pakweg 5000 pesos in de maand.
Als je er zo 6 hebt van ongeveer 20 tot 40 m² brengt dat al gouw 30000 pesos per maand op, het enige dat je moet doen is de investering om dit te kopen samen met je partner op  zijn/haar naam (je bent er toch mee getrouwd en dan zou je elkaar toch moeten in vertrouwen nemen) en dan kijken dat je goede huurders vind die ook iets willen verkopen dat goed in de markt ligt.
Je moet er niemand inzetten die bijvoorbeeld veel te dure zaken wil verkopen die de mensen daar toch niet kunnen of willen betalen want dan krijgen ze hun huur ook niet meer betaald als er niet genoeg inkomsten zijn.
Een snackbar, tweedehandskleding als ze die kleding bijvoorbeeld bijna gratis kunnen hebben, kunnen ze genoeg winst op maken, zijn allemaal zaken die je moet bespreken met je huurder, wat wil je doen en wat zijn je kosten? ook eerlijk zeggen dat er misschien maandelijks wat elektriciteit te betalen is zodat de huurder daar kan rekening mee houden.
Hebben ze reeds eerder zaken gedaan en is dit goed gegaan? deden ze dit vroeger op een andere plaats en komen ze nu naar u maar waarom? konden ze daar de huur niet betalen enz. enz.

En nu zullen er reacties komen dat je misschien je partner niet kunt vertrouwen awel begin er dan ook niet aan.
En dan nog, als het een paar jaar goed gaat heb je toch mooi elke maand je inkomsten hiervan gehad die je wel moet zien vast te krijgen zodat jij en niemand anders daar de baas over bent. en dat is dan niet omdat je geen vertrouwen hebt maar omdat jij met de Westerse mentaliteit toch altijd veel beter weet hoe geld te beheren wetende dat alles wat je in handen krijgt nooit volledig winst is waar niets van af moet (elektriciteit, water, voeding etc.) en dat sparen ook van belang is voor later.
Als je zo'n 500  tot 700 pesos per dag kan uitgeven heb je tussen de 15000 en 21000 pesos nodig om te kunnen van leven, de rest is voor de spaarboek voor later.
Daarnaast hebben de meesten onder ons ook nog wel inkomsten uit pensioen, uitkering of wat dan ook en een goede spaarboek (de meeste) zo met die units te verhuren betaal je toch mooi je dagelijkse kosten zonder problemen en je moet jezelf niet er heel erg uitsloven hé.
enkel langsgaan elke maand en ontvangen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Citaat van: Rich op dinsdag 21 juni 2011, 12:23:15
Begin je morgen een Pizza-Hut, dan weet je ongeveer wat je zal gaan verdienen. Je hebt dan een heel marketingsysteem achter je staan. Daar betaal je natuurlijk voor.
De investering is in dit geval wel groter, maar je hebt tevens meer zekerheid.

Vergeet 1 ding niet : Het marketingsysteem heb je zeker achter je staan. Maar je managment zal je toch zelf moeten verzorgen. Je lokale inkoop ( verse groente, frisdrank etc. etc. ), wie zorgt er voor lokaal personeel,
voor 'n betrouwbare kassier, bewaking, de lokatie up to date houden ( kwa schoonmaak etc. ).................................. Dat doet toch echt het "marketingsysteem" niet voor je. Dat zal je zelf moeten doen. Addertje onder het gras is dus dat als JIJ niet aan bep. gemiddelde voldoet JIJ je franchise op je buik kan schrijven en voor de volle mep in het schip zit.

Tis 'n prima concept hoor, niks mis mee, alle Malls staan er bol van. Maar niet voor iemand in NL die niet eens weet of ie kleren wil verkopen of hamburgers ( o.i.d. )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

balikbayan

Justement mon confrere  :floet: