Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

59 dagen visum

Gestart door B the Dutchman, maandag 27 juni 2011, 19:07:59

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: Rich op maandag  5 september 2011, 04:14:59
Citaat van: pierrevanwies op maandag  5 september 2011, 03:39:52
Hoe dan ook .moest ik in Boldy zijn schoenen staan zou ik zeker er voor kiezen om daar in   :nederlandsevlag:   op voorhand een visum aan te vragen dan ben je meteen van alle eventuele problemen,ongemakken,wachten,rijstaan,extra geloop,nerveusiteit  enz meteen af en kun je wat meer relax aan je reis beginnen....   :jajaja:   :thumb:


Vind ik ook. Ik weet niet hoelang het in NL duurt, maar ik heb voor vertrek mijn Visum laten regelen door Peter van Bogaert, en een week later was het in orde en kon ontspannen vertrekken.

hoe doe je het dan Rich...? wanneer ik om mijn visum ga ben ik binnen 10 min terug buiten...

boldy

hoi miss een stomme vraag hoor maar hoelang van te voren kan je om een visum gaan ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: xav op maandag  5 september 2011, 06:33:38
Citaat van: Rich op maandag  5 september 2011, 04:14:59
Citaat van: pierrevanwies op maandag  5 september 2011, 03:39:52
Hoe dan ook .moest ik in Boldy zijn schoenen staan zou ik zeker er voor kiezen om daar in   :nederlandsevlag:   op voorhand een visum aan te vragen dan ben je meteen van alle eventuele problemen,ongemakken,wachten,rijstaan,extra geloop,nerveusiteit  enz meteen af en kun je wat meer relax aan je reis beginnen....   :jajaja:   :thumb:


Vind ik ook. Ik weet niet hoelang het in NL duurt, maar ik heb voor vertrek mijn Visum laten regelen door Peter van Bogaert, en een week later was het in orde en kon ontspannen vertrekken.

hoe doe je het dan Rich...? wanneer ik om mijn visum ga ben ik binnen 10 min terug buiten...

Ik breng mijn paspoort naar PvB in Antwerpen, en hij regelt het dan.  Is een heel stuk makkelijker voor mij dan naar Brussel te rijden.
Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: Rich op maandag  5 september 2011, 08:14:39
Citaat van: xav op maandag  5 september 2011, 06:33:38
Citaat van: Rich op maandag  5 september 2011, 04:14:59
Citaat van: pierrevanwies op maandag  5 september 2011, 03:39:52
Hoe dan ook .moest ik in Boldy zijn schoenen staan zou ik zeker er voor kiezen om daar in   :nederlandsevlag:   op voorhand een visum aan te vragen dan ben je meteen van alle eventuele problemen,ongemakken,wachten,rijstaan,extra geloop,nerveusiteit  enz meteen af en kun je wat meer relax aan je reis beginnen....   :jajaja:   :thumb:


Vind ik ook. Ik weet niet hoelang het in NL duurt, maar ik heb voor vertrek mijn Visum laten regelen door Peter van Bogaert, en een week later was het in orde en kon ontspannen vertrekken.

hoe doe je het dan Rich...? wanneer ik om mijn visum ga ben ik binnen 10 min terug buiten...

Ik breng mijn paspoort naar PvB in Antwerpen, en hij regelt het dan.  Is een heel stuk makkelijker voor mij dan naar Brussel te rijden.

je brengt het dan waarschijnlijk binnen op een andere dag dan zaterdag, wanneer ze de visums uitschrijven... want normaal gezien krijg je het direct terug mee...

boldy

Citaat van: pierrevanwies op maandag  5 september 2011, 08:08:25
binnen de 3 maand na de datum van uitgifte.

met andere woorden,als je visa in je paspoort werdt geplakt op 1 sept dan mag je de  :smiley-philippines:  nog binnen met dat visum tot en met 30 november.

ok vriendelijk bedankt voor je antwoord
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

@ Boldy, wel eens aan gedacht om een visum bij het consulaat in rotterdam te halen i.pv. bij de ambassade in den Haag ?    Rotterdam is voor U dichterbij, en er rijd een bus van middelburg via  zierikzee naar Rotterdam-zuidplein en das stukken goedkoper lijkt mij dan de trein.  Filippijns consulaat werkt alleen op afspraak hou daar rekening mee.

boldy

daar had ik nog niet over naged8 nee wist ook niet dat het daar ook kon . dat scheelt me zoiezo tijd en geld vergeleken dat ik naar den haag zou gaan . bedankt voor de tip  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bruno13

ik ga nu voor 4 weken
dus langer dan 21 dagen
haal mijn visa in deurne  belgie en opgelost geen probleem en gerust vertrekken

kristof19

Ik ben in het verleden ook reeds bij PvB geweest en mijn visum verkregen op zaterdag in een kwartiertje. Echter ook voor mij is de verplaatsing ver naar Deurne want ik ben van West-Vlaanderen afkomstig.
Nu heb ik een ticketje op het oog voor januari 2012 maar helaas 22 dagen (de dag van aankomst niet meegeteld) en heb ik dus opnieuw een visum nodig.  :stomstomstom:
Echt een kutregel die 21 dagen. Voor mijn part mogen ze dan al voor de eerste dag een visum vragen.
Ik heb ergens gelezen dat een visumaanvraag  in Manila of Cebu soms wel heel lang kan duren wegens de vele buitenlanders met dezelfde missie en u gemakkelijk een halve dag kan kwijtspelen.
Echter in Cagayan de Oro (waar ik naartoe ga) kunt u het blijkbaar vlotjes verkrijgen tegen de normale prijs.
Ik ben nog in twijfel wat ik zal doen.....




Bulldozer

Citaat van: kristof19 op woensdag  7 september 2011, 20:58:50
Ik heb ergens gelezen dat een visumaanvraag  in Manila of Cebu soms wel heel lang kan duren wegens de vele buitenlanders met dezelfde missie en u gemakkelijk een halve dag kan kwijtspelen.
Hallo Kristof,

Bovenstaande is oude informatie. (voor Manilla, Cebu heb ik geen ervaring mee) Na inleveren van alle documenten hoef je maar een uur te wachten en kan je alles weer meenemen. Een paar jaar geleden duurde het inderdaad de hele dag.