Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

59 dagen visum

Gestart door B the Dutchman, maandag 27 juni 2011, 19:07:59

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: kristof19 op woensdag  7 september 2011, 20:58:50
Echter in Cagayan de Oro (waar ik naartoe ga) kunt u het blijkbaar vlotjes verkrijgen tegen de normale prijs.
In Cdo neemt het veelal een uurtje of meer in beslag. Houd er rekening mee dat je kleding geen teenslipper/korte broek/T-shirt is. Kleine kans dat ze je dan niet binnen laten. Heb in diverse cities al tig keer mijn visum verlengd en nog nooit anders als de normale prijs betaald. Gevallen van oplichting (lees opgevoerde prijs) is mij niet bekend.

Marinero

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 27 juni 2011, 22:02:48


Je kunt ook gewoon zonder visum naar de Filippijnen gaan, en dan het 21 dagen visum dat je daar krijgt extenden bij de DFA, kost meer omdat je in de expresslane zit, maar het houdt je wel een dag van de straat  :happy2:

Maar niet op een one way ticket! dan ga je aan het gas!  :crazy:

kristof19

Citaat van: pierrevanwies op zaterdag 16 juni 2012, 05:47:34
Citaat van: Marinero op zaterdag 16 juni 2012, 03:42:05
Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 27 juni 2011, 22:02:48


Je kunt ook gewoon zonder visum naar de Filippijnen gaan, en dan het 21 dagen visum dat je daar krijgt extenden bij de DFA, kost meer omdat je in de expresslane zit, maar het houdt je wel een dag van de straat  :happy2:

Maar niet op een one way ticket! dan ga je aan het gas!  :crazy:
[/color]

Ga gewoon naar de immigratie en vraag een visum waiver en ge gaat 38 dagen bij krijgen en met
express fee inbegrepen gaat ge 3,030 betalen./    :jajaja:

succes ermee.

Inderdaad, gisteren binnen geweest bij immigration in cagayan de oro in short en teenslippers. Enkel paspoort meebrengen (geen retourticket of pasfotos gevraagd) plus ter plaatse 2 kopies van mijn paspoort laten nemen voor 4 pesos. Formuliertje invullen en afgeven. 3030 pesos betalen aan de kassa en 5 minuutjes later verkreeg ik mijn verlenging. Ik ben daar slechts 10 minuten binnengeweest en extension was geregeld.
In de luchthaven van Zaventem voor vertrek met qatar airways ook geen gezeur. Ik verblijf 27 dagen in de Phils.
Ik wist niet dat het zo vlot ging gaan, in de toekomst doe ik het altijd op deze manier.
No stress at all  :happy: :happy: :happy:

Marinero

Ja en in Cebu doe je er 3 uur over om the extenden... mwahahaha  :harenuittrekkenpg2:

ladgar

Een visum in Belgie aangevraagd kost 30â,¬,
In de Filippijnen betaalt men blijkbaar 3030 php is tegen de huidige koers al bijna 60 â,¬ , of haast dubbel zoveel.

kristof19

Citaat van: ladgar op zaterdag 16 juni 2012, 10:07:48
Een visum in Belgie aangevraagd kost 30â,¬,
In de Filippijnen betaalt men blijkbaar 3030 php is tegen de huidige koers al bijna 60 â,¬ , of haast dubbel zoveel.

inderdaad maar de verplaatsing vanuit West-Vlaanderen kost mij ook 30 euro naar Deurne of Brussel en 4 uren heen en terug.

gosternokke

Citaat van: Marinero op zaterdag 16 juni 2012, 09:57:17
Ja en in Cebu doe je er 3 uur over om the extenden... mwahahaha  :harenuittrekkenpg2:


Moet je in een rustig proviciestadje doen, niet in Cebucity.  Puerto Princesa bijvoorbeeld, binnen het half uur gepiept.  :thumb:

stijn54

het juiste bedrag weet ik niet meer maar ik betaalde in Cebu City voor 2 maanden verlenging zeker 5000 pesos.

disnoke

Citaat van: kristof19 op zaterdag 16 juni 2012, 14:29:34
Citaat van: ladgar op zaterdag 16 juni 2012, 10:07:48
Een visum in Belgie aangevraagd kost 30â,¬,
In de Filippijnen betaalt men blijkbaar 3030 php is tegen de huidige koers al bijna 60 â,¬ , of haast dubbel zoveel.

inderdaad maar de verplaatsing vanuit West-Vlaanderen kost mij ook 30 euro naar Deurne of Brussel en 4 uren heen en terug.

Buiten de verplaatsing zou ik ook twee dagen verlof moeten opnemen en die spendeer ik liever daar dan gewoon om naar Brussel te gaan

Marinero

Citaat van: stijn54 op zaterdag 16 juni 2012, 18:59:20
het juiste bedrag weet ik niet meer maar ik betaalde in Cebu City voor 2 maanden verlenging zeker 5000 pesos.

Aha, via een agentschap gedaan zeker? Je hoefde vast niet in de rij te staan of wel?