Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippino food in Belgium

Gestart door stip66, zaterdag 26 september 2009, 09:28:37

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Ronny55 op maandag 10 november 2014, 10:29:06
Moet in de  :smiley-philippines: al niet teveel hebben van hun "keuken" , dan zeker niet in  :belgiesmiley: .



Valt reuze mee Ronny55, gerechten als calamaris, kinilaw,  of goede sinigang met alles er in ben ik altijd voor te porren, heerlijk toch   :thumb:


En as ik geen zin heb in  :smiley-philippines: eten als ik daar ben haal ik een kropje sla op de markt, komkommertje en tomaat er door eitjes en spekjes , eventueel sladressing en smullen maar   als of ik in  :nederlandsevlag: ben   :happy2:

pagud

La mesa is patay , wierd gerund op zijn filippijns . Der stond een pinoy in hun keuken zonder papieren , dan is het snel gegaan . Waren ook mayabang .... :neeneenee:

Ronny55

Citaat van: gosternokke op maandag 10 november 2014, 16:12:56
Citaat van: Ronny55 op maandag 10 november 2014, 10:29:06
Moet in de  :smiley-philippines: al niet teveel hebben van hun "keuken" , dan zeker niet in  :belgiesmiley: .



Valt reuze mee Ronny55, gerechten als calamaris, kinilaw,  of goede sinigang met alles er in ben ik altijd voor te porren, heerlijk toch   :thumb:


En as ik geen zin heb in  :smiley-philippines: eten als ik daar ben haal ik een kropje sla op de markt, komkommertje en tomaat er door eitjes en spekjes , eventueel sladressing en smullen maar   als of ik in  :nederlandsevlag: ben   :happy2:
Wil nu beweren dat hier alles minder is , daar niet van maar over het algemeen vind ik de  :smiley-philippines: keuken maar zozo. Rijst en gefrituurde dingen eet ik in geen geval , deels uit gezondheids redenen maar ook omdat ik het gewoon niet moet. De deegwaren (Pancit ED) kan ik wel smaken , maar uit gezondheids redenen moet ik dat helaas beperken tot een minimum. Zeevruchten , die kunnen er ook goed in  :jajaja: . Voor de rest voedig  mijn voeding hoofd zakelijk uit verse groeten en wit vlees gegrild of gegrild. De lechon baboy is totaal uit den boze , vlees dat gegraagd is in zijn eigen vet...... Heel smakelijk, moordend smakelijk letterlijk. Lechon highblood.... :lachen: :lachen:
Maar ik ga niet zeggen dat ik hier honger lijd, das ook aan mij niet te zien hahaha. Die spiciefiek  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: voedingswaren mis ik hier op op enkele dingen (oa, selderijzout) na niet echt, ben dus ook niet klant bij de "expatsshops"
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jim miata

celery powder is hier wel te koop, ik denk dat als je het mixt met zout, dat je in de buurt zit van celeryzout
ik geniet mijn pensioen in de tropen

Ronny55

Citaat van: jim miata op maandag 12 januari 2015, 15:18:21
celery powder is hier wel te koop, ik denk dat als je het mixt met zout, dat je in de buurt zit van celeryzout
Tja , heb hier(CDO) alalles afgezocht, maar kan het gewoon niet vinden....Daar zijn nog mensen die zeggen dat het popeder hier te vinden is ...maar waar  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 13 januari 2015, 03:14:26
Citaat van: jim miata op maandag 12 januari 2015, 15:18:21
celery powder is hier wel te koop, ik denk dat als je het mixt met zout, dat je in de buurt zit van celeryzout
Tja , heb hier(CDO) alalles afgezocht, maar kan het gewoon niet vinden....Daar zijn nog mensen die zeggen dat het popeder hier te vinden is ...maar waar  :weetikniet:

Probeer het eens bij shopwise en ook Robinson supermarkt, die hebben vaak uitzonderlijke dingen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent


Rich

Rich de Nederbelg.


Rich

Angeles vlakbij de waaslandtunnel bedoel je waarschijnlijk Flipjov?
Rich de Nederbelg.