Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat zijn de beste snorkelplekken?

Gestart door TheDolphin, zondag 10 juli 2011, 15:03:08

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Ik ben in november/december 2009 op Palawan geweest waar ik de combinatie van regenwoud, bewoonde wereld en snorkelparadijs zocht. Ik duik niet met flessen maar doe freediving. Nu zoek ik plekken in de Philipijnen waar het water kristal helder is op ondiep water. Volgens Lonely Planet gaat vanaf maart de wind liggen en word het water vanaf maart kristal helder in de Phils dus ben ik maart/april 2010 nog teruggeweest, eerst naar Negros Oriental, Dumaguete bij Apo Island waar het nog steeds aardig waaide en het water door de golvende zee niet kristal helder was, ik schat 18 meter zicht maar niet helder. Dus ben weer in Palawan gaan kijken bij Puerto Princesa Bay, Honda Bay, Nagtabon bij Hen and Chicken Island, de eilanden in de Bacuit Bay bij El Nido, Shark fin bay en bij Sibaltan. Kortom ik heb systematisch op Palawan ten Noorden van Puerto Pricesa zowel aan de west kant en de oost kant van het eiland gekeken of er vlak en helder water was maar het viel overal tegen. Wie weet er wel plekken in de Phils die ideaal zijn om te snorkelen. Dan gaat The Dolphin daar wellicht eens een kijkje nemen.       

xav

ben je ook in coron geweest...? coron ligt meer in een baai... ik snorkel zelf ook, maar niet tot op een diepte van 18 meter...

mijn vrouwtje zegt dat de zomertijd idd het beste is... maart/april...

als je terug palawan wil doen, dan is coron de betere plaats om te snorkelen/duiken... zeer helder water, maar tot hoe diep weet ik niet... ben zelf nooit dieper geweest dan 6/7 meter...

wiking

vond 7commando beach erg goed in El nido. En Balicasog island nabij Alona beach.
gr

TheDolphin

#3
Bedankt voor de tip. Ik ben wel in Corong Corong geweest iets ten zuiden van El Nido maar niet in Coron. :biggrinn:  Ik ben uit Coron weggebleven omdat er daar in die omstreken aardolie gewonnen wordt las ik in de Lonely Planet. Zelf kom ik ook niet dieper dan 8 meter onder water omdat ik problemen met klaren heb maar als dat probleem verholpen is wil ik wel dieper. Misschien wordt het water helderder als je dieper gaat en heeft LP het daarom over kristal helder water omdat ze ervanuitgaan dat je met flessen duikt.

TheDolphin

Citaat van: mertenh op zondag 10 juli 2011, 22:30:25
vond 7commando beach erg goed in El nido. En Balicasog island nabij Alona beach.
gr

Hoi bedankt voor je reactie Mertenh. 7 commando beach ben ik geweest, het water was iets helderder daar inderdaad. Maar waar ligt Alona Beach in de buurt?  :denk: want dat ken ik niet. En ik zie het ook niet zo gauw op de map.

gosternokke

Alonabeach is op Panglao eiland bij Bohol, Balicasag is een piepklein eilandje onder Paglao.

Dreamer1975

Idd,balicasag is zeer helder water,ben er 14 dagen geleden nog geweest om te snorkelen.Echter niet langer dan 5 minuten omdat mijn vriendin zo ziek werd.....
Balicasag kan je bereiken vanaf alona beach panglao of eens meegaan met de duikers vanaf het bohol sea resort.

TheDolphin

Bedankt voor jullie reacties, ik heb het gevonden op de map. Als het op Balicasag 14 dagen geleden helder water was dan zal het in maart/april wel helemaal top zijn. Als er nog meer mensen zijn die goede snorkelplekken met kristal helder water weten dan hoor ik dat ook nog graag.  :thumb:

koy

Ik heb diverse plaatsen bezocht tijdens een tour in El Nido en zeker 2 unieke snorkel plaatsen aangedaan, was eind april/begin mei.

http://farm7.static.flickr.com/6024/5931550046_a7bb07cdb9.jpg
leven en laten leven...

disnoke

water zal niet helderder worden als je dieper gaat, 20-30 meter zicht is ruimschoots genoeg

De kleuren verdwijnen onder water dus heb je al een goede onderwaterlamp nodig.  Ook is de Filippijnen gekend door vele stromingen zodat ze vlug de helderheid aantasten maar maart april is de beste periode.  Minder regen dus minder rotzooi dus het water inkomt