Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Afhankelijk wat voor een huis je hebt en onder welke condities je die hebt gekocht, is verhuren onder bepaalde regels wel mogelijk.

Bij verkoop van het huis kun je in ieder geval een beroep doen op de wet leegstand,waardoor je het huis wel kunt verhuren. Zover ik weet geldt dit ook als je voor een bepaalde tijd naar het buitenland gaat maar er zijn regels daarvoor vastgelegd.
Dus ook al zet je het te koop, het kan dan huurgelden opleveren.Meestal doet de makelaar dat voor je,maar die makelaar en zijn zorg voor de verhuur verschlt nogal bij de een en de ander.
Daarnaast dien je met de belastingdienst een deal/construktie te maken, zodat belasting over de opbrengst minimaal is.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

#11
 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ik ben benieuwd wat de Topicstarter nu uiteindelijk gedaan heeft.
Misschien heeft ie nog niets gedaan, daarom wil ik graag mijn mening geven. Ook omdat wij in nagenoeg gelijke situaties zitten.

Mogelijkheden:

Verkoop huis NLl, aankoop tweede stuk grond PH en daarop 2-3 verdiepingen diverse kleinere appartementen / condoos.
Ogen op huurders uit PH of misschien wel Americano's.
Soort appartementen hotel en dan meteen je vrouw als beheerder en jij voor de kontakten met de buitenlandse gasten (spreekt NL, Engels)
Als extra "verkoop" punt ben jij dus die deAmericano taal enz kent, de gewoontes, maar ook direkt kontakt hebt met de PH via je vrouw mbt arts enz Je zou rondritten kunnen organiseren, gids zijn enz. Jij zou dus de grote steun en toeverlaat kunnen zijn, de reden dus waarom mensen bij jou overnachten en niet bij die ander.
Dit staat of valt met persoonlijkheden, ben jij daarvoor de juiste man, zij daaroor de juiste vrouw. Hoe is de familie? En hoe is jullie relatie (op den duur)

Ken iemand die wilde iets soortgelijks doen maar na de aankoop van onroerend goed op naam van de vrouw liep al heel snel de relatie stuk en weg 100.000 euro.

:daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

Susunod na (wordt vervolgd)

Verdere optie:

Mijn heilige overtuiging na een leven ervaringen hebben opgedaan, op financieel gebied gaat er niets boven onroerend goed. Behalve een vast inkomen, waar niet aan te tornen valt. Terug naar deze situatie heet dat: verkoop niet je NL huis (brengt sowieso niet veel op momenteel) maar verhuur het. Die vaste huurinkomsten zijn  dan je basis. Niemand wil je vermoorden (vooralsnog haha) en niemand kan het van je afnemen. Dan kan jij daar heen en bv. zelf de bouw doen. Nog slimmer zou zijn gewoon wat te huren want in bouwen gaat (vaak onverwacht veel) geld zitten, die dan toch ergens vandaan moeten komen.
Haal je niet teveel zaken op je nek en kies voor wat zekerheid voor jezelf ook. Gaat de relaqtie goed dan is het ook voor haar goed als het jou goedgaat. Loopt de relatie stuk dan blijf je tenminste niet alleen met brokken zitten, maar toch met een basis inkomen of terug naar NL en je hebt je huis. Zou het huis verkocht zijn en je dus cash hebt, en je wil dat vastzetten, dan vrees ik toch dat daar na een paar jaren niet veel van overblijft. Dan dit, dan dat en langzaam smelt de geldberg.

Natuurlijk even rekenen: heb je nog hypotheek (dan mondje dicht tegen de bank !!), hoeveel huur.Andere financiele verplichtingen?  Meerdere huurders (studenten) kan wat meer huur opleveren, heb je iemand waarop je terug vallen kan in NL, die bv ook op je huis kan letten, kleine reparaties kan doen of laten doen  enz.)
Dit is wel de zekerste manier die ik dan ook aanraad.

:daag:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

Het zou verder interessant zijn te weten wat collega Kamperman eigenlijk kan, doet. Wat voor werk, opleiding. Is ie bakker bouwvakker of "manager" os ander buro iets. Wat zijn zijn hobby's, valt daar wat mee te doen, te verdienen. Zo verdient een blanke dansleraar hier goed met het begeleiden van oude chinese dametjes naar bals.Hoe oud is de collega?


Dan de situatie / omgeving / locatie. Kunnen we daar wat mee. Angeles is toch niet "zomaar" iets, is een zeer specifieke plaats, wat voor en nadelen heeft, maar dus ook mogelijkheden levert. Kamer verhuren in zijn huis en forumleden? Inporteren snoepgoed uit NL want zijn broer heeft daar een supermarktje.

Ook Kamperman zelf is als Americano niet "zomaar " iemand. Tuurlijk, hij is geen baron, maar daar moet je voor geboren zijn (als baron om baron te zijn).
Dat heetf (alweer) zijn voor en nadelen, waaruit wel misschien weer mogelijkheden ontstaan.
Leraar nederlands in Angeles. Een kok en kookschool door een echt goede amateurkok.

Je moet iemand (beter) kennen om wat te bedenken.

:daag:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

kamperman

ik heb inderdaad nog weinig gedaan om wat geld te verdienen omdat ik van alle kanten hoor dat het niet mogelijk is om geld te verdienen op de filippijnen.

wat betreft het huis hier in nederland: de huizenmarkt is momenteel niet echt gunstig
daarbij mocht ik de boel kunnen verkopen zit er een overwaarde op van ongeveer 80.000 euro op
wat bij lange na niet genoeg is om van te rentenieren.
het verhuren van de woning zal ook geen vetpot zijn gezien de hypotheekkosten en wetgeving

het bouwen op het tweede stukje grond is iets wat mij ook het beste lijkt maar aangezien ik er tegenaan woon lijkt me 2 of 3 verdiepingen
nou niet zo'n geweldig idee i.v.m geluidsoverlast en dergelijke maar twee appartementjes moet kunnen gezien de oppervlakte 10x16 meter
maar dat zal even een tijdje op zich laten wachten gezien het feit het meeste geld wel zit in het huis
het gids zijn lijkt me ook wel wat desnoods met mensen die willen rondtrekken zodat ze niet aan het geijkte rondreis concept vastzitten
ik bedoel mischien kunnen ze de reis zelf samenstellen (in overleg) en dan als gids fungeren

de familie woont niet echt in de buurt drie dagen met de bus dus geen lastige familieleden over de vloer
en de relatie met het thuisfront is geclompiceerd (moeilijke jeugd) dus geen onderhoudsverplichting
onze relatie is erg goed we zijn ondertussen anderhalf jaar getrouwd

wat mijn opleiding en werk betreft ik heb de schilderopleiding met goed gevolg afgerond van de toen nog l.t.s op b-nivo
mijn hobby is lezen (kun je volgens mij niet veel mee)

nu heb ik gehoord dat er een stuk grond van ongeveer 5 ha met een kokosplantage en wat rijst in de regio davao oriental te koop is
maar ik heb geen idee wat de kostprijs van zoiets kan/mag zijn

ik zal proberen wat foto's meet te zenden van het huis en de grond ernaast


Robert

Om daar gids te worden, daar zijn er al genoeg van, en dan nog eens figuren die daar al jaren wonen, dat wordt volgens mij echt niks. Op zich is het verhuren van een appartement een goed idee, er is echter daar zoveel gebouwd, wordt steeds moeilijker. Ik kan als ik wil daar al vrij mooie appartementen huren voor een mooie prijs, echter ik denk niet dat ik er naar toe ga, komen mij veel te veel Koreanen, die kopen echt alles op.
Ze hebben al een hele straat en ga nu gewoon door, elke tent die dicht gaat of waar de lease van moet worden verlengd is een prooi voor ze. Gaat denk ik echt Korea town worden daar.
Jij hebt het ook over een stuk grond in Davao, dat is niet naast de deur, hoe zou je dit willen gaan combineren.
Het lijkt me dat je daar niet veel verstand van hebt, ik zou er dan niet aan beginnen als ik jou was.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Dat ziet er niet al te goed uit, behalve 80.000 overwaarde.
Maar krijg je momenteel in den zwakke huizenmarkt ook je geld voor je huis.

Alles bijmekaar denk ik toch het beste verhuren van het huis in NL.

Wat doet / deed je vrouw?

Wat voor iemand ben je? Veel comfort nodig, en lekker europees eten (zoals ik dus) of is een bakje rijst met een vissekop als Kerstdiner genoeg voor je. Ik stel het wat humoristisch maar geloof me dat daar, en in electricity, internet, transport en "massages" erg veel geld in (kan gaan) zitten.

De informatie die we van kjou hebben is nog te vaag: Hoeveel huur zou je kunnen vangen, wat gaat er vanaf aan hypotheek enz. Kun je die 80.000 overwaarde ook er uit halen bij verkoop. Wat doet je vrouw, en wat voor mensen qua uitgavenpatroon zijn jullie.

Is er een reden dat je je vrouw niet naar NL haalt? Zou dat niet eenvoudiger zijn om bijmekaar te zijn. Je hebt er ook een huis, ik hoop een baan, zij kan gaan werken en dan is jullie eigendom in Angeles een luxe "probleem". dat kan je verkopen, verhuren of er een maid inzetten enjaarlijks in de winter lang op vakantie gaan.
Denk dat dat beter mogelijk is dan andersom. Wie betaalt in de PH voor een schilder 20-25 euro per uur?

:atyourservice: :daag:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

shando

- wat dacht je van een moestuin op je eigen grondje?.
- een eigen gesloten visvijvertje for selfsupport?
- denk aan duurzaam voor eigen gebruik....zodat je op bepaalde kosten kan bezuinigen.


Luke

Citaat van: Baron op maandag  2 januari 2012, 23:57:41
Wie betaalt in de PH voor een schilder 20-25 euro per uur?

:atyourservice: :daag:



20-25 EUR per dag zou nog kunnen.
Ik kan een schilder hier gebruiken om dit huis een beetje kleur te geven.
Ik kan ook lokale "schilders" vinden maar dat noem ik eerder "kladschilders".
Ze vegen er wat verf over. En wat niet in het zicht is wordt niet geverfd

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: kamperman op maandag 18 juli 2011, 00:09:04
hallo forumleden en gasten uiteraard

ik zoek een manier om wat geld te verdienen op de filippijnen
ik heb n.l een filippijnse vrouw en wil graag verhuizen om bij elkaat te zijn
ik heb al een huis gebouwd en heb een optie op een tweede stuk van 160 vierkante meter
als ik mijn huis hier verkoop en het geld wegzet tegen een goede rente heb ik een paar honderd euro per maand
maar dat lijkt me niet genoeg om van te leven dus zoek ik een manier om er wat te verdienen
heeft iemand een idee?

alvast dank
je kunt beter met de staatsloterij mee doen kamperman , 0,0002 % kans. is in ieder geval meer dan op de fils. daar maak je namelijk net zo veel kans op geld te verdienen als een kalkoen voor de kerstdagen.
:jajaja: ik weet wel dat het ondmoedigend is maar het is eenmaal niet anders.

of je moet een aalmoes ook geld noemen  :denk: dat het niet goed komt
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.