Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

shando

Citaat van: vvjoris op zondag  8 april 2012, 15:05:41
Bedoeling is om in  :belgiesmiley: nog wat centjes te verdienen om voldoende reserve te hebben, heel veel op en af te gaan (kost ook geld, ik weet het, maar ik wil veel bij "t vrouwtje zijn....), en me binnen 5 jaar definitief in  :smiley-philippines: te vestigen. Stoppen met werken wil ik niet, dus ga ik er zowizo vroeg of laat 'iets' beginnen.

Hier wat sfeerfoto's van onze restobar.


 








     

yepyep

Ziet er wel goed uit Shando  :thumb:

yepyep

Citaat van: shando op maandag  9 april 2012, 22:33:06
Citaat van: Amice op maandag  9 april 2012, 21:05:48
Legaal is 2 maanden deposit en 1 maand advange huur.
Lager mag en hoger komt voor maar is niet in overeenstemming met de wettelijke bepaling.

Persoonlijk zal ik niet meer geven dan 1 maand deposit en 1 maand advange rent. Huurders zjn immers geen bank om de ondernemings risiko's af te dekken. Nog afgezien dat huisjes melkers toch al genoeg verdienen.

Dit las ik op een andere topic, Ik weet niet zeker of dit ook voor een commercial space geldt:
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,8340.0/topicseen.html

Voor commercial spaces durft men op dit moment meer te vragen dan 1 maand vooruit betaling van de huur en varieert van 2-6 maanden en soms nog meer.

shando

Citaat van: yepyep op zaterdag 14 april 2012, 00:29:31

Voor commercial spaces durft men op dit moment meer te vragen dan 1 maand vooruit betaling van de huur en varieert van 2-6 maanden en soms nog meer.

maar is dat ook wettelijk toegestaan?.

Johan En Elvie

Waarom het jullie allemaal zo moeilijk maken?
De meeste gaan naar de Filippijnen wonen om daar een beter lees rustiger leven te hebben.
Waarom dan een zaak beginnen die je heel veel werk bezorgd en hoofdpijn.

Nog eens neerpennen wat ik ga doen.
Ik ga op termijn enkele huisjes of commerciële ruimten kopen naar gelang wat er zich op de markt aanbied in de toekomst.
Ik geef me hiervoor enkele jaren de tijd.
Ik ga deze allemaal verhuren en eens dit genoeg inkomen genereert ben ik vertrokken, het enige wat ik dan nog hoef te doen is zien dat ik van mijn huurders op tijd aan mijn geld geraak maar daar weet ik wel raad mee.

We hebben juist een klein 35 vierkante meter huisje gekocht van iemand die naar de provincie gaat wonen en die dringend geld nodig had, aankoopprijs 150000 pesos. We hebben hiervoor al een huurder. Dit is ons eerste en er zullen er zo nog volgen. Doen jullie maar en werk de naad uit jullie lijf.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 14 april 2012, 09:28:46
Waarom het jullie allemaal zo moeilijk maken?
De meeste gaan naar de Filippijnen wonen om daar een beter lees rustiger leven te hebben.
Waarom dan een zaak beginnen die je heel veel werk bezorgd en hoofdpijn.

Nog eens neerpennen wat ik ga doen.
Ik ga op termijn enkele huisjes of commerciële ruimten kopen naar gelang wat er zich op de markt aanbied in de toekomst.
Ik geef me hiervoor enkele jaren de tijd.
Ik ga deze allemaal verhuren en eens dit genoeg inkomen genereert ben ik vertrokken, het enige wat ik dan nog hoef te doen is zien dat ik van mijn huurders op tijd aan mijn geld geraak maar daar weet ik wel raad mee.

We hebben juist een klein 35 vierkante meter huisje gekocht van iemand die naar de provincie gaat wonen en die dringend geld nodig had, aankoopprijs 150000 pesos. We hebben hiervoor al een huurder. Dit is ons eerste en er zullen er zo nog volgen. Doen jullie maar en werk de naad uit jullie lijf.

Vertel  :denk:
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Citaat van: Rich op zaterdag 14 april 2012, 09:52:09
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 14 april 2012, 09:28:46
Waarom het jullie allemaal zo moeilijk maken?
De meeste gaan naar de Filippijnen wonen om daar een beter lees rustiger leven te hebben.
Waarom dan een zaak beginnen die je heel veel werk bezorgd en hoofdpijn.

Nog eens neerpennen wat ik ga doen.
Ik ga op termijn enkele huisjes of commerciële ruimten kopen naar gelang wat er zich op de markt aanbied in de toekomst.
Ik geef me hiervoor enkele jaren de tijd.
Ik ga deze allemaal verhuren en eens dit genoeg inkomen genereert ben ik vertrokken, het enige wat ik dan nog hoef te doen is zien dat ik van mijn huurders op tijd aan mijn geld geraak maar daar weet ik wel raad mee.

We hebben juist een klein 35 vierkante meter huisje gekocht van iemand die naar de provincie gaat wonen en die dringend geld nodig had, aankoopprijs 150000 pesos. We hebben hiervoor al een huurder. Dit is ons eerste en er zullen er zo nog volgen. Doen jullie maar en werk de naad uit jullie lijf.

Vertel  :denk:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar toch verheugend te mogen constateren dat we eindelijk een forumlid hebben die precies weet hoe het allemaal moet.
Ach, uit de naad werken..... ja, ik moet duidelijk op dieet omdat ik uit mijn kleren barst en het rare is dat dat van werken (en mijn gebrek aan discipline natuurlijk) komt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Johan En Elvie

Citaat van: Rich op zaterdag 14 april 2012, 09:52:09
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 14 april 2012, 09:28:46
Waarom het jullie allemaal zo moeilijk maken?
De meeste gaan naar de Filippijnen wonen om daar een beter lees rustiger leven te hebben.
Waarom dan een zaak beginnen die je heel veel werk bezorgd en hoofdpijn.

Nog eens neerpennen wat ik ga doen.
Ik ga op termijn enkele huisjes of commerciële ruimten kopen naar gelang wat er zich op de markt aanbied in de toekomst.
Ik geef me hiervoor enkele jaren de tijd.
Ik ga deze allemaal verhuren en eens dit genoeg inkomen genereert ben ik vertrokken, het enige wat ik dan nog hoef te doen is zien dat ik van mijn huurders op tijd aan mijn geld geraak maar daar weet ik wel raad mee.

We hebben juist een klein 35 vierkante meter huisje gekocht van iemand die naar de provincie gaat wonen en die dringend geld nodig had, aankoopprijs 150000 pesos. We hebben hiervoor al een huurder. Dit is ons eerste en er zullen er zo nog volgen. Doen jullie maar en werk de naad uit jullie lijf.

Vertel  :denk:

Weet je huurders goed te kiezen zou ik zeggen en je bespaard je veel problemen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 14 april 2012, 10:02:14
Citaat van: Rich op zaterdag 14 april 2012, 09:52:09
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 14 april 2012, 09:28:46
Waarom het jullie allemaal zo moeilijk maken?
De meeste gaan naar de Filippijnen wonen om daar een beter lees rustiger leven te hebben.
Waarom dan een zaak beginnen die je heel veel werk bezorgd en hoofdpijn.

Nog eens neerpennen wat ik ga doen.
Ik ga op termijn enkele huisjes of commerciële ruimten kopen naar gelang wat er zich op de markt aanbied in de toekomst.
Ik geef me hiervoor enkele jaren de tijd.
Ik ga deze allemaal verhuren en eens dit genoeg inkomen genereert ben ik vertrokken, het enige wat ik dan nog hoef te doen is zien dat ik van mijn huurders op tijd aan mijn geld geraak maar daar weet ik wel raad mee.

We hebben juist een klein 35 vierkante meter huisje gekocht van iemand die naar de provincie gaat wonen en die dringend geld nodig had, aankoopprijs 150000 pesos. We hebben hiervoor al een huurder. Dit is ons eerste en er zullen er zo nog volgen. Doen jullie maar en werk de naad uit jullie lijf.

Vertel  :denk:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar toch verheugend te mogen constateren dat we eindelijk een forumlid hebben die precies weet hoe het allemaal moet.
Ach, uit de naad werken..... ja, ik moet duidelijk op dieet omdat ik uit mijn kleren barst en het rare is dat dat van werken (en mijn gebrek aan discipline natuurlijk) komt.

Dat er zo'n reaktie komt had ik wel verwacht, op dit forum kan je dat verwachten.
Laat me toe te zeggen dat ik door mijn beroep heel veel tegen kom en me wel een beeld kan vormen van hoe je het moet aanpakken. Er zijn daar heel veel zaken bij die nooit op dit forum gepost of aangehaald worden maar die wel steek houden.
Ik praat nu misschien wel in raadsels maar ik denk dat de meesten hun goede ideeen wel voor zichzelf houden.
We leven nu eenmaal in een Wereld ike ike ike en de rest kan stikken.
Al bij al ik ga niet meer reageren op verdere posts op dit item iedereen geeft maar zijn mening daar is dit forum trouwens voor en iedereen moet daar maar zijn ding uit filteren en voor zichzelf uitmaken wat hij wil en kan doen.
Gelukkig zijn alle mensen verschillend zodat niet iedereen dezelfde ideeën heeft, dat doet de Wereld draaien.
Er is meer dan één weg die naar Rome loopt of liever naar de Filippijnen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bananacreek

Graag even een zeer snelle korte reactie op het begrip HUUR BETALEN EN REKENINGEN betalen op de  :smiley-philippines:

Hierbij helemaal niet persoonlijk bedoelt aan welk forumlid dan ook maar gewoon wat ik  hier dagelijk zie betreffende zulke zaken:

1. Betalen van huur:

Ik woon hier naast een apartementencomplex van 23 apartementen:..... :negatief: :negatief: :negatief:
Daar wonen/huren allerlei nationaliteiten
De eigenaar heeft daar 8 million pesos geinvesteerd om het als een weddig aniversary gift aan zijn vrouw cadeau te doen
De man/vrouw heeft de hele zaak door moeten verkopen en heeft er alleen maar een hersenbloeding en andere ellende van overgehouden.
Vooral van de  :smiley-philippines: is het vaak zeeeeer moeilijk om de huur op tijd te ontvangen, nog moeilijker van de  :smiley-philippines: met wat meer inkomen dan de minder verdienenden.
Altijd een goed excuse zoals: "LOLO died last week......lost my job.........my sister will send the moneyfrom Singapore next week ....enz enz...met de meest originele excuses.

Huurcontract?
Daar geven ze geen flikker om

Ok, zegt de landlord: " I will fille a case in court for breach of contract":
De huurders zeggen vaak: "Fine na lang, I don't care, because i told you: I WILL PAY YOU IF I HAVEMONEY"
Zulk een zaak kan 15-20 jaar in beslag nemen met een paar slimme advokaten, dus bijvoorbeeld 5 huurders betalen niet dan zou je 5 afzonderlijk zaken moeten instellen bij de RTC, en dat wordt zeeeer duur voor de landlord.

2. Betalen van rekeningen
- Zoals cable tv, electra, water, afbetalingen enz enz.
ZEER SLECHTE BETALERS EN MEESTAL ZIJN DE RIJKEREN WEER DE SLECHTSTE BETALERS TEZAMEN MET DE MIDDLECLASS............ :negatief: :negatief:

Een  :smiley-philippines: verhuurd veel liever een property aan een blanke dan aan een medefilipijn omdat ze drommelsgoed weten dat de blanken "normaliter" veel meer zelfdiscipline hebben om tijdig hun rekeningen te betalen dan een :smiley-philippines:

Vele  :smiley-philippines: hebben "salary-loan" die dan weer gesaneerd wordt met een andere loan en die loan wordt dan ook weer gesaneerd enz enz..vaak een "loop zonder einde"............ :jajaja: :lachen: :lachen: