Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 14 april 2012, 10:34:31
Er zijn daar heel veel zaken bij die nooit op dit forum gepost of aangehaald worden maar die wel steek houden.
Ik praat nu misschien wel in raadsels maar ik denk dat de meesten hun goede ideeen wel voor zichzelf houden.
We leven nu eenmaal in een Wereld ike ike ike en de rest kan stikken.
Nee hoor het is me volkomen duidelijk. Zoals mijn goede vader zei: kies uw vrienden zorgvuldig.

Natuurlijk is er de neiging de gouden tip niet vrij te geven, maar ik betwijfel of er zoiets als een gouden tip is, het is afhankelijk van tijd, plaats en omstandigheden en ook nog de persoon die het doet. Er zijn al legio ideeen hier op dit forum gespuid, uitgewerkt en geprobeerd en ook nog in de praktijk. Wat me daarin het meeste opvalt dat men kijkt vanuit de eigen behoefte en hoe men denkt dat de markt eruitziet vanuit een europeese bril, alsof je daardoor veel beter ziet.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kano

Creek heeft heel duidelijk gemaakt wat je mogelijk van verhuren kunt verwachten. Ook ik heb dat een paar jaar geleden kunnen constateren toen ik in Ortigas een condo ging huren.

De vorige huurders hadden maandenlang geen huur betaald, waarop de huisbaas het deposit en de vooruitbetaalde huur niet wilde retourneren. Gevolg was dat de huurders inboedel stalen en moedwillig vernielden, zo was de grootbeeld tv kapot gemaakt, de lafstandsbediening weg, de wasmachine vernield, de sofa en de stoelen kapotgesneden, het behang gescheurd, de luxafflex vernield, alle sloten verwisseld, de vlotters uit de wc's gehaald etc etc. Afgesproken dat de huisbaas dat zou aanvullen/herstellen en dat werd ook gedaan (voordat ik deposit en voouitbetaling gaf).
Maar toen ik in de condo kwam kon ik geen electriciteit, telefoon, kabel en internet te krijgen vanwege blacklisting en giga openstaande rekeningen op dat adres , ook dat heeft de huisbaas gelukkig geregeld. De huisbaas vertelde mij dat zij ook een keer huurders had die voor hun business de hele condo vol hadden gezet met vriezers en je kunt wel raden hoe het met de elektriciteitsrekening is gegaan. De huisbaas was o zo blij dat ze een blanke als huurder kreeg en toen ik de condo na ruim een jaar verliet heeft ze mij op een diner getrakteerd.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag 14 april 2012, 13:07:46
Creek heeft heel duidelijk gemaakt wat je mogelijk van verhuren kunt verwachten. Ook ik heb dat een paar jaar geleden kunnen constateren toen ik in Ortigas een condo ging huren.

De vorige huurders hadden maandenlang geen huur betaald, waarop de huisbaas het deposit en de vooruitbetaalde huur niet wilde retourneren. Gevolg was dat de huurders inboedel stalen en moedwillig vernielden, zo was de grootbeeld tv kapot gemaakt, de lafstandsbediening weg, de wasmachine vernield, de sofa en de stoelen kapotgesneden, het behang gescheurd, de luxafflex vernield, alle sloten verwisseld, de vlotters uit de wc's gehaald etc etc. Afgesproken dat de huisbaas dat zou aanvullen/herstellen en dat werd ook gedaan (voordat ik deposit en voouitbetaling gaf).
Maar toen ik in de condo kwam kon ik geen electriciteit, telefoon, kabel en internet te krijgen vanwege blacklisting en giga openstaande rekeningen op dat adres , ook dat heeft de huisbaas gelukkig geregeld. De huisbaas vertelde mij dat zij ook een keer huurders had die voor hun business de hele condo vol hadden gezet met vriezers en je kunt wel raden hoe het met de elektriciteitsrekening is gegaan. De huisbaas was o zo blij dat ze een blanke als huurder kreeg en toen ik de condo na ruim een jaar verliet heeft ze mij op een diner getrakteerd.


Een juist verhaal wat hier zeer vaak voor kan komen in allerlei variaties, en normaal mogen ze geen deposit vragen als meer dan een maand neem ik aan? (residential), maar veelal laten de landlords toe dat een huurder een achterstand heeft van een paar maanden want een zaak zoals EVICTION is alleen maar nadelig voor de huisbaas op langere duur.

Zoals sir Kano al opmerkte wordt de hele zaak soms vernield uit nijd en wraak.

yepyep

Citaat van: shando op zaterdag 14 april 2012, 07:36:13
Citaat van: yepyep op zaterdag 14 april 2012, 00:29:31

Voor commercial spaces durft men op dit moment meer te vragen dan 1 maand vooruit betaling van de huur en varieert van 2-6 maanden en soms nog meer.

maar is dat ook wettelijk toegestaan?.

Dit mag officieel niet geloof ik, maar men doet het gewoon.
Voor jou 10 anderen, die wel willen betalen.

Amice

Citaat van: yepyep op zondag 15 april 2012, 00:11:06
Citaat van: shando op zaterdag 14 april 2012, 07:36:13
Citaat van: yepyep op zaterdag 14 april 2012, 00:29:31

Voor commercial spaces durft men op dit moment meer te vragen dan 1 maand vooruit betaling van de huur en varieert van 2-6 maanden en soms nog meer.

maar is dat ook wettelijk toegestaan?.

Dit mag officieel niet geloof ik, maar men doet het gewoon.
Voor jou 10 anderen, die wel willen betalen.

Zoals ik al stelde vallen dergelijke 'commerciele' overeenkomsten onder commitment law (verbintenisrecht) en wordt merendeels bepaald door vraag en aanbod. Dat is dan weer afhankelijk waar zo'n commerciele ruimte is gesitueert. Indien in een buitenwijk dan zal het aantal maanden zekerheidsstelling flink afnemen  aangezien gegadigden zo'n verbintenis niet zullen aangaan. Indien de verhuurder dan wil verhuren zal hij moeten kiezen tussen vermindering van aantal maanden zekerheidsteling(risiko nemen) of leegstand. Andersom is ook het geval indien het een A1 locatie is.
Uiteraard kan men ook bij commerciele ruimten refereren naar de wettelijke bepalingen omtrent huur en verwijzen naar de redelijkheid en billijkheid, maar de markt zal voor een flink deel hierin bepalend zijn.
Kwestie van flink uithandelen dus.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

shando

Citaat van: Amice op zondag 15 april 2012, 01:19:37
Zoals ik al stelde vallen dergelijke 'commerciele' overeenkomsten onder commitment law (verbintenisrecht) en wordt merendeels bepaald door vraag en aanbod. Dat is dan weer afhankelijk waar zo'n commerciele ruimte is gesitueert. Indien in een buitenwijk dan zal het aantal maanden zekerheidsstelling flink afnemen  aangezien gegadigden zo'n verbintenis niet zullen aangaan. Indien de verhuurder dan wil verhuren zal hij moeten kiezen tussen vermindering van aantal maanden zekerheidsteling(risiko nemen) of leegstand. Andersom is ook het geval indien het een A1 locatie is.
Uiteraard kan men ook bij commerciele ruimten refereren naar de wettelijke bepalingen omtrent huur en verwijzen naar de redelijkheid en billijkheid, maar de markt zal voor een flink deel hierin bepalend zijn.
Kwestie van flink uithandelen dus.


Ok dat is duidelijk, maar hoe zit dat dan bij een eventuele rechtszaak. Zal een rechter zijn/haar beslissing af laten hangen aan de commitment law of voor de Republic Act (R.A.) No. 9653?

Baron

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 14 april 2012, 09:28:46
Waarom het jullie allemaal zo moeilijk maken?
De meeste gaan naar de Filippijnen wonen om daar een beter lees rustiger leven te hebben.
Waarom dan een zaak beginnen die je heel veel werk bezorgd en hoofdpijn.

Nog eens neerpennen wat ik ga doen.
Ik ga op termijn enkele huisjes of commerciële ruimten kopen naar gelang wat er zich op de markt aanbied in de toekomst.
Ik geef me hiervoor enkele jaren de tijd.
Ik ga deze allemaal verhuren en eens dit genoeg inkomen genereert ben ik vertrokken, het enige wat ik dan nog hoef te doen is zien dat ik van mijn huurders op tijd aan mijn geld geraak maar daar weet ik wel raad mee.

We hebben juist een klein 35 vierkante meter huisje gekocht van iemand die naar de provincie gaat wonen en die dringend geld nodig had, aankoopprijs 150000 pesos. We hebben hiervoor al een huurder. Dit is ons eerste en er zullen er zo nog volgen. Doen jullie maar en werk de naad uit jullie lijf.

:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Haha, jij bent me er eentje! Grapjas! en dan wat verder schrijven: ik reageer in dit topic niet meer. Natuurlijk niet, je hebt door dat je domme dingen zegt.
Dus jij koopt voor 2500 euro een huisje. Okay. En wat id an wel de huur die je ervoor ontvangt? Netto, na aftrek van kosten? Haal je 2000 peso per maand?

Een ander schrijft en waarschuwt hier voor Pinoy als huurders. Klopt! Vaak te laat of erger met betalen. Zo ook overigens Koreanen en Chinezen.,
In de prijsklasse waarin jij koopt en verhuurt krijg je of arme Aziaten of totaal afgezakte westerlingen. Volgens mij haal je je alleen maar ellende op de hals, in ieder geval meer dan het waard is. Het sop is de kool niet waard - zegt het spreekwoord.

Denk ook daaraan, dus AAN WAT VOOR HUURDERS DOELGROEP JE WILT, voor je koopt omdat het toevallig goedkoop is.

Als jij / ik nou van de PH waren zou ik zeggen koop, bouw een boarding house. Maar voor ons Westerlingen is dat alleen maar ellende op de hals halen.

Geld moet je verdienen aan mensen die het ook hebben. Liefst ook nog in de hobbysfeer. Hobby is leuk dus dat mag wel wat (meer) kosten.

Heb svp niet de indruk dat ik je / jullie niet mag. Maar ik zie in jullie pakket en balikbayanservice veel meer mogelijkheden!!

Ik geef je nog een tip, voor wat die waard is (up to you of je er gebruik van maakt)
Je Balikbayanboxen kosten 65 euro.
Let op: een goede tip. Gewoon gratis:
-deel een: maak die boxen goedkoper, in ieder geval onder  de 50 euro. Normaal geef je bij de derde ook een gratis.
-deel twee: Ga ieder weekend naar een evenement van de evenemeten kalenders. In NL en Belgie.
Geef de organisatie gratis een boxverzending Maak bekend en laat bekend maken waar je heen gaat, ieder weekend dus, en dat je daar dus de mensen hun boxenn in ontvangst kunt nemen. Als je dat gestructureerd, vast, doet en het zich wat rondspreekt, dan heb jij ieder weekend wel een enkele dozijn boxen, afhankelijk van het venement.
Neem een feest van een vereniging. Jij gaat erheen, de mensen weten dat. Voor 49 euro verzendkosten neem jij aan. dan wordt al gauw gezegd, ach laten we nanai eens een leuk pakketje sturen hubbie. WE gaan daar toch heen, en 50 euro is (voor hubbie=husband) toch njiet zo veel.
Of er wordt gezegd ik wilde toch weer eens wat opsturen, laten we daar heen gaan, hebben we meteen een leuke avond.

"Verkoop" het idee aan zowel je klanten als de organisatie van het evenement.
De samenwerking met de organisatie kun je uitbreiden, ligt er aan in hoeverre zo een organisatie daar in mee wil gaan. Misschien afhaaladres van lege dozen, jouw service vermelden op hun uitnodigingen enz.

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pjottr

Ja er wordt veel gedroomd door deze en gene. We gaan het wel even maken daar in de Filipijnen. Ik ken er zo links en rechts wel die van armoei terug moesten naar Nederland.
Hoewel je kunt ook wel eens een beetje geluk hebben want dat hoort er net zo goed bij.
Gun iedereen zo zijn zaakjes en eigen inkomsten. Maar denk er niet te gemakkelijk over
Zaken doen in Holland is al niet makkelijk laat staan hier. Dat kun je mijnsinziens vanuit het verre Belgie of Ned niet overzien.Daarvoor moet je daadwerkelijk hier zitten.
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

Citaat van: shando op zondag 15 april 2012, 01:45:58
Citaat van: Amice op zondag 15 april 2012, 01:19:37
Zoals ik al stelde vallen dergelijke 'commerciele' overeenkomsten onder commitment law (verbintenisrecht) en wordt merendeels bepaald door vraag en aanbod. Dat is dan weer afhankelijk waar zo'n commerciele ruimte is gesitueert. Indien in een buitenwijk dan zal het aantal maanden zekerheidsstelling flink afnemen  aangezien gegadigden zo'n verbintenis niet zullen aangaan. Indien de verhuurder dan wil verhuren zal hij moeten kiezen tussen vermindering van aantal maanden zekerheidsteling(risiko nemen) of leegstand. Andersom is ook het geval indien het een A1 locatie is.
Uiteraard kan men ook bij commerciele ruimten refereren naar de wettelijke bepalingen omtrent huur en verwijzen naar de redelijkheid en billijkheid, maar de markt zal voor een flink deel hierin bepalend zijn.
Kwestie van flink uithandelen dus.


Ok dat is duidelijk, maar hoe zit dat dan bij een eventuele rechtszaak. Zal een rechter zijn/haar beslissing af laten hangen aan de commitment law of voor de Republic Act (R.A.) No. 9653?

Zolang de overeenkomst niet in strijd is met enig wet artikel, geldt de overeenkomst als bindend.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Citaat van: Pjottr op zondag 15 april 2012, 12:14:52
Ja er wordt veel gedroomd door deze en gene. We gaan het wel even maken daar in de Filipijnen. Ik ken er zo links en rechts wel die van armoei terug moesten naar Nederland.
Hoewel je kunt ook wel eens een beetje geluk hebben want dat hoort er net zo goed bij.
Gun iedereen zo zijn zaakjes en eigen inkomsten. Maar denk er niet te gemakkelijk over
Zaken doen in Holland is al niet makkelijk laat staan hier. Dat kun je mijnsinziens vanuit het verre Belgie of Ned niet overzien.Daarvoor moet je daadwerkelijk hier zitten.
Gr
:denk: Schijnt Shando wel te lukken, maar misschien  :weetikniet: omdat hij geluk heeft gehad wat betreft zijn vriendin?