Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

2Westhoek:Ik zal wel iemand vinden die wat redelijker is, indien niet, dan ben ik liever alleen. Zij zullen mij ook niet steunen als ik in de miserie zit hoor.
Of misschien ken jij iemand wiens Filippijnse vriendin/vrouw de 'vreemdeling' steunt en onderhoud ?


Ik weet zeker dat u een ander zal vinden die redelijker dan uw ex en ik begrijp uw fustratie geheel want ik heb dat zeer vaak gezien bij andere huwlijken/relaties tussen een "buitenlander" en een  :smiley-philippines: , en inderdaad, ik ben het met u eens: DAN NIET DAN BEN IK LIEVER ALLEEN......ook daar kan ik geheel mee inkomen.... :jajaja: :jajaja:

Nee, ik heb nog geen filipijnse vrouwen ontmoet die mij zou kunnen en "willen" steunen, het is normaal gesproken andersom, maar dan alsnog dat weet je dat van tevoren (althans ik).

Desondanks zijn er goede  :smiley-philippines: mensen tussen maar je moet de tijd ervoor KUNNEN nemen want een hoop huwlijken tussen  :smiley-philippines: en buitelnlanders hier zijn op de klip gelopen vanwege het feit dat men te snel besluiten nam.
Ik trouwde mijn ex na drie maanden en dat huwlijk heeft 20 jaar geduurd, maar als ik het over zou KUNNEN doen .................. :jajaja: :jajaja: :jajaja: :denk: :denk: :denk:





Misschien toch maar zo iets moeten nemen in 1979...?.. :lachen: :lachen:


klootzakken (voorheen Jens)

 zielig ventje hoor , met die 2 fikse ondstekingen op zijn borstkastje.

heb ze zelf ginder ook in de famm , poepziek word ik van die klanten.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Quezonboy

Citaat van: westhoek op dinsdag  3 januari 2012, 16:04:31
Citaat van: Pyotr op dinsdag  3 januari 2012, 15:47:33
In het westen denken ze allemaal dat je er voor een habbekrats kan leven Ja als je in een kubo kubo wil wonen en dagelijks rijst en gedroogde vis wil eten Zo leven hier miljoenen mensen.Maar dat kun jij als blanke nimmer opbrengen.

Héél goed gezegd !!!
Als je alles in rekening gaat brengen is het eigenlijk goedkoop leven in het Europa, en vooral onze streek.
Gezondheidszorgen, werkloosheidsvergoeding, OCMW (of WAO bij jullie zeker ?), goedkope sociale woningen, kindergelden, en op je 65ste er een pensioen bovenop.
Nou je hoort nu van de regering dat aan alles een einde kan komen, zoals het bovenstaande.

kamperman

Robert:  dat gids worden zal wel niks worden dat weet ik ook wel dat willen er wel meer denk ik.
Ik kan als ik wil daar al vrij mooie appartementen huren voor een mooie prijs
wat versta jij onder een mooie prijs en waar woon je dan?
mijn huis(je) staat op 10 minuten lopen van marquee mall niet zo'n gek plekje denk ik zo

Baron:  die 80.000 euro is de overwaarde die ik momenteel heb voorheen was dat meer.
mijn vrouw zat voorheen in de huishouding (ze was met 15 jaar al aan het werk)momenteel is ze voltijd moeder.
erg veel comfoert heb ik niet nodig ik heb b.v geen airco maar plafondventilators (bevalt prima)
massage's krijg ik wel van mijn vrouwtje en ik hoef ook niet elke dag naar de bar (doe ik nu ook niet)
ik vind het filippijnse voedsel prima vrouwtje kookt prima ben toch geen fan van nederlands eten
het uitgave patroon is vrij normaal geen gekke dingen.
de reden dat zij niet naar nederland komt is de volgende ik wil nederland graag verlaten ik ben het nederlandse klimaat zat
en dan bedoel ik niet alleen het weer.
en in de winter lang op vakantie? laat mijn werkgever en de bank het niet horen.

Shando:  ik heb het andere stuk grond al als moestuin in gebruik inieder geval tot we de appartementjes gaan bouwen
wat bedoel je met duurzaam voor eigen gebruik ??

Luke:  dat probleem met de filippijnse schilders herken ik ja, ze hadden in mijn vorige (huur) appartement gewoon over de stopcontacten heen geschilderd
die 25 euro per dag zou net uit kunnen mits ik 5 dagen zou werken per week waar woon jij dan??
zou dan wel volgend de nederlandse maatstaven geschilderd worden

Kano:  als ik de 80.000 euro zou vastzetten krijg ik 4% dat is 266 euro per maand dat is geen 20.000 peseos

Westhoek:  mischien dat het in Belgié nog zo werkt hier in nederland al niet meer hoor
de gezondheidszorg wordt steeds duurder bijna onbetaalbaar en steeds minder/slechter
werkeloosheiduitkering word ook steeds minder WAO laat me niet lachen als je op sterven na dood bent verzinnen ze nog steed
wel iets wat je zou kunnen doen dus geen uitkering.
en we moeten tot 67 jaar werken en tegen die tijd is het geld wel op dus ook dan weer jammer joh
wat is jou plan dan ik ben benieuwd







Robert

Ik woon nog in Nederland, maar ken het daar goed.
Ik kan daar huren als ik wil voor rond de 6500 pesos, dan heb je een redelijke appartement.
Uiteraard zijn er ook veel duurdere, ik vind alleen dat er veel is gebouwd.
Die mall waar jij zit ken ik uiteraard ook, de meeste gasten die ik ken wonen daar niet.
Als ik in Angeles zou willen wonen ga ik eens goed rondkijken en de gasten die ik ken zullen we zeker helpen.
Mijn eerste voorkeur zou dan zijn wat meer in de buurt van restaurant van Michael, maar kan ook ergens anders zijn.
Ben echter een stuk minder enthousiast geworden eerlijk gezegd over Angeles.

westhoek

Citaat van: kamperman op dinsdag  3 januari 2012, 17:43:29
wat is jou plan dan ik ben benieuwd




Ja, heb ik hier en daar al geschreven. Sparen voor mijn eigen 'brugpensioen'. Tegen mijn 55ste een 200.000 â,¬ verzamelen, die ik kan opdoen tot aan mijn pensioen (65 nu, waarschijnlijk ook 67 later), zonder aan die rechten te raken. Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik zou het al straf vinden dat ze alter niks meer uitkeren. Dan is het oorlog denk ik.

Ik ben het hier ook soms moe, niet voor het werk, want ik werk wel graag, maar als je van 100 â,¬ verdiensten een 60-65 â,¬ aan de staat moet geven, is dat triest.
Doch, ondanks alles, is het hier niet zo slecht. Ben vorig jaar 2 maal op verlog geweest, en ik kijk nu weer uit voor een ticketje ergens voor maart, welke Filippijner kan dat zeggen ?

En onze gezondheidszorg (mutualiteit; basis) is iets van een 19 euro ofzo elke 3 maaand ofzo. Peanuts.

kamperman

Robert:  6500 pesos per maand is toch ook nog meer als 100 euro per maand 
ik huurde hiervoor een appartement in bulacanstreet dat is niet te ver van fields was ook 6500 pesos
maar was een niet al te groot appartement met twee slaapkamers en een heel klein wc/douche
je hebt inderdaar duurdere en goedkoper maar goedkoper is vaak wel heel klein of ver van de winkels etc etc
en ook daar word de huur elk jaar duurder
en overal heb je wel wat in angeles maar ergens anders ook wel.

Westhoek:  ik ben nu 44 jaar en in elf jaar 200.000 euro sparen lijkt me toch wel erg veel.
maar als je van 100 â,¬ verdiensten een 60-65 â,¬ aan de staat moet geven, is dat triest dat is een van de redenen waarom ik het wel beu ben
je werkt je te klaplazerus en allemaal voor de staat  :negatief:

Ben vorig jaar 2 maal op verlog geweest, en ik kijk nu weer uit voor een ticketje ergens voor maart, welke Filippijner kan dat zeggen ?
hoeveel filippijnen ken jij met een spaarrekening?

En onze gezondheidszorg (mutualiteit; basis) is iets van een 19 euro ofzo elke 3 maaand ofzo. Peanuts.
ik betaal 140 euro per maand voor mij alleen en word elk jaar duurder en steeds meer uitgeknepen.

wiking

19 euro pfieeww.. dat is hier al gauw 120euries minstens.

Phille

Citaat van: westhoek op dinsdag  3 januari 2012, 19:10:25
Citaat van: kamperman op dinsdag  3 januari 2012, 17:43:29
wat is jou plan dan ik ben benieuwd




Ja, heb ik hier en daar al geschreven. Sparen voor mijn eigen 'brugpensioen'. Tegen mijn 55ste een 200.000 â,¬ verzamelen, die ik kan opdoen tot aan mijn pensioen (65 nu, waarschijnlijk ook 67 later), zonder aan die rechten te raken. Ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken, maar ik zou het al straf vinden dat ze alter niks meer uitkeren. Dan is het oorlog denk ik.

Ik ben het hier ook soms moe, niet voor het werk, want ik werk wel graag, maar als je van 100 â,¬ verdiensten een 60-65 â,¬ aan de staat moet geven, is dat triest.
Doch, ondanks alles, is het hier niet zo slecht. Ben vorig jaar 2 maal op verlog geweest, en ik kijk nu weer uit voor een ticketje ergens voor maart, welke Filippijner kan dat zeggen ?

En onze gezondheidszorg (mutualiteit; basis) is iets van een 19 euro ofzo elke 3 maaand ofzo. Peanuts.

@ Westhoek, dat het te triest is voor woorden heb ik al eens eerder geschreven als je het je nog voor de geest kan halen, wie er in dit landje werkt werkt voornamelijk om de staatskas te sponsoren. Ik heb wel een bedenking bij je 19,00 â,¬ die je aanhaalt voor de gezondheidszorg. Dit bedrag dat klopt voor geen meter, althans niet voor iemand in loondienst, die bedragen liggen toch wel net iets anders hoor, met name 13,07 % van je brutoloon + 35% patronale bijdragen betaald door de werkgever. Dus van bijvoorbeeld 2.000,00 â,¬ bruto die de werkgever betaald gaat (261,4 â,¬ + 700,00 â,¬)= 961,40 â,¬ naar de staat voor het in stand houden van ons sociaal systeem (en uiteraard nog wat belastingen die daar ook aan toegewezen worden) en zelf betaal je 19,00 â,¬ aan de ziekenkas voor wat extra diensten. In totaal dus 980,40 â,¬, en dit bedrag kan je bezwaarlijk peanuts noemen dacht ik zo en dan neem ik nog geen al te hoog loon voor de berekening, als we ervan uitgaan dat men in de loonschaal van wat jij aangeeft 60 à 65% dan moet men al zeker boven 10.000,00 bruto verdienen en dan is de sociale bijdrage 4.807,00 â,¬ de maand ... en dan is die 19,00 â,¬ inderdaad peanuts. En ja ik reken de patronale bijdragen erbij daar deze in directe relatie staan tot het loon die een werkgever betaalt.




ladgar

Die 19 â,¬ , dat is uw vrijwillige bijdrage van het ziekenfonds , dat heeft niks te maken met terugbetaling van medische zorgen.
De terugbetaling medische kosten gebeurt volledig door de sociale zekerheid . ( gefinancierd via afhouding op loon , bijdragen zelfstandigen , bijdragen werkgevers en financiering door het rijk.
Indien u aansluit bij de Hulpkas of bij sommige afdelingen van het Neutrale Ziekenfonds , moet u totaal geen eigen bijdrage betalen , die vrijwillige bijdrage verschilt per ziekenfonds , en is oa voor Eurocross .
Westhoek heeft weinig begrepen van de werking van de belgische sociale zekerheid.