een goede annuleringsverzekering...

Gestart door xav, donderdag 28 juli 2011, 20:36:30

Vorige topic - Volgende topic

rony

ik heb al jaren mijn mastercard platinum en tot nu toe altijd goed mee geweest ...
1 keer valies achtergebleven in belgie
2 keer valies beschadigd
1 keer reis geanulleerd en nieuwe tickets geboekt ...

platinum is wel complete kaart .. zit reisbijstand met auto of moto in ... wel effe tanken met de kaart
verlies of beschadiging van aankopen de eerste 90 dagen enz .....
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Baliw-katok

Als je boekt via http://www.bcdtraveldirect.be dan kost de annuleringsverzekering je 9.95 â,¬ pp.

"Annuleringsverzekering inclusief dekking bijstand natuurrampen
Deze verzekering van BCD Travel omvat een annuleringsverzekering, bijstand in geval van natuurrampen
en toegang tot de servicelijn van Europ Assistance, en dit alles in één servicepakket aan een vast & aantrekkelijk tarief.
Lanceeractie, tijdelijk voor slechts â,¬ 9,95 per passagier."

:thumb:

O.B.Bommel

Regel 1: Verzekeren doe je wanneer je zelf het risco niet kunt dragen, anders spek je alleen maar de verzekering.

Reisverzekering is altijd te adviseren omdat je repatrieringskosten nogal uit de hand kunnen lopen. De vraag bij die verzekeringen blijft altijd dat je de bewijslast hebt om aan te tonen dat je terug moest, als de gene voor wie je terug moest uiteindelijk niet sterft is het jammer van je poen, edoch hij/zij leeft nog wel.

Doorlopende reisverzekeringen zijn niet zo duur, als je die niet kunt betalen adviseer ik je om achter de geraniums te kruipen, dan is weggaan al een te groot risico.

Annuleringsverzekeringen heb ik voorheen nooit gehad. Risico te overzien (3x dat er iets mis ging, nou ja...). Tot 3 jaar geleden ik overwoog dat de risicofactor groter werd, mijn ouders werden mensen van de dag. En ja, vorig jaar overleed een van mijn ouders tijdens mijn vakantie. Reisverzekering voor repatriering (nooit rekening gezien) en annulerings geld naar evenredigheid retour. Maar nooit gezeurd over extra parkeergeld of een tubetje tandpasta.
Ook hier: bewijslast bij jou. In geval van overlijden is het wel duidelijk, maar als je een griepje hebt of je niet lekker voelt...... ik heb eens bij mijn verzekeringstussenpersoon (ja, is een paar euro duurder) gevraagd waarom ik zelden problemen heb, dat heeft toch te maken met o.a. claimgedrag en een verzekeringstussenpersoon heeft enige beoordelingsbevoegdheid.
Maar verzekeringsmaatschappijen zijn in mijn ogen niet te vertrouwen, anders hadden ze die kleine lettertjes niet uitgevonden en die kantoorgebouwen moeten ook betaald worden, glashelder dat uitbetalingen van de netto-winst afgaan.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam