Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ACR Card - Intramuros Manila

Gestart door Priba, dinsdag 23 augustus 2011, 02:28:39

Vorige topic - Volgende topic

Priba

 :belgiesmiley: :smiley-philippines: :vl:
Voor het afhalen van de ACR card door een ''derde'' persoon gelden de volgende regels - kreeg hierover een internet berichtje van Bureau Immigation .


Dear Sir,

        We refer your concern to ARD I-Card Section. They informed us that if an
authorized person of the applicant will be the one to pick-up, he must
provide the following.

        1. Special Power of Attorney;
        2. Claim Stub of the Applied ACR I-Card;
        3. Photocopy of Applicant's passport; and
        3. ID of the Authorized Person.

We hope that we assisted you with your concern.

Should you have other immigration-related queries, please do not hesitate
to call the BI Helpdesk Hotline at (632) 524-3769.


Thank you.

Misschien wel nuttig voor sommige leden die niet in Manila wonen    -  groetjes  Priba !



Pieter-Jan

Je kunt die in ieder immigratie kantoor ophalen hoor.

Priba

Pieter-Jan ,

Om na 5 jaar een nieuwe ACR card aan te vragen moest ik naar Intramuros  :biggrinn:want het kantoor in Olongapo - Subic beschikt niet over de Machine !! In Manila werd er mij door een BI bediende duidelijk gezegd dat ik ofwel persoonlijk of een derde persoon de kaart kan afhalen in Manila ,
want ze verzenden naar mijn adres of naar  het BI kantoor in Olongapo-Subic was niet mogelijk !!  Voor de jaarlijkse update kan ik wel terecht in
BI kantoor Olongapo- Subic !!   Groetjes  Priba  :vl:

Kano

Vreemd, want op de site van BI staat Subic wel in het lijstje van kantoren die ACR-i cards verstrekken :ikkeniebegrijp:
http://www.immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=115&Itemid=61

Anderen ook ervaring dat zij naar Manila moesten? Hoelang duurt het daar voordat de vernieuwde ACR-i card klaar is?



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op dinsdag 23 augustus 2011, 09:04:15
Vreemd, want op de site van BI staat Subic wel in het lijstje van kantoren die ACR-i cards verstrekken :ikkeniebegrijp:
http://www.immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=115&Itemid=61

Anderen ook ervaring dat zij naar Manila moesten? Hoelang duurt het daar voordat de vernieuwde ACR-i card klaar is?

Heel vreemd ja. Hier in Davao beschikken ze (volgens mij) ook niet over 'n "machine". Alle kaarten worden in Manilla aangemaakt. Vandaar dat het altijd zo lang duurt !

De laatste keer had ik 'm met enige spoed nodig ivm 'n vakantie. Er werd keurig 'n brief voor me opgesteld die ik zelf moest ondertekenen, ticketreservering erbij en aanbeveling van de "baas" van het kantoor. Moest het hele dossier wel zelf naar LBC brengen ( en betalen natuurlijk incl. retour-envelope ). Binnen 2 weken kon ik de acr afhalen. ZONDER MEERKOSTEN !!!

De normale levertijd was toen 3 maanden.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Emigrant

Je kunt je i card kaart de zelfde dag krijgen, wanneer je ver weg van Manilla woont , in mijn geval 12 bus uren, ik moest na de hele procedure naar een ander kantoor als ik mij niet vergis een paar deuren verderop en had daar een gesprek met een immigratie officer, ik moest wel tot na 15:00 uur wachten maar dat had ik er graag voor over, het ging hier over een nieuwe kaart dus geen verlenging, dit was in Juli 2009.

Pieter-Jan

Ze gaan ons toch van Davao niet naar manila sturen? Ik ken hier veel buitenlanders en heb nog van niemand gehoord dat zij naar manila moesten. Mss enkel voor Luzon.

Priba

Ik heb zo de indruk dat elk satelliet- office zo'n beetje hun eigen wetten en gewoonten hebben , ik zag ook op de Internet site dat normalerwijze Olongapo-Subic in aanmerking kwam om de ACR - Card ter plaatse te regelen , maar ik kreeg enkel het aanvraagformulier mee > op mijn vraag of ik eventueel terecht kon in het kantoor van Angeles - Clark , werd er mij nogmaals gezegd dat ENKEL het hoofdkantoor mij kon verderhelpen met de ACR Card !!  Card aangevraagd op 8 juli 2011 en 2 weken later klaar voor release !  Vijf jaar geleden duurde dat 6 maanden !!  Al goed dat de card geldig is voor 5 jaar !!  :lachen: 

callebaut

Heb net mijn ACR I kaart vernieuwd te Dumaguete ... 2 foto's inleveren , kopij's maken , aanvraaglijst invullen en na 2 maanden ( zou ze zeker ter plaatse moeten zijn , wordt opgestuurd naar Manila en opnieuw verzonden naar kantoor Dgte )  ophalen op kantoor te Dumaguete ..... :thumb:

bananacreek

Citaat van: callebaut op woensdag 24 augustus 2011, 16:06:21
Heb net mijn ACR I kaart vernieuwd te Dumaguete ... 2 foto's inleveren , kopij's maken , aanvraaglijst invullen en na 2 maanden ( zou ze zeker ter plaatse moeten zijn , wordt opgestuurd naar Manila en opnieuw verzonden naar kantoor Dgte )  ophalen op kantoor te Dumaguete ..... :thumb:

Daar sta ik van te kijken want ik MOEST naar Mandauwe Cebu in het begin van het jaar en dat duurde ongeveer een maand of twee voordat ik het op kon halen in Mandauwe city, maar natuurlijk veel beter als je het via Dumaguete kan doen dacht ik, zolang je maar niet plotseling de :smiley-philippines:moet verlaten dacht ik :weetikniet: