Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ACR Card - Intramuros Manila

Gestart door Priba, dinsdag 23 augustus 2011, 02:28:39

Vorige topic - Volgende topic

Pieter-Jan


robert van dijck

Wat is nu eigenlijk het voordeel voor een Belg of Nederlander in het bezit zijn van een ACR-I card, ik weet nog niet eens wat het wil zeggen, ikzelf vertoef ongeveer 6a7 maanden per jaar in Phill, ooit heb ik eens de moeite gedaan om er een aan te vragen maar dat was zoveel poespas dat ik het heb opgegeven.

groet

Robert

Kano

#12
Huh? 6 a 7 maanden in de Filipijnen en geen ACR-I card? Wat is je verblijfstatus dan?  :weetikniet:

Wie heeft ACR-I card nodig:
http://www.immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=61

Voordelen ACR-I card:
http://www.immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=113&Itemid=61
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Citaat van: Kano op woensdag  2 november 2011, 10:41:26
Huh? 6 a 7 maanden in de Filipijnen en geen ACR-I card? Wat is je verblijfstatus dan?  :weetikniet:

Wie heeft ACR-I card nodig:
http://www.immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=61

Voordelen ACR-I card:
http://www.immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=113&Itemid=61

Wie een ACR-I card nodig heeft, laat ik maar voor wat het is. Maarre....uh, uh, de voordelen, denk de enige die er echt wijzer van wordt, is de Filipijnse schatkist c.q. broekzak/vestzak van die of gene.

Paring Belga

#14
Voordelen:
Je weet dat je mag in de Filipijnen blijven zonder ieder jaar eens eruit te gaan.
Als je in de Filipijnen voordurend verblijft kunnen overheden (banken, ambassades, enz...)
die I-Card wel eens vragen.
Als je reist en terugkeerd naar de Filipijnen moet je soms aantonen aan de duane dat je een
vaste verblijfskaart bezit vanuit de Filipijnen.


Nadelen:
Kan duurder uitvallen als je veel reist (exit and entrance clearance fees)
Moet ieder 5 jaar vernieuwd worden
Je moet eider jaar daar P300 betalen aan de BI voor abonnement.
Een hele hoop stappen zetten om de I-Card te krijgen.
Vingerstempelen (Finger Printing) - Ze weten wel waar je zit als er iets mis gaan met jou.


bananacreek

Citaat van: Paring Belga op woensdag  2 november 2011, 12:57:43
Voordelen:
Je weet dat je mag in de Filipijnen blijven zonder ieder jaar eens eruit te gaan.
Als je in de Filipijnen voordurend verblijft kunnen overheden (banken, ambassades, enz...)
die I-Card wel eens vragen.
Als je reist en terugkeerd naar de Filipijnen moet je soms aantonen aan de duane dat je een
vaste verblijfskaart bezit vanuit de Filipijnen.


Nadelen:
Kan duurder uitvallen als je veel reist (exit and entrance clearance fees)
Moet ieder 5 jaar vernieuwd worden
Je moet eider jaar daar P300 betalen aan de BI voor abonnement.
Een hele hoop stappen zetten om de I-Card te krijgen.
Vingerstempelen (Finger Printing) - Ze weten wel waar je zit als er iets mis gaan met jou.

Die nadelen wegen niet af tegen de voordelen:

-P420 per jaar (niet 300) en een paar xerox copies en je kan weer een jaar verder............... :thumb:

-Heb je een 13e dan hoef je niet met een  :smiley-philippines: getrouwt te zijn :happy: :happy: :happy: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

-Vergelijk dan de kosten voor een toeristen visa met de extensions en de daarbij komende kosten.... :negatief:

Inderdaad de aanvraag procedure kan lastig zijn (voor de permanent-resident I-card)
Maar daarna zit je gebakken dacht ik

Kano

@Pierrevanwies. Je hebt gelijk. Degenen die gebruik maken van het balik bayan privilege hebben geen ACR-I nodig. Robert gaf aan dat hij de kaart wel eens had aangevraagd waardoor ik er vanuit ging dat hij geen BB stamp had. :weetikniet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag  2 november 2011, 13:24:21
Die nadelen wegen niet af tegen de voordelen:
-P420 per jaar (niet 300) en een paar xerox copies en je kan weer een jaar verder............... :thumb:
-Heb je een 13e dan hoef je niet met een  :smiley-philippines: getrouwt te zijn :happy: :happy: :happy: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:
-Vergelijk dan de kosten voor een toeristen visa met de extensions en de daarbij komende kosten.... :negatief:
Inderdaad de aanvraag procedure kan lastig zijn (voor de permanent-resident I-card)
Maar daarna zit je gebakken dacht ik

En als je per ongeluk toch met een pinay getrouwd  :biggrinn: bent kan je gaan voor je 13A. Tis 'n heel proces dat geef ik toe. Maar het geeft je in ieder geval 'n leuke blik in de keuken van de filippijnse burocratie en je bent van een hoop gezeur af zoals visa verlengen, 1x per jaar het land uit etc.

En 1x per jaar m'n neus laten zien met een xerox van de voor EN achterkant van m'n card  :happy2:  is voor mij 'n makkie, ik hoef alleen maar de straat over te steken  :happy: Soms lijkt het er wel 'n reunie  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag  2 november 2011, 13:24:21
Citaat van: Paring Belga op woensdag  2 november 2011, 12:57:43
Voordelen:
Je weet dat je mag in de Filipijnen blijven zonder ieder jaar eens eruit te gaan.
Als je in de Filipijnen voordurend verblijft kunnen overheden (banken, ambassades, enz...)
die I-Card wel eens vragen.
Als je reist en terugkeerd naar de Filipijnen moet je soms aantonen aan de duane dat je een
vaste verblijfskaart bezit vanuit de Filipijnen.


Nadelen:
Kan duurder uitvallen als je veel reist (exit and entrance clearance fees)
Moet ieder 5 jaar vernieuwd worden
Je moet eider jaar daar P300 betalen aan de BI voor abonnement.
Een hele hoop stappen zetten om de I-Card te krijgen.
Vingerstempelen (Finger Printing) - Ze weten wel waar je zit als er iets mis gaan met jou.

Die nadelen wegen niet af tegen de voordelen:

-P420 per jaar (niet 300) en een paar xerox copies en je kan weer een jaar verder............... :thumb:

-Heb je een 13e dan hoef je niet met een  :smiley-philippines: getrouwt te zijn :happy: :happy: :happy: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

-Vergelijk dan de kosten voor een toeristen visa met de extensions en de daarbij komende kosten.... :negatief:

Inderdaad de aanvraag procedure kan lastig zijn (voor de permanent-resident I-card)
Maar daarna zit je gebakken dacht ik

Even vergeten te vermelden dat je alleen een 13e kan aanvragen als je daarvoor al een 13a gehad hebt, zie ook hier:

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=35


bananacreek

13(E)    A person previously lawfully admitted into the Philippines for permanent residence, who is returning from a temporary visit abroad to an unrelinquished residence in the Philippines;

Checklist for Returning Resident Under Section 13(e)

1.Duly notarized letter request from the applicant with the statement that the applicant intends to reside permanently in the Philippines and justification why the applicant overstayed outside the country of the Philippines, and with a statement that all documents submitted were legally obtained from the corresponding government agencies;       

2.General Application Form duly accomplished and notarized (BI Form No. MCL-07-01);       
3.Photocopy of applicant's passport showing admission and authorized stay of at least 20days from date of filing;
4.ACR I-CARD; National Intelligence Coordinating Agency Clearance; and
5.Bureau of Immigration (BI) Clearance Certificate

Download Full Details: Conversion to Non-Quota Immigrant Visa to Permanent Resident Visa