Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Weigering visum

Gestart door Danny, vrijdag 2 september 2011, 13:22:52

Vorige topic - Volgende topic

Danny

Op 24 februari 2010 trouwde ik met mijn veel jongere asawa Joana,na 10 maand ploeteren hadden we haar paspoort,op 19 januari 2011 dienden we de aanvraag voor visum in,in mei werd er een bijkomend onderzoek gestart waartoe leidde dat ze op 23 augustus 2011 een bijkomend interview moest doen,
gisteren op 1 september was er op de website van DVZ dat het visum geweigerd is!!Maar de reden krijgen we niet te horen!!
Al 6 keer bezocht ik haar op de Filippijnen en deze keer was voorzien om haar mee te brengen,ik ben momenteel nog steeds bij haar!
Wat willen ze,dat ik mijn vrouw vergeet??Alles tesamen leefden we al een jaar gelukkig samen,ik ben meer op de Fillippijnen dan in Belgie.
Ons dossier zit vol bewijsmateriaal dat dit een oprecht huwelijk is en toch keuren ze af!!!
Wat doen we nu?? :confused2:

Amice

Allereerst kun je bezwaar maken tegen de afwijzing, temeer daar er geen duidelijke reden is gegeven en ook al wordt die wel gegeven dan zal die aanvechtbaar zijn.

Mocht dat bezwaar niet gehonoreerd worden dan heb je nog de mogelijkheid om zo mogelijk de eu route te doen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Mawibata



Danny, ik leef met je mee. 


Je hebt meer kans als asielzoeker dan als echtgenote van een Belg.


't is erg.

Ik hoop dat het alsnog in orde komt.    :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Danny

@ Amice:Hoe dien ik het bewaar in? (Belgie)
@Mawibata:Bedankt voor de steun!

callebaut

Danny ,
Dit heb ik gevonden op de website van de Belgische ambasade Manila

Het visum van mijn gast(e) werd geweigerd, na hoeveel tijd mag er een nieuwe aanvraag ingediend worden?



In principe onmiddellijk.

Er bestaat niet zoiets als een "straftijd" tijdens dewelke geen nieuwe aanvraag mag ingediend worden. Het hoeft natuurlijk geen betoog dat men best rekening houdt met de redenen die geleid hebben tot de eerdere weigering. Precies hetzelfde dossier indienen, zal onherroepelijk tot precies hetzelfde resultaat leiden...een nieuwe weigering!

Het dient trouwens opgemerkt te worden dat, na een weigering van een visum door de Dienst Vreemdelingenzaken, de Ambassade alle bevoegdheid verliest om nog een visum ambtshalve uit te reiken aan die aanvrager (d.w.z. zonder voorafgaandelijk raadpleging van DVZ)

en dit heb ik gevonden op de website buitenlandse zaken



De motieven voor weigering worden steeds door de Ambassade of het Consulaat meegedeeld aan de visumaanvrager.  Omwille van privacy delen noch de Ambassade, het Consulaat, de Dienst Vreemdelingenzaken of de FOD Buitenlandse Zaken de motieven van weigering mee aan derden (inclusief de uitnodiger en/of garant).
De Dienst Vreemdelingenzaken van de FOD Binnenlandse Zaken kan deze informatie enkel meedelen aan de advocaat van de visumaanvrager indien deze de informatie schriftelijk vraagt en zich formeel voorstelt als de advocaat van de visumaanvrager.

In de kennisgeving van de beslissing van weigering worden steeds de mogelijke beroepsmiddelen tegen deze beslissing aangegeven.

Hopelijk heb je hier iets aan ..... t'is wel klote nieuws dat je ons meedeeld ....  :negatief:

Danny

Bedankt voor je duidelijke info,
het is namelijk zo dat de weigering nog maar alleen op de website van DVZ staat,mijn vrouw heeft nog HELEMAAL GEEN resultaat gekregen,hoewel ze haar hadden gezegd op haar interview haar te zullen informeren...

Rich

Triestig om dat te horen Danny, maar geef vooral niet op!

Sterkte,
Rich
Rich de Nederbelg.

callebaut

Het visum van de persoon die ik uitnodig / ten laste neem, mijn echtgeno(o)t(e) enz... is geweigerd, waarom wil de Ambassade aan mij de reden van weigering niet meedelen?



Zowel in het geval van Schengen visa (verblijf korte duur) als MVV visa (verblijf lange duur of vestiging) is er bij wet voorzien dat er een officiële betekening van weigering dient te gebeuren, vergezeld van de eventuele mogelijkheden voor het aantekenen van beroep tegen de door de Overheid genomen beslissing.



De Ambassade mag bij wet (bescherming van de persoonsgegevens wet van 08.12.1992) en in het geval van een visumaanvraag deze informatie enkel overmaken aan de aanvrager. Wij kunnen dus onmogelijk de garant of de Belgische partij (die tenslotte geen visum aanvraagt) deze informatie verstrekken.



De motivatie van weigering wordt schriftelijk overgemaakt aan de aanvrager. Als deze laatste twijfelt aan de werking van de Filippijnse postdiensten of als men dringend wil weten waarom een visum geweigerd is, kan hij/zij de weigering onmiddellijk en PERSOONLIJK in ontvangst nemen op de Ambassade iedere werkdag tussen 10.00 Hr en 11.00 Hr



Het spreekt vanzelf dat, van zodra uw correspondent de motivatie van weigering ontvangen heeft, het hem/haar vervolgens vrijstaat deze informatie aan u over te maken.

klootzakken (voorheen Jens)

hallo Danny. das ff een domper , jammer maar geef het vooral niet op.
hier in Ned doen ze dat ook hoor , zonder opgave van reden geweigerd . als je dan navraag doet krijg je de meest onzinnige andwoorden.
in jou geval zal het leeftijds verschil wel paarten spelen .
maar het kan maar zo zijn dat je volgende aanvraag wel positief is . gewoon doorgaan Danny eens gaat het lukken  :thumb:.

veel succes gewenst .

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klusser

Danny, triest is een veel te simpel woord naar aanleiding van het resultaat.
Cynisch genoeg zal je vrouw binnenkort een brief krijgen in het NEDERLANDS !
Zalig zijn de armen van geest ! ( in dit geval de ambassade )

Klusser