Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De tien wansmakelijkste wereldgerechten

Gestart door Mawibata, vrijdag 7 oktober 2011, 11:45:36

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata


Mijn eerste reactie bij het lezen van de titel : Zou daar de   :smiley-philippines:  ook in voorkomen ? ? ?



De tien wansmakelijkste wereldgerechten






Uiteraard wil je op vakantie wel eens een lokaal gerecht proberen, maar denk toch even na voor je een Casu Marzu, een Balut of een Century Egg bestelt.


1. Smalahove is een lokaal gerecht, dat vaak gegeten wordt met Kerstmis in Noorwegen.
Niet schrikken, want het gaat om een schapenkop die eerst gedroogd of gerookt is en dan drie uur wordt gekookt of gestoomd.
Soms laat men de hersenen zitten, die na het koken worden opgegeten. Een halve kop is één portie en je begint bij het oog of het oor.


2. Het Century Egg is een delicatesse in China.
Het is een ei dat enkele weken tot maanden bewaard wordt in een mengsel van klei, as, zout en citroen.
Daardoor wordt het eigeel donkergroen en slijmerig, het eiwit krijgt een doorzichtige roestkleur.


3. Een Cuy of grote cavia wordt in Peru niet gezien als huisdier, waardoor hij gebakken op je bord kan belanden.
Je kan ze geveld en schoongemaakt kopen op de lokake markt en ze dienen vaak als cadeau voor pasgetrouwde stellen of speciale gasten.


4. Gevoelige zieltjes lopen best weg wanneer er Sannakji op het menu staat: deze baby-inktivisjes worden levend in stukken gehakt en geserveerd met bewegende tentakels.
Besprekel met een beetje sojasaus en eet met chopsticks.
Opgepast: de zuignapjes op de tentakels werken nog, dus het is belangrijk goed de kauwen zodat ze zich niet vastzetten in je mond.


5. Met Rocky Mountain Oysters wordt zoveel bedoeld als stierentestikels uit de Verenigde Staten of Canada.
De dieren worden op jonge leeftijd gecastreerd en hun testikels worden gekookt, gebakken of gefrituurd als delicatesse beschouwd.

6. In Cambodja zijn tarantula's een populaire snack. De spinnen worden gekweekt onder de grond en net zo lang gebakken tot de pootjes stijf zijn. De binnenkant van het hoofd bevat zacht, wit vlees, dat een beetje lijkt op kip.

7. In Japan kan je voor minder dan een euro ogen van een tonijn op de markt kopen, die je kookt en kruidt naar believen. De smaak zou lijken op die van een inktvis.

8. Casu Marzu is een schapenkaas uit Sardinië die men zo lang laat rijpen tot er maden in komen, die mee worden opgegeten. Ze zijn kleurloos, maar kunnen wel heel hoog springen. De kaas is illegaal omdat hij vaak zo lang rijpt dat hij giftig wordt, maar in Sardinië is hij nog te vinden.

9. De Brain Sandwich lijkt op een hamburger maar bevat de gebakken hersenen van een kalf. Hij werd vroeger vaak geserveerd in Missouri in de Verenigde Staten, maar heeft door de dollekoeienziekte aan populariteit verloren.

10. Balut, een ei met het embryo van een eend of kip erin, is oorspronkelijk een Chinees recept maar wordt tegenwoordig vooral gegeten op de Filippijnen en in Vietnam. Het ei wordt gekookt terwijl het kuikentje nog leeft.






  :link:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

#1
Eet smakelijk, kain tayo  :kotsen:  :benweg:  Nr 5 is gelijk aan de criadillas de torro in Spanje
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed


Rich

Century egg heb ik eens gegeten ( geproefd) en het is eigenlijk smaakloos maar niet vies. Het lijkt op een hardgekookt ei, alleen de kleur oogt niet zo appetijtelijk.
Rich de Nederbelg.

bananacreek

#4
Veel "BALUT" evenals "PINOY" wordt gegeten als PULUTAN tijdens zuip-partijen, maar ik moet die rotzooi niet hebben :negatief: :neeneenee:


Ik heb liever HAVERMOUT koekjes als PULUTAN :happy: :happy: :happy: :happy: :thumb:

josv

Nummer 9 heb ik wel eens gegeten, gewoon in NL in een restaurant. Lijkt 'n beetje op gebakken lever. Ik ga er van uit dat : als ik het niet herken of als ik het als huisdier heb gehad dan eet ik het. Haai, kangeroe, krokodil, overal is wel wat lekkers van te maken  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: josv op vrijdag  7 oktober 2011, 17:28:04
Haai, kangeroe, krokodil, overal is wel wat lekkers van te maken  :thumb:


Zegt de eigenaar van een eatery  :thumb: :lachen:

Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op vrijdag  7 oktober 2011, 17:31:45
Citaat van: josv op vrijdag  7 oktober 2011, 17:28:04
Haai, kangeroe, krokodil, overal is wel wat lekkers van te maken  :thumb:


Zegt de eigenaar van een eatery  :thumb: :lachen:



:lachen: :lachen: :lachen: ( btw, ik bemoei me niet met het menu  :benweg: )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....