Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Manila Hong Kong

Gestart door Raftie, maandag 17 oktober 2011, 02:46:36

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Een van de manieren om je visa te verlengen in de Filippijnen, voor gehuwde expats, is een reisje samen met de asawa naar Hong Kpng heen en terug. Ik ben hier (In Gen MacArthur) naar een reisbureau geweest en dat reisje zou mij 30000 pesos kosten. Hiervoor kan ik, enkel via verlengingen, 2 jaar blijven. Kent iemand een goedkope round trip ( Uit Manila of Cebu ) , laat het graag weten.

Luke

Ben al 60+'er?

THE BALIKBAYAN PRIVILEGE (R.A.6768 as amended)

By legal definition, a Balikbayan is:

1.    A Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least 1 year;
2.    A Filipino overseas worker; or
3.    A former Filipino citizen and his or her family, who had been naturalized in a foreign country and comes or returns to the Philippines.


-    The "Balikbayan Privilege" may be availed of by foreign family members of all 3 classifications provided that they travel together everytime they enter the country (MEMORANDUM dated July 1, 2008 issued by Atty. Edgardo L. Mendoza, Chief, IRD).

-    "FAMILY" shall mean the spouse and the children of the Balikbayan who are not Balikbayan in their own right traveling with the latter to the Philippines. (Section 2 (b) of R.A. no. 9174, amending R.A. 6768, entitled: "An Act Instituting a "BALIKBAYAN PROGRAM", by providing Additional Benefits and Privileges to Balikbayan and for other purposes").

-    Correspondingly, all Balikbayans 14 years and below and 60 years of age shall be allowed to extend their temporary visitor visa under Section 9a of the Philippine Immigration Act of 1940 as amended, for a maximum period of 6 months for every extension PROVIDED that all appropriate fees are paid. Thus, Balikbayans are allowed a maximum total stay of 2 years inclusive of all extensions. (MEMORANDUM ORDER NO. ADD — 02 — 011 dated 11 February 2002).



Misschien toch maar een bij de BI langs gaan en kijken of er geen oplossing is voor uw probleem.

gosternokke

Citaat van: Raftie op maandag 17 oktober 2011, 02:46:36
Een van de manieren om je visa te verlengen in de Filippijnen, voor gehuwde expats, is een reisje samen met de asawa naar Hong Kpng heen en terug. Ik ben hier (In Gen MacArthur) naar een reisbureau geweest en dat reisje zou mij 30000 pesos kosten. Hiervoor kan ik, enkel via verlengingen, 2 jaar blijven. Kent iemand een goedkope round trip ( Uit Manila of Cebu ) , laat het graag weten.



O das nog behoorlijk prijzig 30 duizend pesos voor 2 retourtjes Hongkong.  Kan je niet goedkoper vliegen vanaf Clark naar Hongkong ?  Wel eens ergens op een forum gelezen dat iemand vanaf Clark zo 100 euro voor een retourtje Hongkong betaalde .

Rich

Raftie, als jullie 2 nachten verblijven in Hongkong dan betaal je 125 USD p/p

Keer je dezelfde dag terug dan betaal je 484 USD p/p

Dit is een voorbeeld als met Cathay pacific vliegt.


Laagste retour tarieven van Manila naar Hong Kong

Verander data
     Terugkerend di 15 nov    Terugkerend wo 16 nov    Terugkerend do 17 nov    Terugkerend vr 18 nov    Terugkerend za 19 nov    Terugkerend zo 20 nov    Terugkerend ma 21 nov
Vertrekt di 15 nov    $484,00    $484,00    $125,00    $125,00    $125,00    $165,00    $125,00
Vertrekt wo 16 nov    
-
   $484,00    $484,00    $125,00    $125,00    $165,00    $125,00
Vertrekt do 17 nov    
-
   
-
   $484,00    $484,00    $125,00    $165,00    $125,00
Vertrekt vr 18 nov    
-
   
-
   
-
   $484,00    $484,00    $165,00    $125,00
Vertrekt za 19 nov    
-
   
-
   
-
   
-
   $484,00    $484,00    $125,00
Vertrekt zo 20 nov    
-
   
-
   
-
   
-
   
-
   $484,00    $484,00
Rich de Nederbelg.

antzan

Op de webside van Cebu-Pacific Air ,
staan tarieven naar Hong Kong  van  1000  tot  2500 Peso
Wat is daar mis mee ?
Foodmaster

Rich

Citaat van: antzan op maandag 17 oktober 2011, 21:21:41
Op de webside van Cebu-Pacific Air ,
staan tarieven naar Hong Kong  van  1000  tot  2500 Peso
Wat is daar mis mee ?


Kan nooit volgens mij Antzan  :neeneenee:

Met Cebu Pacific kom ik uit rond de 8000 peso P/P
Rich de Nederbelg.

ruff rider

 :hoedjeaf:

Toch even oppassen met deze formule Raftie. Om een nieuw balikbayan-stempel te krijgen moet je minimum 1 jaar uit de Filippijnen zijn geweest volgens de regels.

greetz
Ruff Rider

Digos


Inderdaad Ruff Rider.

Het is echter zo dat zij.....je vrouw minimum een jaar uit de Filippijnen moet zijn geweest.

Ik kreeg dit jaar toch wel weer een BB stamp en dat met minder dan een jaar.

Philippines is ondoorgrondelijk......

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Raftie

Oeps, dat mijn vrouw één jaar uit de filipijnen moet geweest zijn, dat is nieuw. Ik informeerde bij de consul in België, hij zei daar niets over. Wij wonen in Samar, één van deze dagen gaan we naar Tacloban waar we de juiste info kunnen opvragen. Ik blif voorlopig maar tot februari wat nog geen zes maand is. Op een andere site vond ik een berekening waarbij aan een 10000 pesos gekomen wordt voor zes maand..... voor die prijs kan ik niet met twee naar HongKong heen en terug. Het probleem zal zich volgend jaar stellen want dan kom ik wel voor een jaar. Ik ben pas 56 en kan dus niet van de 60+ voordelen genieten.
Bedankt voor de antwoorden.
Raf

Luke

Raftie. Ben je bij BI langs geweest?? Vraag gewoon of je kunt verlengen per 2 maanden. Die 60+ regel is misschien niet zo belangerijk voor de BI zoals evenmin de 1 jaar tussenperiode voor balikbayanvisum.