Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nationaliteit

Gestart door Edunkoy, woensdag 17 september 2014, 13:09:53

Vorige topic - Volgende topic

Edunkoy

Wie oh wie kan mij antwoord geven op deze vraag:

Ik ben lang geleden geadopteerd, en heb nu dus de Nederlandse nationaliteit. Maar heb ik naast mijn Nederlandse nationaliteit ook nog de Filippijnse nationaliteit? En heeft dit consequenties voor mij? Kan dit gunstig voor mij zijn?

Ik hoor graag of hier iemand antwoord op kan geven.

Edunkoy

Amice

De  :smiley-philippines: zou wel aangevraagd kunnen worden maar dat staat dan weer haaks op het  :nederlandsevlag: beleid die dubbele nationaliteit wenst te voorkomen en zoveel mogelijk wordt tegen gegaan.

Het kan dus in de toekomst maar zo zijn dat u gevraagd wordt een keuze te maken in nationaliteit,tenzij er belangen in dat land aanwezig zijn ingevolge erfrecht of grond/onroerend goed bezit.
Met ook de Filippijnse nationaliteit bent u gerechtigd om grond te bezitten, hetgeen u als  :nederlandsevlag: niet kunt.
Ook een visum is dan niet meer nodig voor verblijf in de  :smiley-philippines:

:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 17 september 2014, 13:52:53
De  :smiley-philippines: zou wel aangevraagd kunnen worden maar dat staat dan weer haaks op het  :nederlandsevlag: beleid die dubbele nationaliteit wenst te voorkomen en zoveel mogelijk wordt tegen gegaan.

Het kan dus in de toekomst maar zo zijn dat u gevraagd wordt een keuze te maken in nationaliteit,tenzij er belangen in dat land aanwezig zijn ingevolge erfrecht of grond/onroerend goed bezit.
Met ook de Filippijnse nationaliteit bent u gerechtigd om grond te bezitten, hetgeen u als  :nederlandsevlag: niet kunt.
Ook een visum is dan niet meer nodig voor verblijf in de  :smiley-philippines:

:atyourservice:

Is het dan ook mogelijk om een huis op naam als bezit aan te brengen?
Dat zou mijn ex dan doen want die heeft hier ook twee apartementen...

Dus als ik aan kan tonen dat ik een huis op naam heb hier op de  :smiley-philippines: dan geld hetzelfde voor mij ?............. :hoedjeaf:

Amice

#3
Citaat van: bananacreek op woensdag 17 september 2014, 14:10:50
Citaat van: Amice op woensdag 17 september 2014, 13:52:53
De  :smiley-philippines: zou wel aangevraagd kunnen worden maar dat staat dan weer haaks op het  :nederlandsevlag: beleid die dubbele nationaliteit wenst te voorkomen en zoveel mogelijk wordt tegen gegaan.

Het kan dus in de toekomst maar zo zijn dat u gevraagd wordt een keuze te maken in nationaliteit,tenzij er belangen in dat land aanwezig zijn ingevolge erfrecht of grond/onroerend goed bezit.
Met ook de Filippijnse nationaliteit bent u gerechtigd om grond te bezitten, hetgeen u als  :nederlandsevlag: niet kunt.
Ook een visum is dan niet meer nodig voor verblijf in de  :smiley-philippines:

:atyourservice:

Is het dan ook mogelijk om een huis op naam als bezit aan te brengen?
Dat zou mijn ex dan doen want die heeft hier ook twee apartementen...

Dus als ik aan kan tonen dat ik een huis op naam heb hier op de  :smiley-philippines: dan geld hetzelfde voor mij ?............. :hoedjeaf:

Als je naast de  :nederlandsevlag: nationalteit ook de filippijnse nationaliteit bezit dan kun je een huis kopen en de grond daarvan bezitten. Ja die kun je dan  aanbrengen als argument indien  :nederlandsevlag: vraagt om de filippijnse nationaliteit op te geven.

Om als  :nederlandsevlag: zowel grond als huis te bezitten, dien je daarvoor in aanmerking te komen ingevolge het erfrecht. Als  :nederlandsevlag: echtgenoot heb je ook hier het eerste erfrecht.

Het is echter niet zo dat huis/grond bezit kan dienen om de Filippijnse nationaliteit te verkrijgen, dat dan weer niet.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent