Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Ronny55 op woensdag 16 november 2011, 13:12:24
Tja ,als ik dat hier zo lees ben ik de enige buitenlander die een "rijke vrouw" gevonden heeft. Mijn vrouw werkt sedert 23 jaar in een huishoudtoestellen winkelketen . Ze heeft deze zaak samen met de eigenaar uitgebouwd van 1 winkel tot nu 27 over de hele filipijnen. Ze is daar nu de executief assitent van de eigenaar. Dus heb geen finaciele verplichtingen jegens haar of haar familie, die trouwens bijna allemaal in het bedrijf werken.
We wonen in mijn huis ,haar huis wordt verhuurd, maandelijks ontvangen we 150 l diesel voor de auto en het onderhoud wordt door de firma gedaan.
  zodus ik leef hier zuinig moest ik zo geen duur hobby hebben,nl motoren. Wekelijk draag ik 6000 peso bij aan het huishouden personeels kosten enz. Uitgezonderd de chauffeur-klusjesman die betaal ik dan ook nog eens 1000 peso per week netto . Zo zou me een maand leven als God in Frankrijk me 30000 peso per maand kosten ware er niet mijn persoonlijk vertier van om en bij de 40000 peso per maand. Maar ik klaag niet.

He he dat je ouders arm zijn daar kan je niets aan doen maar als je schoonouders arm zijn daar heb je zelf voor gekozen hehe
de mijne zijn arm hehe
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 16 november 2011, 13:44:01
He he dat je ouders arm zijn daar kan je niets aan doen maar als je schoonouders arm zijn daar heb je zelf voor gekozen hehe
de mijne zijn arm hehe

Dat is een waar gezegde ( hoewel wij in  :nederlandsevlag: zeggen : tis je eigen stomme schuld  :haha: )

Maar een Filipina treffen die met beide beentjes op de grond staat, die 'n beetje weet wat er in de wereld speelt, weet hoe ze voor haar eigen haggie moet zorgen en HET moment weet om te zeggen tegen haar familie : nu is het afgelopen, zorg nu maar eens voor jezelf.................. Once in a lifetime !!!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Hansy

Een paar keer een Thaise vriendin gehad. Die stuurde ik THB 5000 per maand (omgerekend ± â,¬ 100). Daar kan een thai uitstekend van rond komen (verdienste bij b.v. 7/11 THB 7000 per maand)

Ik neem aan dat een PH zeker ook van dit bedrag moet kunnen rond komen.

bananacreek

Citaat van: Hansy op woensdag 16 november 2011, 14:43:13
Een paar keer een Thaise vriendin gehad. Die stuurde ik THB 5000 per maand (omgerekend ± â,¬ 100). Daar kan een thai uitstekend van rond komen (verdienste bij b.v. 7/11 THB 7000 per maand)

Ik neem aan dat een PH zeker ook van dit bedrag moet kunnen rond komen.

Hangt er vanaf hoe groot de familie zal zijn om te delen...... :lachen: :jajaja:

Tinulang_Manok

Ik stuur â,¬200 in de maand + 50% voor wat er aan opleidingen nodig is, op dit moment is dat â,¬40, dus â,¬240 per maand totaal.

Vader is visser, heeft vroeger in een suikerfabriek gewerkt, maar die is nu gesloten, die heeft dus zeer wisselende inkomsten, maar vraagt nooit om geld en werkt hard als visser, lay minister en barangay counselor (ik heb wel meebetaald aan de verkiezingskas).
Moeders had aan het begin veel business plannen waar ik dan mijn geld in kon steken, maar nu ze door heeft dat ik niet betaal, hoor ik daar nooit meer wat van.
Ik heb de laatste keer dat we in de filippijnen wel een generatot van P10.000 gekocht, maar dat was meer voor mezelf, na een week zonder stroom, en als je er bent betaal je voedsel en eens een uitje/feestje en schoolspullen enzo, maar dat lijkt me normaal.
Voor de oudste broer heb ik een opleiding betaald (P6000) die vraagt niet meer om geld omdat hij (als enige) nu werk heeft.
Een andere broer wordt door zijn andere zus onderhouden (en dus niet door mij).
De rest van de familie woont nog bij de ouders thuis en geniet dus mee van de â,¬240.

Ik heb dus niet het geluk van een rijke schoonfamilie, maar echt last van gezeur om geld heb ik niet sinds ik duidelijke afspraken heb met mijn asawa.
Wat bij haar binnenkomt aan aanvragen heb ik geen zicht op, de aanvragen die er zijn worden in iedergeval niet gehonoreerd tenzij het om opleidingen gaat, dan wil ik er nog wel over nadenken.
Wat ook helpt is dat mevrouw Tinulang_Manok nu weet wat een euro waard is, en hoe duur het leven hier is, en dat het dus geen luilekkerland is.
Amare et sapere vix deo conceditur

westhoek

Citaat van: Hansy op woensdag 16 november 2011, 14:43:13
Een paar keer een Thaise vriendin gehad. Die stuurde ik THB 5000 per maand (omgerekend ± â,¬ 100). Daar kan een thai uitstekend van rond komen (verdienste bij b.v. 7/11 THB 7000 per maand)

Ik neem aan dat een PH zeker ook van dit bedrag moet kunnen rond komen.
Niet overdrijven he!!
Dat is hetzelfde zeggen tegen een NL of BE-er dat ie uitstekend kan rondkomen met 400 â,¬ per maand  :ikkeniebegrijp:

Tinulang_Manok

Citaat van: westhoek op woensdag 16 november 2011, 17:22:32
Citaat van: Hansy op woensdag 16 november 2011, 14:43:13
Een paar keer een Thaise vriendin gehad. Die stuurde ik THB 5000 per maand (omgerekend ± â,¬ 100). Daar kan een thai uitstekend van rond komen (verdienste bij b.v. 7/11 THB 7000 per maand)

Ik neem aan dat een PH zeker ook van dit bedrag moet kunnen rond komen.
Niet overdrijven he!!
Dat is hetzelfde zeggen tegen een NL of BE-er dat ie uitstekend kan rondkomen met 400 â,¬ per maand  :ikkeniebegrijp:
Voor zover ik begrijp heeft een normale ambtenaar/leraar/middle management bij een bedrijf ongeveer P10.000-P15.000 per maand, dat is genoeg om van rond te komen, maar geen vetpot volgens mij.
Amare et sapere vix deo conceditur

Dreamer1975

Tot nu toe ook nog nooit een â,¬ opgestuurd.Mijn vrouw had een zeer goed betaalde job als psychologe in indonesie en heeft flink kunnen sparen.Heeft een huisje en nu onlangs een nieuwbouwapartement gekocht dat eind december volgend jaar klaar zou moeten zijn.Haar ouders hebben ook altijd goed verdiend,haar vader was accountant voor een bedrijf in UAE en heeft zo'n beetje ganse de emiraten rondgetrokken voor die firma om in hun lokale departementen de boekhouding op orde te brengen.Haar ma is altijd ambtenaar geweest bij het NSO en heeft nu ook een mooi pensioen.Als extra inkomsten hebben ze dan nog eens enkele huizen en apartementen die ze in het verleden gekocht hebben en die ze verhuren + een viskooi in zijn geboortedorp waar hij ook nog eens opbrengsten van ziet.
Sedert ze nu zwanger is heeft ze geen job meer en moet ze leven van haar spaarcenten en heb ik nu beslist dat ik haar geld ga opsturen om in haar dagelijkse behoefte te voorzien.Veel zal ze niet nodig hebben aangezien ze thuis woont bij haar ouders (haar huisje wordt verhuurd).
Ben ook niet van plan om kleine bedragen op te sturen elke maand,maar liever om de 3 maand een groter bedrag op te sturen doordat ik hier al gemerkt heb dat er per transactie redelijk veel kosten opzitten.Momenteel zijn we een beetje de mogelijkheden aan het overlopen om te zien wat het voordeligste wordt.Eigenlijk hopen op een snel verloop van ons visumdossier zodat hopelijk mijn vrouwtje na de geboorte samen met ons kindje naar hier kan komen.
Toekomst hebben we ook al over gepraat en zal alles hier verdeeld worden volgens de 60/40 sleutel wat betreft gemeenschappelijke kosten.Waarom ik 60%,zij verlaat haar land en haar cultuur om bij mij te zijn en ik wil haar de kans geven om nog geld op te sturen naar haar zus en schoonbroer.Zelf zal ik nooit geld opsturen voor haar familie,dat is nu reeds duidelijk gemaakt en ik maak me er eigenlijk geen zorgen in ook,want heb een welstellende schoonfamilie :-)

Jango007

Momenteel niks,heb gevraagd als ze iets nodig hadden maar nee  :thumb: .. Zal misschien nog komen ??
Heb hun gezegd als je iets nodig hebt laat maar weten maar nog niks gehoord.
Hebben voldoende was het antwoord  :lachen:

westhoek

Waarom zou jij dan (enfin, je vrouwtje dus  :denk:) geld opsturen naar zus en schoonbroer als er sprake is van een welstellende schoonouders ? Kunnen zij dat dan niet ?
En brengt het huis niet genoeg op om je vrouw te voorzien in haar levensbehoeften ? + die rijke ouders dan,...  :ikkeniebegrijp: