Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geboorte

Gestart door Raftie, vrijdag 18 november 2011, 23:52:10

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Mijn vrouw is in verwachting. Ze is 30 jaar en krijgt haar eerste kind. Er doen hier allerlai verhalen de ronde waar ik geen geloof aan hecht. Zij is wel vreselijk bang.

1) Eerste kind aan 30 betekent een heel moeilijke bevalling : waarschijnlijk keizersnede.

Dit verhaal komt van een dokter, proberen zij geld te verdienen op die manier? Wie heeft hier ervaring mee? Waar gaan we best voor de bevalling, private of public?

2) Na een keizersnede mag je een jaar geen sex meer hebben

Dat is wel heel heel lang, ik hoor dat dit normaal 6 weken is.

Een keizersnede zou eventueel kunnen nodig zijn omdat ik zelf vroeger ingeleid ben omdat ik anders te zwaar zou worden.

Dank voor julle tips.

PS : wij wonen in General Mac Arthur Eastern Samar

Baliw-katok

Sorry Raftie, maar hoort dit niet thuis in de rubriek "humor" ?  :lachen: :lachen:

No worries dude, dokter of geen dokter, maar de leeftijd heeft er echt niets mee te maken. Enne ... 1 jaar geen sex ? 6 weken geen sex ? There's hope for you my friend... and i know.  :lachen:

Digos

Citaat van: Raftie op vrijdag 18 november 2011, 23:52:10
Mijn vrouw is in verwachting. Ze is 30 jaar en krijgt haar eerste kind. Er doen hier allerlai verhalen de ronde waar ik geen geloof aan hecht. Zij is wel vreselijk bang.

1) Eerste kind aan 30 betekent een heel moeilijke bevalling : waarschijnlijk keizersnede.

Dit verhaal komt van een dokter, proberen zij geld te verdienen op die manier? Wie heeft hier ervaring mee? Waar gaan we best voor de bevalling, private of public?

2) Na een keizersnede mag je een jaar geen sex meer hebben

Dat is wel heel heel lang, ik hoor dat dit normaal 6 weken is.

Een keizersnede zou eventueel kunnen nodig zijn omdat ik zelf vroeger ingeleid ben omdat ik anders te zwaar zou worden.

Dank voor julle tips.

PS : wij wonen in General Mac Arthur Eastern Samar

:lachen: Dit is echt een filippijnse veronderstelling neem ik aan, misschien raden ze je wel aan om Colgate white te gebruiken voor je tanden te poetsen.

LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

Citaat van: Raftie op vrijdag 18 november 2011, 23:52:10
Mijn vrouw is in verwachting. Ze is 30 jaar en krijgt haar eerste kind. Er doen hier allerlai verhalen de ronde waar ik geen geloof aan hecht. Zij is wel vreselijk bang.


  • Eerste kind aan 30 betekent een heel moeilijke bevalling : waarschijnlijk keizersnede.
    Dit verhaal komt van een dokter, proberen zij geld te verdienen op die manier? Wie heeft hier ervaring mee? Waar gaan we best voor de bevalling, private of public?
  • Na een keizersnede mag je een jaar geen sex meer hebben
    Dat is wel heel heel lang, ik hoor dat dit normaal 6 weken is.

  • Een keizersnede zou eventueel kunnen nodig zijn omdat ik zelf vroeger ingeleid ben omdat ik anders te zwaar zou worden.


  • BULLSHIT!
    Wat dan wel? De breedte van het bekken bepaalt dat. Heeft je vrouw een smal of breed bekken? Zeg nu niet: "Sinds ze zwanger is het breder" Dat kan niet. Vocht- en vetopslag wat het lichaam doet tijdens de zwangerschap verandert niets aan de botstructuur. Zijn er meer keizersnedes in de familie? Zus, moeder of tantes.
  • Oei, drooglegging.  :biggrinn: Dat kon ik even niet laten. :happy2: Als dat al te veel is voor het lichaam dan wordt het platte rust voor zeker 2 jaar.

  • Te zwaar kan komen door te eten voor twee. Dat was een uitvlucht vroeger maar logisch?  :neeneenee: 60 kg moeder en 3,5 kg baby (op het einde) zouden evenveel eten. Waarom eet dat kind zoveel minder eens het buiten is en rondhuppelt?  :ikkeniebegrijp:
    Nee, niet jouw geboortegewicht is de doorslag voor de arts maar jouw witte neus.  :jajaja:
    Even je vrouw opensnijden en dichtnaaien en in één beweging jou naaien. Dwz jouw portefeuille.

Je vrouw zal wel of niet borstvoeding geven? Het verhaal is dat alleen armen borstvoeding geven. Poedermelk zorgt volgens de fabels ervoor dat het kind een beroemheid zal worden. Soms zelfs dat ze witter worden maar sinds de Chinese fabrikanten terechtgesteld zijn die afval uit het verffabriek erdoor mengden, valt dat tegen.
Nog een fabel: borsten rekken door borstvoeding.  :happy2: Te laat, dat deed de zwangerschap. Zo logisch als: amputeer de vier poten van een hond en hij wordt doof.  :jajaja: Bewijs: hij komt niet meer als ik roep.  :crazy:

Citaat van: http://www.freya.nl/web_medisch/zwangers.php
Klik het citaat om naar de site te gaan!

Bevallen oudere zwangeren net zo normaal als jongere zwangeren?

Uit Amerikaans maar ook Nederlands onderzoek is gebleken dat de kans op een bevalling via de keizersnede toeneemt met de leeftijd. Hoe dit komt is (nog) niet duidelijk, maar waarschijnlijk doordat men - zowel de vrouw als de gynaecoloog - het idee heeft om zo min mogelijk risico te lopen bij deze "kostbare" zwangerschappen.

Hierbij moet men zich evenwel goed realiseren dat de kans op complicaties bij zowel moeder als kind groter is dan bij een gewone bevalling.

Eens één begint met een trend...
Zijn er complicaties door de keizersnede? Kassa, kassa voor de dokter en ziekenhuis.
Is er prenatale zorg? Echo, bloedonderzoek, bloeddruk opvolging. Geen echte favoriet bij de  :smiley-philippines: dokters. Te veel werk en hoe werkt dat ding weer?
Snijden, dichtnaaien en volpompen met antibiotica is winstgevender.
Antibiotica want het is een extra wonde die kan infecteren en dan ben nog verder van huis.

Goeie raad: een tweede dokter raadplegen en steeds vragen om een gedetaileerde argumentatie. Niet zo van "because it is like that"
Ze kunnen via echo, bekkenmeting en groeiprognoses een schatting maken van de kans dat het kind er via de natuurlijke weg uitkan.

Citaat van: Digos op zaterdag 19 november 2011, 00:19:05
misschien raden ze je wel aan om Colgate white te gebruiken voor je tanden te poetsen.

Toch ooit gezegd in een programma over de Filippijnen:
Een meisje getuigt over haar eerste maal. Volgens haar vriend gebruikte de vriendin van zijn beste vriend (zijn we nog mee?) Colgate als voorbehoedsmiddel.
"Het deed zo zeer en ik was desondanks van de eerste keer zwanger"
:ikkeniebegrijp:
Juist, de tube openen, beneden aan de ingang houden en knijpen maar.  :crazy:  :crazy:  :crazy:
Extra fris geurtje en gelijk een meting van het gemiddelde IQ-niveau.

Why does this toothpaste smell like fish?  :floet:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

dolfijn76

Raftie,

Een zwangere dolfijn zal haar bijdrage ook eens bijdragen  :lachen:

Keizersnede of niet hangt van een aantal factoren af.  Als ze nu al van een keizersnede spreken is het vaak omdat je vrouw een te smal bekken heeft.  Dus als je hier garantie over wil hebben moet je het laten nakijken. Anders kan men zover niet op voorhand zeggen dat het zeker een keizersnede word. Als ik het goed heb is de bevalling voorzien ergens volgend jaar rond maart niet!  Andere reden voor keizersnede kunnen zijn dat het kind bij 36 weken zwangerschap nog steeds in stuit ligt. De kans is dan klein (pasop niet onbestaand) dat het kind dan nog draait en dan opteert men ook voor een keizersnede, maar je hebt als vrouw wel het recht om ook natuurlijk te bevallen zelfs met een stuitligging.

Ik ben vorig jaar uiteindelijk ook met een keizersnede bevallen maar dit was uiteindelijk een soort noodbeslissing.  Mijn zoon wilde niet indalen en als men medicatie gaf om de weeën te helpen versterken zakte mijn zoon zijn hartslag drastisch.  Daar mijn water al een tijd gebroken was is men overgegaan op een keizersnede.  Het werd hoog tijd dat hij kwam.  Uiteindelijk was de reden dat mijn zoon niet indaalde dat hij de navelstreng een paar keer rond zijn nek en hoofd had gedraaid. Dus ja koordje te kort gemaakt om nog verder in te dalen.  Maar dit kan men ook maar op het laatste moment vaststellen.   
Een andere reden waarom men vaak een keizersnede uitvoert is als er zwangerschapsvergiftiging optreed.  Vaak dient men dan ook een noodkeizersnede uit te voeren omwille van de gezondheid van zowel kind als moeder.

Dus het komt erop neer dat er maar weinig redenen zijn om onmiddellijk te zeggen het wordt een keizersnede.  Ook al heb ik vorig jaar een keizersnede gehad het is nu niet gezegd dat deze ook met een keizersnede komt.  Het hangt van de omstandigheden af.  Uiteraard bestaat de mogelijkheid.

Leeftijd is zeker geen indicatie voor een keizersnede. Ik was zelf ouder dan 30.  En om te zeggen dat een bevalling moeilijker wordt eens boven de 30 is ook lariekoek. De 1 bevalt op een half uur de ander doet er 36 uur over.  De omstandigheden zullen het wel uitwijzen he.  Kan je toch niet voorspellen.  Belangrijkste lijkt mij dat je vriendin/vrouw probeert zich zo ontspannen mogelijk te houden (soms gemakkelijker gezegd dan gedaan).  Ze moet er vooral voor zorgen zich niet te zot te laten maken door verhalen van her en der.  Uiteraard kan er vanalles misgaan en elke zwangerschap is anders.

Wat de sex betreft.  Dat zal van je vrouw afhangen.  Uiteraard zal je er 2 dagen later niet op kunnen kruipen zeker niet na een keizersnede.  Een paar weken recup is geen overbodige luxe.  Maar je vrouw zal zelf wel aanvoelen wanneer het weer mogelijk is. Is voor iedereen anders.  Maar een jaar dan is er toch wel iets anders aan de hand. 6 weken moeten wachten is geen uitzondering. Zeker niet als je vrouw borstvoeding geeft. Dit laaste is zeer uitputtend en vaak moet men 's nachts geregeld uit het bed (zowat elke 2 à 3 uur) tja en dan is het niet onvoorstelbaar dat sex het laaste is wat op haar verlanglijstje staat.  Zeker bij een eerste vraagt het wel wat aanpassing. Maar dat zal de tijd wel uitwijzen.

Ik wens je vrouw alvast veel succes en als ze twijfels heeft bij haar dokter laat haar naar en andere gaan.  Best dat ze zich op haar gemak voelt bij haar dokter.

Ah ja wat zieknhuis betreft denk ik dat privé misschien wel beter is maar daar kan ik je weinig raad over geven.  Mijn schoonzus is in ieder geval in een prvéklinike bevallen in augustus en dat werd aangeraden ook omwille van haar jonge leeftijd. Zal misschien ook wel geldklopperij geweest zijn maar ok.  Zij heeft er alleszins baad bij gehad want ze is zelfs 2 dagen moeten blijven omwille van veel bloedverlies. Ze is er goed opgevangen en dat vind ik dan toch het belangrijkste.

opinie

De reden(en) voor je eigen keizersnede zijn complicaties redelijk kort voor de geboorte. Geen beslissing uit gemak of overbezorgdheid maar duidelijke noodzaak.
Uit het startbericht maak ik op dat de opgegeven motivatie daar enkel de leeftijd is.

CitaatZe moet er vooral voor zorgen zich niet te zot te laten maken door verhalen van her en der.

Zoals dat gebrul dat je op TV ziet.  :crazy:
Al die gekke verhalen. Het gekste dat ik ooit hoorde: "Toen die haar eerste kind kreeg, hebben ze met 14 man eraan getrokken!"
:lachen:
Waaraan trokken ze? Hadden ze een touw naar binnen gestoken en geroepen: "Goed vasthouden!"?
Bij een koe mag je maar met één à twee trekken en dan nog voorzichtig.
Het lijken vaak verhalen als die over de schepen die opgeslokt werden door zeemonsters en niemand overleefde het. Euh, hoe kan de verteller het dan weten als alle getuigen mee verdwenen?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Budgie

Citaat van: opinie op zondag 20 november 2011, 00:09:08
Al die gekke verhalen. Het gekste dat ik ooit hoorde: "Toen die haar eerste kind kreeg, hebben ze met 14 man eraan getrokken!"
:lachen:
Waaraan trokken ze? Hadden ze een touw naar binnen gestoken en geroepen: "Goed vasthouden!"?
Bij een koe mag je maar met één à twee trekken en dan nog voorzichtig.
Het lijken vaak verhalen als die over de schepen die opgeslokt werden door zeemonsters en niemand overleefde het. Euh, hoe kan de verteller het dan weten als alle getuigen mee verdwenen?

Opinie Ze hadden gewoon de WC ontstopper op het hoofdje gezet met een lange steel :lachen:
7 man moeder vasthouden en 7 trekken :lachen:

Trouwens met een koe kan je alleen al te veel kracht zetten Als je de touwen vanaf de poten achter je rug kruis en dan met iets gebogen knieen alle kracht zet tegen een staander is de druk al zeer hoog en kan je een zenuwbeklemming krijgen bij de koe. Beter iets terug duwen Kalf zijn poten halve slag draaien en dan pas kracht zetten Draait het kalf een kwartslag in het bekken en heeft meestal 1 a 2 centimeter meer ruimte op het breedste punt En dan gaat het net wel.

Het is wel zo dat met het ouder worden de verbinding tussen de bekkenuiteinden iets minder flexibel word.
Getting older beats the alternative -dying young

balikbayan

Mijn zoon is geboren met behulp van zo'n vacuum dop.

Je weet niet wat je ziet ik schrok me kapot van het eier hoofd  :lachen:

Gelukkig trekt dat bij  :biggrinn: