Zijn er ook Filipijnse verenigingen in Nederland ?

Gestart door WuppieSjaak, zondag 4 december 2011, 19:48:36

Vorige topic - Volgende topic

WuppieSjaak

Beste iedereen,

Ik lees hier dat er vooral Filipijnse verenigingen zijn in Belgiƫ. Nu woon ik zelf in Nederland,
dus mijn vraag is: heeft iemand informatie / adressen / namen van zulke verenigingen
in Nederland ?

Alvast bedankt,

WuppieSjaak

ganda

RK. Filippijnse gemeenschap

Naam: RK. Filippijnse gemeenschap
Adres: Scheveningseweg 235
PC en plaats: 2584 AA  Den Haag
Telefoon: 06-12912059
Categorie: RK
Wijk: Scheveningen
Meer informatie Dienst: 2e en 4e zaterdag van de maand om 18.00 uur. Samenkomsten in de St. Antonius Abt.

http://www.kerkenindenhaag.nl/?page=kerk&id=240

balikbayan

Zijn er ook Filipijnse verenigingen in Nederland ?

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Er niet mee in contact komen is vaak moeilijker, het lijkt soms meer op dienstplicht

Ps geef beter aan in welke regio je woont.

Budgie

Citaat van: balikbayan op zondag  4 december 2011, 21:13:07
Zijn er ook Filipijnse verenigingen in Nederland ?

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Er niet mee in contact komen is vaak moeilijker, het lijkt soms meer op dienstplicht

Ps geef beter aan in welke regio je woont.

Is inderdaad niet moeilijk om in contact te komen Mijn asawa hadden ze al ontdekt binnen 14 dagen Neem ze een paar keer mee naar de supermarkten en het gaat snel.
Getting older beats the alternative -dying young

balikbayan

#4
Exact ga naar de supermarkt of weekmarkt of toko en ja hoor.

Hey wie ben jij ? Ik ben een Filipino ! Ik ook !

Kan je aankomende zaterdag komen eten ? Ja lekker

:weetikniet:

En dan mag je maar weer hopen dat ze geen tandeloze opa met 1 kunstbal of ex psychiatrische patient mee nemen die vervolgens bij jou op de bank zit te verkondigen dat ie toch zo geboft heeft met die lekker aziatische gleuf, lekker wijf he ja ben er blij mee kan goed koken en zuigt als een moderne stofzuiger.

Of het type dat op feestjes op de achtergrond staat en er een foto word genomen en dan zijn middelvinger moet opsteken van dat vreselijke kansloos volk

AAAaaaaaarrrggghhhh  :explotieren:

Ik ben er mee opgehouden ze zegt maar dat ze een eskimo is  :floet:

MadRed

De leukste situatie waarin wij er eentje hebben ontmoet was op een bevroren vijver vorig jaar. Ik was mijn vriendin aan het leren schaatsen en er liep nog een gemixt koppel op het ijs. Ondanks de mutsen, sjalen en handschoenen was het duidelijk dat de 2 iets gemeen hadden :). Die andere meid was net 2 weken in Nl en vond het toch wat aan de koude kant :).

Maar zoals gezegd gaat het erg snel. Wij komen er ook regelmatig tegen in de supermarkt of op rommelmarkten. Als je in Hoek van Holland op de kofferbakmarkt loopt dan lopen daar vaak ook "seamen" inkopen te doen voor op de boot/thuis.

Er is in de buurt van Den Haag een gemeenschap die een paar keer per jaar een feestje organiseert. Ik weet de naam even niet maar als je in deze buurt iets zoekt dan vraag ik het wel na.
We hebben ook volgende week een feestje van weer een andere organisatie. Wederom: als je in deze buurt zoekt vraag ik wel na hoe het heet.

Ook de Kerk aan bezuidenhout (vlak bij Den Haag centraal station) komen er vele naar de Engels talige diensten.

En natuurlijk het jaarlijkse fenomeen in Spaarnwoude. Daar kan je er 1000den ontmoeten....

Er zitten er ook een hoop in CFC (couples for christ).

Maar maak je geen zorgen. Als je er 1 leert kennen dan heb je binnen de kortste keren een huis vol :).

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Citaat van: balikbayan op maandag  5 december 2011, 09:33:48
Ik ben er mee opgehouden ze zegt maar dat ze een eskimo is  :floet:

IDD, die hier vermommen zich ook altijd als ze naar buiten gaan.  :lachen:

:thumb:  :thumb:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

WuppieSjaak

Beste iedereen,

Ik woon vlakbij Utrecht, dus zeer centraal gelegen. Een toko is al voldoende ? In Utrecht zelf zijn er een paar van deze winkels en in Zeist (6 kilometer van mij) zit er ook 1. Ik kom er haast nooit, maar
die keren dat ik er was, zag ik geen Filipina's, alleen Chinese mensen.

Als ik laten we zeggen een uurtje moet reizen om leuke mensen te ontmoeten is dat zeer acceptabel.

Overigens, ben ik qua uiterlijk Indonesisch, verder helemaal Nederlands, inclusief een lengte van 1.80 meter.

Als dat een pluspunt om sneller in contact te komen ? Ik hoor trouwens vaker dat Filipijnse vrouwen mij op een Filipino vinden lijken.

Dat is als ze mij voor de eerste keer zien. Dus als jullie, eventueel op dit vlak, of algemene tips / adviezen hebben, hoor ik het graag.

WuppieSjaak 

bananacreek

Citaat van: WuppieSjaak op maandag  5 december 2011, 12:00:41
Beste iedereen,

Ik woon vlakbij Utrecht, dus zeer centraal gelegen. Een toko is al voldoende ? In Utrecht zelf zijn er een paar van deze winkels en in Zeist (6 kilometer van mij) zit er ook 1. Ik kom er haast nooit, maar
die keren dat ik er was, zag ik geen Filipina's, alleen Chinese mensen.

Als ik laten we zeggen een uurtje moet reizen om leuke mensen te ontmoeten is dat zeer acceptabel.

Overigens, ben ik qua uiterlijk Indonesisch, verder helemaal Nederlands, inclusief een lengte van 1.80 meter.

Als dat een pluspunt om sneller in contact te komen ? Ik hoor trouwens vaker dat Filipijnse vrouwen mij op een Filipino vinden lijken.

Dat is als ze mij voor de eerste keer zien. Dus als jullie, eventueel op dit vlak, of algemene tips / adviezen hebben, hoor ik het graag.

WuppieSjaak 

:welcome:

[yt=640,505] ATo8qV4Cgaw[/yt]